Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Du bör inte betrakta så korta perioder som 1 år om du ska kunna förstå prisökningarna som skett de senaste decennierna. Se på boendekostnaderna under de senaste 10-20 åren och jämför det med förändringen av boendekostnaderna under den tiden. Det är billigt att bo nu!
Du visar återigen upp att du är ordblind, jag skrev inte att min lön har ökat med 20% men att däremot mina inkomster har ökat betydligt mer än så. Förmodligen förstår du inte ens skillnaden eller hur?
Kompetensnivån här är skrämmande låg så detta kan stämma men alla ekonomer håller med mig om att priset på en villa inte är en kostnad. Jag skrev dock heller inte att priset leder till en kostnad.
Inte ett svar, som väntat från en rabiat bubbel-förnekare.
Priserna har corona-stigit 20% det senaste halvåret. Det är sjukt mycket och alla som köpt den perioden har fått stigande boendeskostnader med 20%. Och ett lönelyft på kanske 3%. Bostadskostnaderna rusar alltså ifrån lönerna just nu.
Du vägrar berätta om dina hemliga inkomster som stigit med 20% eller mer bara i år. Det är ok, ingen bryr sig om ett enskilt fall.
Priset på en villa måste alltid betalas. Och om man äger en villa så länge som 30 år så måste allting renoveras, och det kostar i allmänhet lika mycket till. Enda sättet man kan se på en villa som en "investering" likt aktier är om man inte bor i den och hyr ut den och får hyra lika mycket som slitaget och räntorna. Och den budgeten bygger ändå på att det kommer in någon som är dum nog att betala ännu mer än du om några år t.ex mer än 3mkr för en 1:a i Lund. Kallas även ett ponzie scheme.