2021-05-17, 15:57
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det finns en liknande reklam från ett liknande företag Byggmax där en vit yngre man blir uppläxad av en äldre snickare,
men det kan man inte göra med en svart
Byggmax kör just nu en reklam där en svensk snickare (yngre medelålders, lite bakom flötet) blir uppläxad av en yngre svart kvinnlig snickarkollega om byggnadstekniska termer, är det den du menar eller har de producerat ytterligare en?
Citera
2021-05-17, 18:18
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Byggmax kör just nu en reklam där en svensk snickare (yngre medelålders, lite bakom flötet) blir uppläxad av en yngre svart kvinnlig snickarkollega om byggnadstekniska termer, är det den du menar eller har de producerat ytterligare en?

Jag menade när äldre gubbe snickare lär upp en 30 åring svensk , jag har inte sett den med en negress som är snickare
Citera
2021-05-17, 22:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Skanska kör också med svartbygge, nu har en neger och hans svenska tjej ett nytt fint hem!
Det är lika allvarligt att en 11 årig afrikansk tjej måste flytta in i kåken som ditt blandpar, precis som att det är totalt lik-giltigt om det är barn eller vuxna palestinier som sprängs ihjäl av Israel, alla är lika mycket värda! för varandra

Hur ska repressionen? kunna se ut för reklammakarnas friheter vid ett nationalistiskt maktövertagande tycker ni?, dom har ju bevisat idag att folkfientlighet inte kan få fria händer.
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-17 kl. 23:09.
Citera
2021-05-18, 12:26
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Ja, nu ska vi förlöjliga svenska medelålders snickare, en av yrkeskategorierna som byggt upp landet. Allt för att få negern att framstå som något vi inte klarar oss utan och är bättre än oss på precis allt.
Citera
2021-05-18, 22:38
Medlem
Crapmagics avatar
För-väcklingar i vitt

Telenor har skaffat sig ett afro i randig kostym, stön! jag som har Telenor abonnemang...
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-18 kl. 22:40.
Citera
2021-05-21, 13:50
Medlem
brianmolkos avatar
Förekommer en massa ana etniska förolämpningar mot svenskar och mot de som faktiskt gillar musik på ett normalt sätt
Citera
2021-05-21, 14:22
Medlem
NoTruces avatar
En populär person i reklamfilmerna (har i alla fall sett en del sådana på YouTube) är den unga kvinnan med burrigt afro och glugg mellan tänderna. Kolla efter gluggen. Ni kommer inte att bli besvikna.
Citera
2021-05-21, 19:08
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
En populär person i reklamfilmerna (har i alla fall sett en del sådana på YouTube) är den unga kvinnan med burrigt afro och glugg mellan tänderna. Kolla efter gluggen. Ni kommer inte att bli besvikna.
Jag blir väldigt besviken, då glugg är det osexigaste ansiktsdraget en kvinna kan ha utöver leverfläckar, eftersom glugg indikerar närings-brist, det olustiga är att värden vägrar anpassa sig efter mina normer där glugg på svarta i synnerhet anses attraktivt, framförallt är det pedofilmän som spinner vidare på avstånd mellan tänder
Citera
2021-05-21, 21:17
Medlem
Crapmagics avatar
"Hem från skanska"

Bjuder nu på en par-konstiglation som flashaback-mannen tål allra minst
Citera
2021-05-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Som ni kanske har märkt så finns det en stor representation av negrer i olika sorters reklam. Detta är naturligtvis inte en tillfällighet. Vad anser sig reklammakarna uppnå genom att använda negrer i reklamen, istället för andra personer? Finns det några undersökningar som visar på verkliga fördelar med att använda negrer i reklam?

Det har definitivt blivit mer "pk" i reklamen, sånt gör bara att iaf jag tar mera avstånd och låter bli att köpa det man gör reklam för
Citera
2021-05-22, 18:50
Medlem
rex144s avatar
Jag mår illa fy och måste byta kanal när de visar reklamen för reseförsäkring med en ful manhaftig negerkvinna som tänker vad som skulle kunna hända på semestern, de visar rymdskepp.
Finn fem fel

1. En ful negerkvinna som liknar en man
2. Hon ser mongoloid ut -hästansikte, därför ser det oäkta när hon försöker tänka, de driver med henne?
3. Över 90% av svenskarna åker på semestern till varma länder för att sola på stranden, en negerkvinna behöver inte sola.
4. 90% av svarta som bor i Sverige har inte råd att åka på semestern och om de åker nånstans så är det bara till hemlandet, de åker inte till andra länder.
5. Sammanfattningsvis är det omöjligt att känna igen sig själv i reklamfilmen, vilket är tanken med reklamfilmer, här får de motsatt effekt.
Citera
2021-05-23, 21:51
Medlem
Crapmagics avatar
Det är emot Ikeas värdegrund att göra en enda TV-reklam 2021 där man glömt afrikanen i bild,
i den senaste ser vi en viting som försöker spela på gura och självfallet fick det åtm sitta en svart unge & lyssna ihop med två vita barn

Jag tror att Ikeas agenda är att utsudda det kollektiva negativa minnet hos svensken om dubbelmordet
av den bäste! avisade asylsökaren som solkade ner deras varumärke med blod, varav den enda lösningen blir att istället love-bomba oss med positivare konnotationer tills vårt nattsvarta minne av händelsen ljusnar & utraderas, det ska alltså bli en positiv övertippning genom demografisk upprepning av svarta leenden

Det enda dom lyckas på med mig however är snarare att påminna om Ikea mordet varje gång dom försöker åsamka tvärtom, är ni andra också lika proffesionella? som jag där...
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-23 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in