Citat:
Ursprungligen postat av
gurka111
Nu har du återigen bytt ämne. Alla aktörer har kravet på att meddelanden skrivs som svenska och inte kdshusd knula khdsi uudd, det är inte det vi pratar om. Sen att alla punkter och komma tecken sitter rätt, stor bokstav, osv, det är inte rimligt att vara nitisk angående detta. Och det var ju just detta vi pratade om var det inte det? Jag har aldrig sett en op skriva så som du beskriver, varken på cc eller på plattformar utan översikt från coacher och dylikt.
Nej, det har vi inte. Vi pratar fortfarande om grammatik. Att bygga en mening så att den andre förstår vad du försöker säga är en del av den grammatiken som de flesta chattföretagen eftersträvar. Mitt tidigare inlägg där jag överdrev var ett tydligt, om än lite överdrivet exempel, på just en sådan operatör som härjar på o4u just nu. Denne blev avstängd för att nu vara tillbaka under nytt id.
Sen tycker jag att det är fel att du säger att det inte spelar någon roll vad den förra operatören skrev. Vad gör du om du inte förstår vad target skriver med sina 820 tecken? Skriver du bara någonting eller försöker du sätta dig in i sammanhanget? Alla jobbar ju självklart olika, och du kanske väljer
the former, och det kanske därför du skriver för CW där de inte har lika stor koll på vad deras operatörer skriver.