Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Kl 23.35 igår på kunskapskanalen i programmet idévärlden dök denna person upp igen i rutan.
Jag har aldrig hört om henne tidigare och snubblade in i andra delen av programmet och fastnade då jag tyckte både liberale författaren Mattias Svensson och nationalekonomen Johanna Möllerström verkade ha vettiga åsikter.
Sedan började en blondin (KEE) att babbla, och jag förstod liksom inte varför hon var inbjuden. Inte förrän jag läste om detta avsnitt på internet. Det heter "Kapitalismen är ohållbar" och där [Författaren Kajsa Ekis Ekman driver tesen att det kapitalistiska systemet bör skrotas, eftersom det både är djupt orättvist och leder till en klimatkatastrof].
Det uppstod en väldigt lustig stämning när Svensson och Möllerström nödgades tilltala KEE likt en lågstadielärare till sina elever. Först trodde jag det var en väldigt utdragen meta-humor-sketch, men nu efter att ha läst igenom denna tråd så förstår jag att KEE faktiskt är på riktigt. Att hon dessutom verkar leva ett gott liv väcker samma äckelkänslor i mig som en strand-fot-semester-bild på Facebook.
Jag såg det där för ett bra tag sedan och slogs av samma förvåning. Det är väl lite av Ekis signum, att hon får komma till tals p g a att hon är "het" och har ett utseende som talar för henne. Vänsterns motsvarighet till Sarah Palin.