2021-05-11, 12:39
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Vad är syftet med den här märkliga, nutida, reklamen? Utlänningar så långt ögat når, avbrutet med en enstaka svensk (kvinna) och ett mulattbarn. Den är tänkt att sälja produkter antar jag? Hos alla jag känner får den dock motsatt effekt, så det är märkligt. Den känns bara främmande.

Att signalera rätt värdegrund.
Citera
2021-05-11, 17:13
Medlem
PH1s avatar
Vaknade när posten kom. Direktreklam med neger. Tänkte kolla på tyska Ebay, där var reklam för farsdags- och morsdagspresenter med en bild på en rasblandad familj. Pappa neger, mamma vit och dotter mulatt. Gick till Nordeas hemsida - Negerkvinna som kramar vit man. Senare skulle jag kolla NIX telefon - Negerkvinna. Gick in på Elgigantens hemsida - mulattkvinna med enorm afro.

Det har också blivit vanligt att företag på sina informationssidor presenterar sin "värdegrund" med de typiskt barnsliga flosklerna och plattityderna om "mångfald, inkludering och hållbarhet". Man vill visa sin lojalitet mot regimen och kanske hoppas på ryggdunkar, branschdiplom och priser och kanske extra pengar i covidbidrag m.m.. Jävla folkförrädare!
Citera
2021-05-11, 20:01
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
- - - Jävla folkförrädare!

Jo, så är det ju.

Notera gärna dock att alla töntar, nördar, mongon etc undantagslöst är etniskt svenska i reklamen, "akta nymålat"-idioten, Ingos "Mannen utan lokalsinne" (iofs jävligt skön reklam, men ändå) etc etc.

"Hitta negeridioten" är ett spel vi alla (ja inte IRL, det tar 5 min att gå på stan) kan spela - när dyker ett neger-mongo upp t ex utan lokalsinne???????????

De värsta företagen måste också upp på våra "no go - no buy" sidor, skulle t ex aldrig mer handla på IKEA (och då beror det inte på att det är ett holländskt företag startat av en nazistisk skattesmitare.).
Citera
2021-05-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo, så är det ju.

Notera gärna dock att alla töntar, nördar, mongon etc undantagslöst är etniskt svenska i reklamen, "akta nymålat"-idioten, Ingos "Mannen utan lokalsinne" (iofs jävligt skön reklam, men ändå) etc etc.

"Hitta negeridioten" är ett spel vi alla (ja inte IRL, det tar 5 min att gå på stan) kan spela - när dyker ett neger-mongo upp t ex utan lokalsinne???????????

De värsta företagen måste också upp på våra "no go - no buy" sidor, skulle t ex aldrig mer handla på IKEA (och då beror det inte på att det är ett holländskt företag startat av en nazistisk skattesmitare.).

Pensionärerna inte att förglömma + kärringen som skröt med att hon pissade på sig
Citera
2021-05-12, 12:38
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
HM slår på stort med etnisk mångfald och barn/unga på engelska. Barn ska bygga världen och speciell de som har annan etnicitet än den svenska. Varför sänker vi inte åldern för att rösta till 10 år? Alla tycks ju tro att barn är de som vet bäst.

Det blir inga byxor på HM som jag tänkte.

Det är inget nytt att man tillskriver barn fantastiska förmågor, på medeltiden skulle barn avgöra om nån var en häxa eller inte, även Hitler använde sig av barn som skulle anmäla sina föräldrar om de inte tillräckligt älskade Hitler.
Greta... är jo ett sådant underbarn som får de högsta politiker och professorer att lyssna på henne och låtsas vara imponerade annars hade media slaktat de.

HM använder sig av svarta barn vilket ska ge i väst skuldkänslor för kolonialismen och utsugning av de fattiga länder, så att de svarta barnen blir världens samvete.
Citera
2021-05-12, 12:49
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Vaknade när posten kom. Direktreklam med neger. Tänkte kolla på tyska Ebay, där var reklam för farsdags- och morsdagspresenter med en bild på en rasblandad familj. Pappa neger, mamma vit och dotter mulatt. Gick till Nordeas hemsida - Negerkvinna som kramar vit man. Senare skulle jag kolla NIX telefon - Negerkvinna. Gick in på Elgigantens hemsida - mulattkvinna med enorm afro.

Det har också blivit vanligt att företag på sina informationssidor presenterar sin "värdegrund" med de typiskt barnsliga flosklerna och plattityderna om "mångfald, inkludering och hållbarhet". Man vill visa sin lojalitet mot regimen och kanske hoppas på ryggdunkar, branschdiplom och priser och kanske extra pengar i covidbidrag m.m.. Jävla folkförrädare!

Men tittar man på styrelser i dessa företag så finns där inte en enda svart och även längre ner i beslutskedjan kan man inte hitta någon svart, det finns inte ens en butikschef eller avdelningschef som är svart.
Citera
2021-05-12, 21:05
Medlem
Alvids avatar
Fokus i reklamen ligger inte längre på vad som ska säljas/marknadsföras, utan det viktigaste är att kunna visa upp flest negrer, rasbastarder eller blattar. Jag hänvisar åter till Bauhaus senaste, det finns inget som anknyter till företaget! Det absolut enda skälet till att den reklamen gjordes är att visa sig woke, att få visa upp en jävla nigger.
Citera
2021-05-12, 21:07
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Men tittar man på styrelser i dessa företag så finns där inte en enda svart och även längre ner i beslutskedjan kan man inte hitta någon svart, det finns inte ens en butikschef eller avdelningschef som är svart.
Så är det oftast! Titta bara på hur de ivrigaste mångkulturförespråkarna bor, inte en blatte så långt ögat når.
Citera
2021-05-12, 22:12
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ja, så är det ju. Det är vita godhetsbländade individer som vill blidka regimen och dess värdegrund på liknande vis som fabriker och butiker i Nordkorea har politiska slogans och bilder på Ledarna på sina väggar. Däremot bryr sig inte de flesta invandrarföretag om "värdegrunden" alls, utan de vill tjäna pengar till sig själva och att skicka till släktingar i hemländerna. Kanske dock "blattar" i större företag känner nytta med att blidka regimen de med, men utan att egentligen tro på den fjantiga "värdegrunden".
Citera
2021-05-16, 02:56
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Riksbyggen har byggt en lya till en svartmuskig 8 åring

Kärcher...högtryckstvättar tror jag inte räcker för att tvätta bort färgen
Skanska kör också med svartbygge, nu har en neger och hans svenska tjej ett nytt fint hem!
Citera
2021-05-16, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Nu är du väl lite väl konspirationsteoretisk?
Jag tror inte reklammakare har någon direkt politiskt agenda.

Den enda negern jag kan komma på på rak arm i en reklam, är den där fula snubben som gör reklam för Coop. Jobbig röst har han också.

Men, det finns ju en multikulti-trend i Sverige som delvis kommer ifrån media. Reklamer är dock inte där det märks tydligast.
Verkligen, se på SAS och Gilette. två negrer på western unions reklam
Citera
2021-05-16, 14:39
Moderator
Carlboms avatar
I OLW:s reklam för Choco Cheez som man nu ser hela tiden är det uppenbart att personerna är placerade med en woke tanke bakom.

3 personer kör ett träningspass och längst fram är det en svart kvinna. Bakom henne en svart man och sist en vit kvinna. Helt klart en signal vem som är värd mest idag och hur morgondagen ska se ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in