2017-06-13, 21:00
Medlem
En NIO år gammal tråd mer aktuell än någonsin känns det som.

IKEA måste väl utses som kung av rasblanding PLUS HBTQ.

Den senaste reklamen var ett åar überfula flator med en asiatisk importunge till melankolisk musik.
Har aldrig känt mig mer ointresserad av att besöka china-shit-skräp-varuhuset.

Sen fläskar ICA på med en blondin som blir störtkåt på en rappande neger.
Och Bredband2 med en ensam neger som dillar nåt från duschen.

Såg fem reklamavsnitt på raken utan en tillstymmelse till en blond svensk kille. Jo, en trått gråhårig pensionär som KANSKE skulle kunna vara vit.

Antar att det bara är de STORA företagen som kan gå all-in. De mindre skulle det drabba negatitvt på ett kännbart vis skulle jag tro.
Citera
2017-06-18, 22:26
Medlem
AltKnights avatar
Resorb-reklamen, såg den precis på TV.

https://www.youtube.com/watch?v=Pz41iEGSsGY

Som vanligt arabiska/afrikanska män och vita kvinnor.
Citera
2017-06-19, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En NIO år gammal tråd mer aktuell än någonsin känns det som.

IKEA måste väl utses som kung av rasblanding PLUS HBTQ.

Den senaste reklamen var ett åar überfula flator med en asiatisk importunge till melankolisk musik.
Har aldrig känt mig mer ointresserad av att besöka china-shit-skräp-varuhuset.

Sen fläskar ICA på med en blondin som blir störtkåt på en rappande neger.
Och Bredband2 med en ensam neger som dillar nåt från duschen.

Såg fem reklamavsnitt på raken utan en tillstymmelse till en blond svensk kille. Jo, en trått gråhårig pensionär som KANSKE skulle kunna vara vit.

Antar att det bara är de STORA företagen som kan gå all-in. De mindre skulle det drabba negatitvt på ett kännbart vis skulle jag tro.
Det börjar bli löjligt. Det går inte neka till att det är propaganda och påtvingat längre. https://www.youtube.com/watch?v=aeBXQXPr5uU edit: de tog bort originalklippet och laddade upp den igen efter att ha fått typ tusen (eller mer) dislikes av grabbarna från politically incorrect.
Senast redigerad av Vic1988 2017-06-19 kl. 03:12.
Citera
2017-06-19, 16:15
Medlem
Borde man börja lista de företag som annonserar på ett propert sätt kanske. Känns som att gå in på en snuskig nedpissad toalett när man besöker en affär som sysslar med gammal unken rasism i sin reklam.
Bytte från COOP till Willys förra året. Svårt hitta ersättare till Biltema men Jula har en del av prylarna.
Byggmax verkar ha klarat sig hittills.
Konstigt att det inte finns någon "Sales Manager" på företagen som ser över reklambolagens agandaannonser. Många relamaffärer görs kanske upp på golfbanan initialt och efter några drinkar på reklambyråns bekostnad så skrivs papperna på.

Exemplet med kakan Hermansson visar väl att en del företag totalt saknar styrning över reklamen.
Senast redigerad av biomatec 2017-06-19 kl. 16:18.
Citera
2017-06-19, 18:21
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Borde man börja lista de företag som annonserar på ett propert sätt kanske. Känns som att gå in på en snuskig nedpissad toalett när man besöker en affär som sysslar med gammal unken rasism i sin reklam.
Bytte från COOP till Willys förra året. Svårt hitta ersättare till Biltema men Jula har en del av prylarna.
Byggmax verkar ha klarat sig hittills.
Konstigt att det inte finns någon "Sales Manager" på företagen som ser över reklambolagens agandaannonser. Många relamaffärer görs kanske upp på golfbanan initialt och efter några drinkar på reklambyråns bekostnad så skrivs papperna på.

Exemplet med kakan Hermansson visar väl att en del företag totalt saknar styrning över reklamen.
Ja, de idioterna som godkände eller kläckte idén om att ha med kakan i en Audireklam hoppas jag fått sparken eller blivit omplacerade till toalettstädare. För att anlita Kakan till Audi av alla märken måste man ju vara dum i huvudet. Audi är ju ett märke som riktar sig till mycket stor del mot vita medelålders och äldre män men konservativa och borgerliga värderingar, d v s såna som kakhelvetet hatar. Och de hatar kakan som alla normala människor bör göra.
Citera
2017-06-20, 01:28
Medlem
AlanBStards avatar
Tröttsamt hur stark normen är i reklamvärlden: https://www.scandichotels.se/

I skrivande stund är det 2 blandade par i reklamen. Ett par med europeisk man + utomeuropeisk kvinna och ett par med det omvända förhållandet? Nej, självklart inte. Båda paren består som alltid av man från 3:e världen + europeisk kvinna. Det verkar vara lagstadgat förbud mot europeiska män i par som avbildas i reklam numera.
Citera
2017-06-24, 02:49
Medlem
Bredbandsbolaget har en jovialisk neger som lever ut i duschen. Schamponerad lögar han sig bakom nödtorftigt immade glas. "Negerjävel" är det första som kommer för mig när jag ljudlöst råkar åse detta, för femtielfte gången denna veckan. Vecka efter vecka. Kanske skulle min rasistiska reflex mildras om jag lät ljudet på min TV-apparat vara på? Den enda, tillsynesvarande, behållningen med reklamen tycks vara att negern blir aningens snuvad. Snuvad på vattnet, och reklamgrejen tycks vara att man ska vara påkopplad eller något sånt debilt.

Är detta den första relativa driften med en neger, i vårt mångfaldiga, likvärdiga och jämställda rike? Nu har jag ju inte hört reklamskiten, men väl konfronterats med den mångfalt visuellt. Så en mer införstådd deltagare vore välkommen att korrigera mina eventuella fördomar.
Citera
2017-06-24, 02:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Borde man börja lista de företag som annonserar på ett propert sätt kanske.
Faran med det är väl att såna företag kommer utsättas för påtryckningar för att öka negerkvoten.

Tänkte efter lite och chokladtillverkaren Storck med sina märken Merci, Riesen, Toffifee, Werthers med mer tror jag faktiskt aldrig använt sig av smutsigheter i sina reklamer. Deras filmer är kanske inte så bra men det blir ju ändå ett plus i kanten.
http://www.storck.dk/dk/brand/toffifee/
Citera
2017-06-24, 17:51
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Nya OLW-reklamen, där en skäggig kamelknullare bor ihop med en blondin. Vidrigt.
Citera
2017-06-29, 04:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Chockerande nog såg jag en mörkögd skön dam i par med en svensk man. Tror det var reklam för postkodlotteriet.

Måste hämta mig från den omskakande upplevelsen.
Citera
2017-06-29, 16:27
Medlem
Knullkungens avatar
Turistbilagan Dalasommar kör med en negress i slöja på omslaget.

https://www.medievarlden.se/diskussion/2017/06/en-omslagsbild-av-dalarna/
Citera
2017-06-30, 21:12
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Turistbilagan Dalasommar kör med en negress i slöja på omslaget.

https://www.medievarlden.se/diskussion/2017/06/en-omslagsbild-av-dalarna/
Ja. Där blev det full pott mef PK poäng! Men förvånad är jag inte. Att gå en medelväg hade varit smartare. Journalisterna retar bara upp folket och ger gratis skjuts åt SD (vilket i sig är bra) med sitt tvångsmässiga mässande om att islam är bra.

Hade de gått en medelväg så hade det kunnat ha en blond och en babbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in