2021-05-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det handlar om brist på logik.
Filmen om domkraftsskaftet och uttalandet i rätten (som jag gav exempel på i mitt förra inlägg) påvisar SD:s tröghet med all önskvärd tydlighet. Dessa situationer har han haft lång betänketid inför.

Ja sitter det i personligheten så blir det ju antagligen värre då han ligger lite i ”krig” med ÅH.

Låt säga att domkraften är mordvapnet då hade han ju definitivt behövt chilla mycket mer kring detta än det vansinne han uppvisade.

Hans reaktion visar tecken på att de var/är nåt på spåren där med skaftet. Sämst när det gäller kan man väl sammanfatta honom som.

Sen så undrar man ju vem han har som ”publik” när han talar till kameran där. Rätten? Allmänheten? Isf så borde varje sund människa förstå att detta skulle ha hanterats på ett helt annat sätt.
Senast redigerad av Avel 2021-05-15 kl. 14:34.
Citera
2021-05-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Korkat och lite ... red alert. (Develi)
Stefan Davidsson 12 år kommer aldrig förstå vad han är ansvarig för..
Det finns väldigt många mammor och pappor som ställer upp och städar efter honom.

Han delar väldigt många personlighetsdrag med en random tonåring. Inte helt omöjligt att vissa delar av honom stannat där. Trotsig, frispråkig, noll konsekvenstänk, gränsfri, besserwisser, tjafsig, spännande med tjejer osv.
Citera
2021-05-15, 14:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tror du är inne på helt rätt spår -utan ironin.

Det är ingen lugn, saklig, logisk person vi har och göra med här.

Vid tiden runt mordet är han über stressad och orationell. Katastroftänk och adrenalinstinn är han inträngd i ett hörn. Han tänker inte hela varvet runt.

Det är inte första gången en mördare planerar själva dådet i detalj men därefter saknar logiskt konsekvenstänk och helhetsperspektiv. Madsen och Möller är typexemplar.

Nu ser SDs sig själv som smart och kommer alltså inte åka fast. För han har bla eget bankkort och ingen pågående relation med LW sen 2017. Och vid närmre eftertanke var han inte ute och cykla just när mordet skedde.

Jag tror inte han är smartare än vad du beskriver. Och det vill han dölja till varje pris genom sina utspel och efterkonstruktion av ”sanningar”.
- Finns det nån som ser SD som lugn?

- Finns det nån som ser SD som nåt kriminellt geni?

- Finns det nån som inte anser att HAN däremot inbillar sig vara superduper?

Han må ha IQ men det är vida känt att det inte innebär smarthet per se.

En autist tappar helhetsperspektiv, en med grav narcissism överskattar sig själv, en psykopat är predisponerad för kriminalitet för att de inte jagar upp sig öht - men kan samtidigt fullständigt tappa bort sig för de saknar konsekvenstänk, söker snabba belöningar som dopaminjunkie (Madsen hade sexuellt motiv, tog tillfället i akt och är föga jämförbar förutom föregående planering som du nämner).
Om störd. Och om störd rör det sig om otroligt omogen.

- Är det nåt i följande som motsäger planering?
Nope.

◾Han är i grunden ett totalt kontrollfreak som har kontrollförlust.

◾Han är stressad och pressad över hela situationen:

▪️HD är på vift och henne vill han ha tillbaka till orubbat bo.
▪️LW uppfattas som mer farlig än någonsin ur hans paranoida perspektiv.

Hans grundvalar har rubbats. Hans feta ego har fått sig en törn och det blir inte bättre av att LW inte fattar hur farlig han är med sina grava narcissistiska drag.
Han är lättkränkt i just denna fråga då det tangerar hans ego, hans manlighet, hans förlust att kontroll /trygghet relaterat till HD.

Planering innebär inte perfektion.
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 14:37.
Citera
2021-05-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ah ok nu fattar jag vad du är inne på för tema!

