2021-05-18, 16:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Mja, grejen är ju att jag personligen begriper inte varför folk är så hypade och har så bråttom med att köpa PS5 eller Xbox. När Switchen lanserades så hade ju Nintendo flaxet att de i alla fall hade ett otroligt hypat nytt Zelda klart för lanseringen (även fast det egentligen var ett Wii U-spel men det var ju iaf helt nytt), men PS5 har vad, en remake av ett gammalt PS3-spel och resten är cross-generation multiplattformstitlar varav många inte ens är optimerade för next-gen. I dagsläget ser jag ärligt talat ingen anledning till att inte vänta. Speciellt då byggkvaliteten förmodligen blir bättre om man köper en 2022-utgåva...

Som PS5-ägare, håller jag med dig.
Enorm hype av PS5. Och den lever inte upp hypen. I alla fall inte ännu.
Folk som betalade dyrt, hoppas jag ångrar sig rejält.
Och de som trånar efter en, borde ta det lugnt.
Citera
2021-05-18, 21:34
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Som PS5-ägare, håller jag med dig.
Enorm hype av PS5. Och den lever inte upp hypen. I alla fall inte ännu.
Folk som betalade dyrt, hoppas jag ångrar sig rejält.
Och de som trånar efter en, borde ta det lugnt.

Ja, jag fattar ju att det är nice med ny hårdvara men samtidigt måste det ju vara ett antiklimax när det inte finns något riktigt imponerande spel som drar nytta av den. Som med Xbox där nya open world-Halo byggde enormt med hype fram tills att det visades med platt xbox 360-grafik och sedan försvann från releasekalendern på obestämd tid.
Citera
2021-05-19, 16:11
Medlem
falconeyes avatar
Alltså ps5 kommer ju hinna bli gammalt innan man hinner köpa den! Varför tar det sådan tid att få ut den på hyllorna igen!? Kan ju lika gärna vänta på PS6 liksom..
Citera
2021-05-19, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det är ingen brådska, det finns nog inga spel värda att köpa en ny konsol före 2022 ändå.
Många verkar ju i dagsläget bara köra next-gen för att spela PS4-spel i högre upplösning. Bättre då vänta, plus att barnsjukdomar blir färre...
det är inte för den skullen jag vill skulle vilja en PS5:a så fort som möjligt, utan det är ett spel som jag enbart kommer köra påPS5 och det är NHL.. och de spelet kommer typ släppas i oktober.. så jag bör inte känna någon stress... men känner ändå en viss stress för som en above average spelare som älskar att tävla.. så vill man det..
Citera
2021-05-19, 18:17
Medlem
Dan88s avatar
The Last of Us 2 har fått en 60 fps PS5 patch: https://blog.playstation.com/2021/05/19/the-last-of-us-part-ii-performance-patch-for-ps5/
Citera
2021-05-19, 18:49
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
det är inte för den skullen jag vill skulle vilja en PS5:a så fort som möjligt, utan det är ett spel som jag enbart kommer köra påPS5 och det är NHL.. och de spelet kommer typ släppas i oktober.. så jag bör inte känna någon stress... men känner ändå en viss stress för som en above average spelare som älskar att tävla.. så vill man det..

Eh ingen stress alls, sportspelen kommer sannolikt komma till last-gen 2-3 år till åtminstone.
Citera
2021-05-19, 19:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Eh ingen stress alls, sportspelen kommer sannolikt komma till last-gen 2-3 år till åtminstone.
Plus att dessa spel knappast gör någon större skillnad på next gen ändå då EA är lata och vill göra så lite jobb som möjligt mellan varje spel. Inga spel som utnyttjar extra kraften något vidare. Kan nog garantera att fler kommer lira ps4 versionen ändå med bristen på ps5, vilket också gör att EA nog fokuserar lika mycket, om inte mer på dessa ändå då det är där pengarna finns och tjäna.
Citera
2021-05-20, 23:27
Medlem
Neroxxs avatar
Var någon som nämde i en annan tråd om en ny variant av ps5án, någon som sitter på mer information?
Citera
2021-05-20, 23:41
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconeye
Alltså ps5 kommer ju hinna bli gammalt innan man hinner köpa den! Varför tar det sådan tid att få ut den på hyllorna igen!? Kan ju lika gärna vänta på PS6 liksom..
Har du levt under en sten det senaste 1 och ett halvt året? Elektoniktillverkarna har enormt svårt att få tag på råvaror för att tillverka t ex. halvledare och andra elektroniska komponenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Var någon som nämde i en annan tråd om en ny variant av ps5án, någon som sitter på mer information?
Nej ingen har nämnt en ny variant av PS5:an utan det var Rasande-Rose som skrev;

Citat:
I dagsläget ser jag ärligt talat ingen anledning till att inte vänta. Speciellt då byggkvaliteten förmodligen blir bättre om man köper en 2022-utgåva...

Varför skulle byggkvalitén vara högre nästa år?
Citera
2021-05-20, 23:43
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Har du levt under en sten det senaste 1 och ett halvt året? Elektoniktillverkarna har enormt svårt att få tag på råvaror för att tillverka t ex. halvledare och andra elektroniska komponenter.

Nej ingen har nämnt en ny variant av PS5:an utan det var Rasande-Rose som skrev;

Varför skulle byggkvalitén vara högre nästa år?

Elementar skrev följande i E3 tråden (klippt).
Det ryktas att Sony ska släppa ny version av PS5, jag undrar om den ändå kommer visas upp samtidigt som E3 pågår.
Citera
2021-05-20, 23:57
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Elementar skrev följande i E3 tråden (klippt).
Det ryktas att Sony ska släppa ny version av PS5, jag undrar om den ändå kommer visas upp samtidigt som E3 pågår.
Detta rykte Elementart har hört skulle jag gärna se en källa på.

Edit: Hittade en länk som skriver om att det ryktas om att Sony planerar att släppa en ny variant av PS5 där de bytt ut vissa delar;
Citat:
The new version of the hardware won't be one that will do anything different than what the platform currently does, but it should feature some new internals. Specifically, a new CPU is said to be the newest offering within the console.
Källa: https://comicbook.com/gaming/news/ps5-playstation-5-new-model-2022
Senast redigerad av mog 2021-05-21 kl. 00:05.
Citera
2021-05-21, 02:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Sony borde jag satsa på att få tillverkat en PS5 innan de börjar att tänka på en uppgraderad version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in