2021-05-08, 16:21
Medlem
Peppermills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Plantagen... först trodde jag att de driver med svarta som brukade arbeta på plantager sedan visar det sig att det ska föreställa deras nya kundkrets, svarta har gröna fingrar

men ändå värst är Skodas reklam med en ful negress från Uganda? (där brukar kvinnor ha sådant maskulint utseende) hon bor i en villa på landet nånstans i Dalarna? Norrland? och kör hennes två ungar till en hockeyträning, det är den mest verklighetsfrånvända reklamen jag har sett någonsin,

men en sak faktiskt stämmer... Skoda i reklamen har en vit färg, många svarta kör med vita bilar, de gillar den vita färgen

"Knarklangarvit"?
Citera
2021-05-09, 11:09
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppermill
"Knarklangarvit"?

Haha, nej snarare hoppas de att en vit bil kommer göra de mindre svarta...
sådan besatthet i att ha en ljusare hy finns både i Afrika och USA, det räcker att titta på svarta stjärnor som Byonce som med speciell makeup och ljussättning ser ut som en vit kvinna , kanske lite solbränd.

Titta bara på svarta par, där har kvinnan alltid en ljusare hudnyans, bara losers tvingas ha en kvinna som har mörkare hudfärg,
svarta kvinnor brukar rakpermanenta sitt krulliga hår och det är en svår process att få det rakt,
deras hår är tjockare och strävare likt en hästman så det kan inte fladdra i vinden efter att de rakpermanentat
Citera
2021-05-09, 15:25
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Haha, nej snarare hoppas de att en vit bil kommer göra de mindre svarta...
sådan besatthet i att ha en ljusare hy finns både i Afrika och USA, det räcker att titta på svarta stjärnor som Byonce som med speciell makeup och ljussättning ser ut som en vit kvinna , kanske lite solbränd.

Titta bara på svarta par, där har kvinnan alltid en ljusare hudnyans, bara losers tvingas ha en kvinna som har mörkare hudfärg,
svarta kvinnor brukar rakpermanenta sitt krulliga hår och det är en svår process att få det rakt,
deras hår är tjockare och strävare likt en hästman så det kan inte fladdra i vinden efter att de rakpermanentat
Snarare som svinto
Citera
2021-05-09, 18:45
Medlem
HerrGickhans avatar
HM slår på stort med etnisk mångfald och barn/unga på engelska. Barn ska bygga världen och speciell de som har annan etnicitet än den svenska. Varför sänker vi inte åldern för att rösta till 10 år? Alla tycks ju tro att barn är de som vet bäst.

Det blir inga byxor på HM som jag tänkte.
Citera
2021-05-09, 18:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
HM slår på stort med etnisk mångfald och barn/unga på engelska. Barn ska bygga världen och speciell de som har annan etnicitet än den svenska. Varför sänker vi inte åldern för att rösta till 10 år? Alla tycks ju tro att barn är de som vet bäst.

Det blir inga byxor på HM som jag tänkte.
Många asiatiska barn? Kan ju finnas skäl att försöka blidka Kina just nu.
Citera
2021-05-09, 19:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Många asiatiska barn? Kan ju finnas skäl att försöka blidka Kina just nu.

Det är ju denna i sitt långa format som de klippt ner till kortare avsnitt som visas i reklamformat.

https://www.youtube.com/watch?v=ELaBI8OTPKM
Citera
2021-05-09, 19:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju denna i sitt långa format som de klippt ner till kortare avsnitt som visas i reklamformat.

https://www.youtube.com/watch?v=ELaBI8OTPKM
Orkade med 15 sekunder.

Inget nytänkande i den reklamen. Vi har hört samma musik och sett samma upplägg och samma sammansättning av deltagare i en miljon reklamfilmer det senaste årtiondet. Trött och oinspirerat av H&M.
Citera
2021-05-09, 19:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Orkade med 15 sekunder.

Inget nytänkande i den reklamen. Vi har hört samma musik och sett samma upplägg och samma sammansättning av deltagare i en miljon reklamfilmer det senaste årtiondet. Trött och oinspirerat av H&M.

Ja precis. De tror att de bygger identitet och värde genom att slänga in barn, etniskt mångfald och engelska. Det enda de signalerar är enfald.
Citera
2021-05-09, 20:29
Medlem
Crapmagics avatar
Fästing.nu uppvisar 50 % gissa vad....brunfärgade mellanvärdar

Proviva fruktdryck har sökt någon med så taskig svenska som
möjligt att rabbla replikerna
Citera
2021-05-10, 22:23
Medlem
Crapmagics avatar
Riksbyggen har byggt en lya till en svartmuskig 8 åring

Kärcher...högtryckstvättar tror jag inte räcker för att tvätta bort färgen
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-10 kl. 23:03.
Citera
2021-05-11, 10:23
Medlem
Jag som vit känner smått obehag när reklamer innehåller negrer och araber som ska marknadsföra några dyra kläder eller skit.

Ger en falsk bild av verkligheten.

Som om de skulle låta en vit svensk man med gubbkeps marknadsföra gangsterraplåtar...
Citera
2021-05-11, 11:00
Medlem
Vad är syftet med den här märkliga, nutida, reklamen? Utlänningar så långt ögat når, avbrutet med en enstaka svensk (kvinna) och ett mulattbarn. Den är tänkt att sälja produkter antar jag? Hos alla jag känner får den dock motsatt effekt, så det är märkligt. Den känns bara främmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in