2021-05-03, 19:10
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja nu har du ju redan fått ett svar men menade såklart vid samma tidpunkt. Detta trots brist på komponenter och covid. Sen kan man såklart mena också att sony kommer från en mer lyckad generation med ps4a jämfört med ps3 som floppade inledningsvis innan den reste sig till en hedersvärd nivå iallafall och därför säljer mer Men återigen kan dom inte producera mer än vad dom gör. Finns ju inget att vinna på att göra det medvetet eller göra ett dåligt jobb. Den enda kritiken jag tycker man kan ha mot alla parter är hanteringen av scaplers. Det hade man kunnat göra något åt

Ja som bäst har jag läst någon som påstått att dom fått ett iphoneskal därifrån. Annars har jag inte läst något bra om den sidan alls. Har dock läst om folk som fått pengarna tillaka efter beställning så man kan väl pröva med det om man nu gjort misstaget.

Men egentligen räcker det att titta på sidan så får man varningsflagga för skiten. Eller rättare sagt det räcker att titta på namnet på sidan. Iphonehome.se och ska sälja ps5 när alla andra har slut. Jo tjena

Dem e typ skrivna i England och säljer typ officiellt djurfoder och hemsidan funkar inte ens nu
Citera
2021-05-03, 19:34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Dem e typ skrivna i England och säljer typ officiellt djurfoder och hemsidan funkar inte ens nu
Ja var ett par veckor sen jag var inne på siten men ser nu, som du säger att den är helt nere. Så då kan man ju säga hejdå till typ 6000 spänn om man köpte därifrån. Vill inte vara för tuff mot någon som kanske har blivit blåst på 6000 kr men man får nog ta någon internet lektion innan man gör internet köp i framtiden så man inte blir så enkelt blåst för som sagt, den sidan hade alla varningsflaggor för att man inte ska köpa INNAN man hör av sig till andra på ett forum.
Citera
2021-05-03, 19:47
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja var ett par veckor sen jag var inne på siten men ser nu, som du säger att den är helt nere. Så då kan man ju säga hejdå till typ 6000 spänn om man köpte därifrån. Vill inte vara för tuff mot någon som kanske har blivit blåst på 6000 kr men man får nog ta någon internet lektion innan man gör internet köp i framtiden så man inte blir så enkelt blåst för som sagt, den sidan hade alla varningsflaggor för att man inte ska köpa INNAN man hör av sig till andra på ett forum.

Är ju samma visa vid varje Konsol release alltid någon bluff butik som inte levererar.

Knepiga är att folk inte lär sig vi haft internethandel i 20 år snart. Folk bör ställa sig frågan varför en skitbutik som iphonehome.se har eller kommer få konsoler när stora och pålitliga butiker så som Webhallen,mm och Elgiganten inte kan sälja.
Jäkligt synd om dem som gått på denna bluff 6000 kr är endå en bra summa pengar för många.
Citera
2021-05-03, 22:25
Medlem
När kommer man kunna gå in i en butik och köpa en PS5? Nu i juni, höst eller innan jul?
Citera
2021-05-04, 16:51
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
När kommer man kunna gå in i en butik och köpa en PS5? Nu i juni, höst eller innan jul?

Blir nog till jul tidigast.
Citera
2021-05-05, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Blir nog till jul tidigast.
Blir nog rent utav till våren 2022 tyvärr.. Åtminstone enligt något jag läste på sweclockers
Citera
2021-05-05, 21:48
Medlem
Köpte min ps5 digital den 4e december och den har fungerat kalas fint. Min låda är helt tyst, varken fläkt ljud eller coilwhine. Har satt örat vid lådan både i menyn men oså i spel som RDR2, Days Gone och Last of us 2 och fortfarande knäpp tyst vilket jag tackar för då jag hade ps4 pro före som gick på högvarv redan i menyn vilket var riktigt jävla tråkigt. Tog bort spel känslan helt för mig så därför sålde jag skitet
och köpte ps5 digital för spela ett par härliga spel. Är ingen stor spelare förövrigt men när jag spelar så
vill jag att det ska va TYST som stilla natten
Citera
2021-05-09, 11:45
Medlem
tigerrakets avatar
Måste säga att försäljningen av PS5 är katastrofal. Du blir satt i en väntelista utan att veta hur lång tid det tar, eller var du är i kön. I Sverige går det inte ens att sätta sig i kö någonstans förutom hos Cyberphoto (och ska vi då gissa vilken lång kö de har för närvarande?).

Så: Där är kö för att få sina enheter, men du kan inte ställa dig i kön. Så alla som nu vill hoppa på tåget har ingenstans att ta vägen.
Citera
2021-05-10, 18:05
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Måste säga att försäljningen av PS5 är katastrofal. Du blir satt i en väntelista utan att veta hur lång tid det tar, eller var du är i kön. I Sverige går det inte ens att sätta sig i kö någonstans förutom hos Cyberphoto (och ska vi då gissa vilken lång kö de har för närvarande?).

Så: Där är kö för att få sina enheter, men du kan inte ställa dig i kön. Så alla som nu vill hoppa på tåget har ingenstans att ta vägen.

Försäljningen av PS5 är tvärtom helt fantastisk från Sonys sida 8+ miljoner konsoler sålda och 800K tillverkas per månad just nu de kör så det ryker.
Citera
2021-05-10, 19:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Blir nog rent utav till våren 2022 tyvärr.. Åtminstone enligt något jag läste på sweclockers
Ja även Sony själv säger det.

Citat:
“I don’t think demand is calming down this year and even if we secure a lot more devices and produce many more units of the PlayStation 5 next year, our supply wouldn’t be able to catch up with demand,” Hiroki Totoki reportedly told the analysts.

Nästa år iallafall. Är ju inte mycket dom kan gör med bristen på semicoductors. Är ju bortom deras kontroll. Samma gäller ju för Xbox. Har även läst att man kan vänta sig mindre produktion av Switch. Nu är den några år gammal men säljer ju fortfarande väldigt bra så kan väl bli brist även där.

Men de flesta spelen är cross gen så man missar inte mycket med att vänta Sony börjar ju redan med någon ny inre design på sin PS5. Vet inte om detta gör konsolen bättre på något sätt men därför det kan vara värt och vänta också.
Citera
2021-05-12, 18:11
Medlem
Dan88s avatar
Ny info om PS5s supersnabba SSD: "We unload the things literally behind you from a camera perspective. If you spun the camera around, we could load them before you see that. That lets us devote all of our system memory to the stuff in front of you right now,"

https://www.theverge.com/22431256/ratchet-and-clank-rift-apart-ps5-interiew-tech-ray-tracing-ssd
Citera
2021-05-14, 23:10
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Ny info om PS5s supersnabba SSD: "We unload the things literally behind you from a camera perspective. If you spun the camera around, we could load them before you see that. That lets us devote all of our system memory to the stuff in front of you right now,"

https://www.theverge.com/22431256/ratchet-and-clank-rift-apart-ps5-interiew-tech-ray-tracing-ssd

Den supersnabba SSDn i 1080P60
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in