2021-05-14, 23:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Nog för att uttalandet är överdrivet, men i hennes försvar så säger hon "för varje meddelande", så det skulle ju kunna vara 2000 stycken som skrivit det hundra gånger var.

Det är möjligt, men inte speciellt troligt. Hon verkar ha problem att hålla sig till sanningen med andra ord. Det säger väl det mesta om henne kanske. Med det lämnar jag tråden. Tack för ditt svar.
Citera
2021-05-15, 00:23
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kajsa Ekis Ekman svarade i något av våra magasin under dagen att "om jag fått fem kronor för varje författare eller känd person som stöttat mig och hållt med om mina åsikter vore jag miljonär nu"

Det är alltså 200.000 stycken författare/kändisar som hon fått svar av med andra ord. Då är frågan, vilka är dessa 200.000? Till och med om detta vore en världsnyhet är 200.000 personer enormt. Så bra jobbat av Kajsa Ekis Ekman.
Någon som har en lista på dessa 200.000?

E: Korrekt citat och länk

"– Fick jag fem spänn för varje meddelande från nån känd skribent som säger ”jag håller med dig, men vågar inte säga det offentligt”, så skulle jag vara miljonär, berättar författaren i ”Lägg ut!”-podden."

https://www.expressen.se/nyheter/kan...inte-saga-det/
Nästa gång Kajsa uttalar sig säger hon att Dockland på flashback är autist.
Citera
2021-05-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nästa gång Kajsa uttalar sig säger hon att Dockland på flashback är autist.
jag håller med Dockland.
Detta verkar ingå i hennes tänk -att det inte är så viktigt att säga/skriva/referera rätt när man vet att man har rätt.
Citera
2021-05-15, 17:17
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kajsa Ekis Ekman svarade i något av våra magasin under dagen att "om jag fått fem kronor för varje författare eller känd person som stöttat mig och hållt med om mina åsikter vore jag miljonär nu"

Det är alltså 200.000 stycken författare/kändisar som hon fått svar av med andra ord.

Inte för att vara autistisk, men det resonemanget utgår från att Ekmans samlade förmögenhet dessförinnan var 0 kr.

Intressantare i det här fallet är väl att det tydligen är jävligt många som håller med henne och inte törs säga ett pip.
Citera
2021-05-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Inte för att vara autistisk, men det resonemanget utgår från att Ekmans samlade förmögenhet dessförinnan var 0 kr.

Intressantare i det här fallet är väl att det tydligen är jävligt många som håller med henne och inte törs säga ett pip.
Är det verkligen konstigt? Transfrågan har i tio år haft en orörlig position i åsiktskorridoren. Alla som vågar ens närma sig någonting som kan låta som ”transkvinnor är inte riktiga kvinnor” får enormt mothugg. Det är en riktig kejsarenärnaken-situation. Alla normalt funtade människor fattar naturligtvis att det är ett tecken på svår mental sjukdom att kräva att behandlas som en kvinna till hundra procent bara för att man sänkt sina testosteronnivåer på kemisk väg.
Citera
2021-05-15, 17:39
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Är det verkligen konstigt? Transfrågan har i tio år haft en orörlig position i åsiktskorridoren. Alla som vågar ens närma sig någonting som kan låta som ”transkvinnor är inte riktiga kvinnor” får enormt mothugg. Det är en riktig kejsarenärnaken-situation. Alla normalt funtade människor fattar naturligtvis att det är ett tecken på svår mental sjukdom att kräva att behandlas som en kvinna till hundra procent bara för att man sänkt sina testosteronnivåer på kemisk väg.

