2021-03-15, 09:46
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Ni som har ett ps4 och köper ps5. Hur tänkte ni där? Det finns ju inga exklusiva spel till ps5 än. Allt finns mer eller mindre på ps4 också. Förutom nån enstaka titel som dessutom inte är värd att köpa ps5 för. Så vad var er anledning?

Demons Souls
Spider-Man: Miles Morales 60 fps
Spider-Man 60 fps

Även BC spel har 60 fps läge, Control, God of War, Ghost of Tsushima, Crash 4.

Snabbare laddningstider för alla spel.

Tystare maskin än hårfönen PS4 Pro.

Ratchet & Clank Rift Apart kommer om 4 månader.
Senast redigerad av Dan88 2021-03-15 kl. 09:55.
Citera
2021-03-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Min är skickad nu på morgonen också. Vilken underbar känsla.

Står att mitt paket väger 1,1kg?
Hur ofta stämmer detta? Haha..
Citera
2021-03-15, 09:50
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Det är ju inte alls samma sak. Inte ens i närheten. Skillnaden mellan spelen som finns på både 4 och 5 är väldigt liten. Det handlar om upplösning och lite extra effekter som Ray tracing osv. Medans skillnaden på ps2 och ps4 var dag och natt. Spelen på ps4 hade inte ens fungerat på ps2 utan att förändra spelet helt och hållet.

Att gå från 30 till 60 fps är en enorm skillnad.

Och detta är början av generationen då de flesta spel är cross-gen.
Citera
2021-03-15, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Anledningen är att Sony insåg att en hårddisk i en mellanstorlek kunde ladda spelen mycket snabbare än en hårddisk på 512GB eller 1TB som i Xbox Series S/X. Kommer säkert en större hårddisk i framtiden. By the way, några nyheter om möjligheter till PS5 bokning?

Elgiganten hade väl nån utlottning, känns som att företagen spottar oss i våra ansikten, funderar på en ps4 snart istället
Citera
2021-03-15, 10:41
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Demons Souls
Spider-Man: Miles Morales 60 fps
Spider-Man 60 fps

Även BC spel har 60 fps läge, Control, God of War, Ghost of Tsushima, Crash 4.

Snabbare laddningstider för alla spel.

Ratchet & Clank Rift Apart kommer om 4 månader.

Alla spel du nämnde precis förutom Ratchet och demon souls, finns på ps4 med lite sämre fps. Men fps har egentligen aldrig varit ett problem förrän alla fortnite barn började gnälla om det och helt plötsligt är det ett ämne. "MY RIG HAS 60FPS HÖHÖHÖHÖ NO MY RIG HAS 120FPS HÖHÖHÖH".

Inte konstigt vi får skitspel och remakes hela tiden. Konsumenternas förväntningar har förvandlats till skit när man väljer att köpa en konsol för 6000 för att få 60 fps ist för 30 på samma spel.

Citat:
Att gå från 30 till 60 fps är en enorm skillnad.

Och detta är början av generationen då de flesta spel är cross-gen.

Ja att gå från 30 till 60 är enorm skillnad om vi pratar fps. Men det är fortfarande samma spel

Yes detta är början det var min poäng. Det är därför jag väntar tills det kommer spel som är helt och hållet tänkte för ps5.
Citera
2021-03-15, 16:00
Medlem
Svarta-Tulpanens avatar
Citat:

Det är vad jag ser mest fram emot faktiskt. Jag ska få min PS5 imorgon, och det blir väl mest PS4 spel till en början. Men snabbare laddtider och att slippa spela med hörlurar bara för att kunna höra ska bli härligt. Min PS4 Pro låter högre än min dammsugare.
Citera
2021-03-15, 16:40
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Min vän har fyran o tänkte ungefär i din stil så därför så tvekade jag också. (Är egentligen ingen PS människa då jag alltid har kört xbox)

Jag funderar på nya xbox för där kommer det exklusiva spel på beställning.

Kör du med b-laget där du känner dig tryggast.
Citera
2021-03-15, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Kör du med b-laget där du känner dig tryggast.

Säger du det tvspels-hatare.

Du borde se spelen till senaste x-boxet.
Citera
2021-03-15, 17:52
Medlem
hydrols avatar
Daily reminder:
November 2023 kommer sannolikt ps5 pro ut. Vid det tillfället kan vi hoppas att Sony kräver av återförsäljarna att det finns åtgärder på plats som försvårar för botarna och scripten som hjälper scalper-grupper försvåra för konsumenter genom köpa upp rubbet utan att navigera i kundvagn och dyl.

Som flera är inne på i tråden är det bara att vänta in spelen ändå, PS5 skulle bara samla damm.

Tekniskt så har vanilla ps5 för lite utrymme och en HDMI 2.1 som har strypt bandbredd. Inga stora problem men ack så onödiga brister. Även ett flertal barnsjukdomar går man i regel miste om när man inte handlar första utgåvorna. Vidare vore det en stor vinst för konsumenterna om dessa scalpers går med brakförlust på sikt så kanske vi blir kvitt dom en gång för alla. Lite önsketänk men man får väl drömma.
Citera
2021-03-15, 17:55
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Säger du det tvspels-hatare.

Du borde se spelen till senaste x-boxet.
Du stavade PC fel
Citera
2021-03-16, 15:06
Medlem
UncleJohns avatar
Går att boka digitala versionen på cdon nu btw
Citera
2021-03-17, 12:24
Medlem
dovAkins avatar
fick min som jag beställde från webhallen 14/6-20 idag SE
Citera