Jag menar att han nog ändå är tillräckligt smart för att inte ringa in polisen till en tänkt brottsplats.

Finns ju en gradering på det korkade beteendet menar jag.

Som jag skrivit så handlar nog den dagen/dagarna mer om stress än intelligens om man ser det i perspektivet att handlingarna inte var kopplat till ett mordförsök utan mer lutade åt reaktion på ”kvinnoproblem” om man ska underdriva lite.

HD var på romantisk weekend osv. Har man lite koll på hur han funkar så kan han inte ha varit helt nöjd med det vad han än säger att han uppmuntrade henne att göra.

Stress gör rätt mycket med människor. Korkade som okorkade.

Kolla hon astronauten i USA som körde med vuxenblöja över hela (in)kontinenten när det blev nåt triangeldrama med nån rival där.

Hon lär ha varit rätt smart men i vissa situationer beter sig även människor på den ”nivån” helt irrationellt speciellt om det är lite amore inblandat.

Vad gäller konsekvenstänk och analys så glappar det mest hela tiden i hans skalle.
Jag tror att Mållgankvällen var tänkt som mordkväll men att han bangade ur och började improvisera. Kvällarna är för lika och avvikande och det är nog något med badhuset, som inte besöks annars, som är viktigt för planen. Hur ofta glömmer han mobilen hemma?

Han kan t.ex. ha känt sig tvungen att ringa polisen för att få koll på hur fort de kan tänkas rycka ut? Hade otur och snubblar ut ur skogen precis när de kommer? Får improvisera igen.

Han har stor övertro på sin egen förmåga och som du säger, även minst sagt glappande analysförmåga, vilket gör att för mig är ingenting för korkat för den pajasen. Är väl dit jag ville komma.
Citera
2021-05-15, 14:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Jag tror att Mållgankvällen var tänkt som mordkväll men att han bangade ur och började improvisera. Kvällarna är för lika och avvikande och det är nog något med badhuset, som inte besöks annars, som är viktigt för planen. Hur ofta glömmer han mobilen hemma?

Han kan t.ex. ha känt sig tvungen att ringa polisen för att få koll på hur fort de kan tänkas rycka ut? Hade otur och snubblar ut ur skogen precis när de kommer? Får improvisera igen.

Han har stor övertro på sin egen förmåga och som du säger, även minst sagt glappande analysförmåga, vilket gör att för mig är ingenting för korkat för den pajasen. Är väl dit jag ville komma.

Hade SD haft en intelligens på minst normalnivå hade gemene man inte kunnat räkna ut att han var den skyldiga på en kvart.
Nu räknade ju gemene man och även personer med ej färigutvecklade hjärnor (barn/ungdomar) ut detta på just en kvart.

Jag menar att man kan räkna ut med arslet att SD mördat LW.
Citera
2021-05-15, 15:08
Medlem
Citat:
Hade SD haft en intelligens på minst normalnivå hade gemene man inte kunnat räkna ut att han var den skyldiga på en kvart.
Nu räknade ju gemene man och även personer med ej färigutvecklade hjärnor (barn/ungdomar) ut detta på just en kvart.

Som N*oa sa: "Jag ringde den som var mest konstig i mammas bekantskaskrets" (fritt ur mitt minne) på frågan i förhör om varför han ringde just SD .
Citera
2021-05-15, 15:23
Medlem
Citat:

Ja absolut. Han grämer sig kanske ändå lite över att han inte bara körde på olyckaplanen istället? Men det hade väl inte gett samma utlopp för alla tankarna på olika mord som han uppenbarligen burit med sig i många många år. Lite för simpelt för någon så smart som honom, för att vända på hans ord lite he-he
Citera
2021-05-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har tidigare ironiserat över att han var lite Prof. Moriarty och kriminellt geni i nån bisats då han gått fri i tingsrätten men uppenbart har inte alla fattat den ironin märker jag.