Att det ska sitta så jävla långt inne för så många att erkänna att de är normalt funtade tycker jag är rätt konstigt, ja. Men all heder åt Ekman för det hon gör.
Citera
2021-05-15, 17:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Bråket inom HBTQ har nu lyfts fram. Det är känt att transpersoner ogillats av feminister. Särskilt kvinnliga och hetero sådana. Nästa kamp blir att att vita hetero-feminister utesluts av HBTQ. Det är inte mer än rätt. Vita hetero-feminister simmar i sirap för att få stöd av alternativa sexuella i en kamp som inte har med de senare att göra. Såsom vit heterosexuell man har jag fått mest stöd av lesbiska kvinnor och transor. De ser mig inte som ett hinder.
Citera
2021-05-16, 15:35
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Bråket inom HBTQ har nu lyfts fram. Det är känt att transpersoner ogillats av feminister. Särskilt kvinnliga och hetero sådana. Nästa kamp blir att att vita hetero-feminister utesluts av HBTQ. Det är inte mer än rätt. Vita hetero-feminister simmar i sirap för att få stöd av alternativa sexuella i en kamp som inte har med de senare att göra. Såsom vit heterosexuell man har jag fått mest stöd av lesbiska kvinnor och transor. De ser mig inte som ett hinder.

Jag tror det också handlar om en kärnfråga inom feminismen: motstånd mot prostitution och motstånd mot surrogatmödrar. Transor verkar rätt ofta ha prostituerat sig och en del tycker då att kvinnor som är emot prostitution motarbetar dem. Det andra, surrogatmödraskap, verkar vara poppis inom hbtq-rörelsen för att det ger en möjlighet att få egna alldeles biologiska barn.
Citera
2021-05-16, 15:39
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

Det där kan vara en bluff, men ok i en podd kan man väl hänvisa till en massa medhåll som man inte har bevis för.
Men tror absolut att det är många som håller med och inte vågar säga pip. Om inte annat vill väl alla veta hur de här besluten har fattats, lite över huvudet på folk sådär. Undvika att säga hon och han. Operera femtonåringar. O.s.v.
Citera
2021-05-16, 15:56
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag tror det också handlar om en kärnfråga inom feminismen: motstånd mot prostitution och motstånd mot surrogatmödrar. Transor verkar rätt ofta ha prostituerat sig och en del tycker då att kvinnor som är emot prostitution motarbetar dem. Det andra, surrogatmödraskap, verkar vara poppis inom hbtq-rörelsen för att det ger en möjlighet att få egna alldeles biologiska barn.

Ja dessa frågor är förstås heta. Ekis Ekman startade sin karriär mot just surrogatmödraskap och prostitution. Transor upplever inte bara att Ekis Ekman slår uppifrån och ned, utan även skjuter i ryggen, det vill säga helt förbjudet.
Citera
2021-05-16, 16:06
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja dessa frågor är förstås heta. Ekis Ekman startade sin karriär mot just surrogatmödraskap och prostitution. Transor upplever inte bara att Ekis Ekman slår uppifrån och ned, utan även skjuter i ryggen, det vill säga helt förbjudet.

Jo jag har fattat det. Fast jag håller helt med Ekis i de frågorna.
Uppifrån och ned kan ju stämma eftersom det faktiskt verkar vara en helvetes misär transorna lever i.

Skjuter i ryggen vet jag inte vad det syftar på men kanske för att Ekis varit involverad i s.k intersektionella vänsterrörelser. Haft diskussioner även med transor, och sen går ut offentligt? Svek...
Citera
2021-05-16, 17:34
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Skjuter i ryggen vet jag inte vad det syftar på men kanske för att Ekis varit involverad i s.k intersektionella vänsterrörelser. Haft diskussioner även med transor, och sen går ut offentligt? Svek...

Svek är det. Heterosexuella kvinnor vill gärna ha stöd av transor och lesbiska som om problemen är av samma art. När det inte är det. En manlig transa har säkert ett jobb med i stort sett bara män och trivs med det. En lesbisk kvinna som jobbar med bara kvinnor trivs med det. En manhaftig lesbisk kvinna jobbar troligtvis inom hantverk där mest män jobbar och trivs med det. En heterosexuell feminin man som jobbar som frisör där mest kvinnor jobbar trivs med det. En typisk feminist jobbar med andra heterosexuella kvinnliga feminister och hatar heterosexuella män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in