Så det finns inga grunder jag kallar honom för ett geni. Min syn på honom är ju tvärtom. Att han inte är ett ”kriminellt geni”.

Det är det som är ironi i ett retoriskt sammanhang - att skriva att nåt är ”jättebra”, när det egentligen inte är det.

Du tyckte tidigare det var ok ge öknamn likt LW fick så fan vet vad du tycker om saker ska jag vara riktigt ärlig. Ska inte fortsätta om detta.
Citera
2021-05-15, 15:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har i tre år suttit och skrivit med AVSIKT att förtala en avliden. Sen att det står i en fup är en heeeelt annan sak. Jag skulle inte tro att du vågar göra det offentligt i eget namn, för du kommer inte kunna stå för det. LWs hela liv finns i ett förundersökningsprotokoll. Den ingår i en förundersökning. Inte för att såna som du, S-J och andra "skribenter" ska vräka ut hennes innersta i ett offentligt forum i anonymitetens tecken.

Nu stod LWs mördare inför skranket igen och du fortsätter skriva att mördaren finns bland hennes karlar. Nej - EN "karl". Och vi vet alla vem det är - det skall bara rent juridiskt formuleras. Går inte det så blir han frikänd.

Du bestämmer inte vad min avsikt är.

Om SD blir frikänd kan det bero på alla hennes karlar. Att det inte går att utesluta annan GM.
Citera
2021-05-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
1) faktiskt inte jätteovanligt att "misstänka" och därmed kunna häkta MGM:s kvinna i syfte att skrämma henne att ange MGM för att slippa åtalas och dömas för ett brott hon inte begått.

2) att HD låg och sov med dottern hela natten är ju hennes egna ord. Hon kan ju i teorin ha gått upp efter att dottern somnat. Lämnat rummet/ huset för att sen återvända. Om så "bara" för att låta SD spola av sig där efter mordet.

Säger inte att jag tror att det är så, men hennes alibi är knappast starkt.

Nej hennes alibi är långt ifrån starkt. Men jag tror inte att hon är en mörderska men om hon har gjort sej skyldig till ett brott så är det skyddande av brottsling.
Citera
2021-05-15, 15:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet inte... det där fetade. Men med tanke på hur hon svamlade i polisförhören så är det inte helt omöjligt. Flera gånger sa hon att hon inte vågade säga något ifall hon sa fel. Det finns ju faktiskt inga fel att säga i ett polisförhör så länge man talar sanning. Men det klarade hon inte. Hon sa också flera gånger att hon vägrar svara på fler frågor. Hon visste ALLT - även om hon inte deltog eller såg något. Det är det som är så otäckt - att två så iskalla människor finns i en och samma familj.

Att sitta och ljuga under många förhör går inte. Då skall man ha ett väldigt bra minne. Sanningen finns i hjärnan och att bortse från sanningen och komma ihåg lögnerna är svårt. Men man kan inte bli åtalad för lögner. Det är inte förbjudet att ljuga i förhör. Och i hennes fall är det heller inte åtalbart att ljuga inför sittande rätt.

Vilket jävla case.

Egna familjens kommentar om de två...

"Vi tyckte det var så kul att SD valt en kvinna (HD) som både ser ut som vår mamma och är precis som hon som person".

(Hur SD´s mamma var/är, det har vi lärt oss genom FUP. Ingen direkt värmebölja av medmänsklig kärlek, är min tolkning.)

Och heller inte att förglömma:

"SD och HD är en och samma person. De är ETT".

Inget av av alla tydliga ledtrådar har vi hittat på själva här på FB. De har SD, HD, JG, SOA och övrig familj själva delgett oss i förhör och TR.

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Citera
2021-05-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du bestämmer inte vad min avsikt är.

Om SD blir frikänd kan det bero på alla hennes karlar. Att det inte går att utesluta annan GM.

Så du tycker inte att det är konstigt att efter tre år av utredning så har polisen inte lyckats hittat ett enda bevis mot hennes "karlar" förutom SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in