2021-05-22, 20:41
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
I så fall har du sparade pengar till skatten.

Mmm, 50%. Då blir det att göra annat.
2021-05-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Varför skulle de nya vara villiga att ta den i röven? Om fler och fler kommer tvingas till skatt så är det ofrånkomligt att många faller bort. Så vad är då lösningen för ägarna som vill fortsätta tjäna pengar, jo att öka ersättningen så att det är värt det igen.
De flesta som gör detta bor nog inte i sverige så de enda som är problem är ni som bor i sverige, men ni får ju så mycket för era skatter så var glad då heheh
2021-05-22, 20:52
Medlem
Bbobis avatar
Många jobb hemifrån annonseras specifikt för personer som inte bor i Sverige. Kan väl anta att man inom denna branch föredragit många anställda över etik?

Etik är trotts allt inte vad branchen lever på.

Höjer man lönen som föregående föreslog kommer jag mot mina ca 6k mess per månad att jobba som ett as.

Så stick nu alla era små lallare som ville ha pengar till en magnum glass, snälla.
2021-05-22, 21:02
Medlem
lajjjbans avatar
Ot
Senast redigerad av lajjjban 2021-05-22 kl. 21:19.
2021-05-22, 21:18
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Ja, det vore ju synd om alla parter gjorde rätt för sig.

Jobbar jag för jh, bor här och tar in mina pengar på mitt konto så har alla gjort rätt för sig.

Världen är större än Sverige och bara för att något skrivs på svenska så är inte det svenska statens egendom.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-22 kl. 21:23.
2021-05-22, 21:20
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Jobbar jag för jh, bor här och tar in mina pengar på mitt konto så har alla gjort rätt för dig.

Världen är större än Sverige och bara för att något skrivs på svenska så är inte det svenska statens egendom.

Du missuppfattade mig helt. Jag klagar inte. Vi släpper det.
2021-05-22, 21:25
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Du missuppfattade mig helt. Jag klagar inte. Vi släpper det.

Ingen fara gubben.

Poängen är bara att detta jobb passar väldigt bra för vissa medan andra kanske ska göra något annat om dom ändå bor i Sverige.
2021-05-22, 23:33
Medlem
frekkinheads avatar
Hur mycket pengar/antal mess tror ni det är fysiskt och mentalt möjligt att tjäna under ett par månaders tid? Har planerat att tjäna 14 000 kr. i 3 månaders tid varje vecka. Tänkte dyka djupt in i det.

Enligt mina beräkningar är det alltså:

850-900 mess per dag, 7 dagar i veckan

Är det möjligt tror ni, om vi inte tänker på lidande och smärta? Det kan ju bli en sorts rutin och vana och bli enklare och enklare? Ex. denna vecka blir det 10 000 kr. och då är det exklusive jobb måndag och tisdag

Jag menar så jävla jobbigt är det väl ändå inte? Med en schysst arbetsyta, härlig tangentbord och strikt rutin man följer (+flera konton). Mindre jobbigt än typ en gruvarbetare eller jämfört med den mentala stressen av en värdepappersmäklare? Vad är era tankar? Här krävs ju basically ingen ansträngning förutom den fysiska.
2021-05-22, 23:41
Bannlyst
Det mentala är jobbigt, ärligt talat. Detta jobb är mentalt utmattande, det är 100% aktiv arbetstid som gäller (så länge man vill tjäna pengar den tiden dvs).

Går nog ett tag, särskilt om det är kö, men med tiden ... svårt.
2021-05-22, 23:52
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaserBall
Det mentala är jobbigt, ärligt talat. Detta jobb är mentalt utmattande, det är 100% aktiv arbetstid som gäller (så länge man vill tjäna pengar den tiden dvs).

Går nog ett tag, särskilt om det är kö, men med tiden ... svårt.

Mm rent teoretiskt är det ju möjligt. Men efter 3 månader blir jag nog en jävla grönsak. Jaja jag kommer satsa på det. Återkommer med resultat då. Efter det blir det bara en dag i veckan.
2021-05-22, 23:58
Bannlyst
Folk som tex jobbar med datorer, sitter på kontor, på 8 timmars arbetsdag kanske dom jobbar 4-5 timmar aktivt, resten av tiden är väntan, värdelösa möten, surfande etc.

Med detta jobb så måste du verkligen jobba varenda sekund för att tjäna pengar, tar du rast så slutar pengarna rulla in under rasten.

Det går ju att tjäna finfina pengar på detta, helt klart. Någon i tråden sa ju nyligen hur denne fixade 30-40000 i månaden, det är ju fullt möjligt så länge det är bra kö. Jag själv drar väl in runt 15 i månaden, men skulle jag ge mig fan på det kan jag säkerligen komma upp i 30-40 jag med. Men man får ju dock ingen fritid alls, kanske om det är grym kö men nu för tiden är ju kön lite si och så.

Så ja, sitter man hela dagen så går det säkert tjäna asbra, ärligt talat, jag menar 40 rent är mer än de flesta i Sverige håvar in. För fan, för att ens få 35 rent så måste man väl tjäna runt 50 innan skatt? Hur många gör det egentligen, typ civilingenjörer och läkare?

Men det pallar man fan inte i längden, blir ju slut. Jag själv blir mentalt seg efter 3-4 timmar.
2021-05-23, 00:02
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaserBall
Folk som tex jobbar med datorer, sitter på kontor, på 8 timmars arbetsdag kanske dom jobbar 4-5 timmar aktivt, resten av tiden är väntan, värdelösa möten, surfande etc.

Med detta jobb så måste du verkligen jobba varenda sekund för att tjäna pengar, tar du rast så slutar pengarna rulla in under rasten.

Det går ju att tjäna finfina pengar på detta, helt klart. Någon i tråden sa ju nyligen hur denne fixade 30-40000 i månaden, det är ju fullt möjligt så länge det är bra kö. Jag själv drar väl in runt 15 i månaden, men skulle jag ge mig fan på det kan jag säkerligen komma upp i 30-40 jag med. Men man får ju dock ingen fritid alls, kanske om det är grym kö men nu för tiden är ju kön lite si och så.

Så ja, sitter man hela dagen så går det säkert tjäna asbra, ärligt talat, jag menar 40 rent är mer än de flesta i Sverige håvar in. För fan, för att ens få 35 rent så måste man väl tjäna runt 50 innan skatt? Hur många gör det egentligen, typ civilingenjörer och läkare?

Men det pallar man fan inte i längden, blir ju slut. Jag själv blir mentalt seg efter 3-4 timmar.

Sant. Det sjuka med detta jobb är att teoretiskt är det en dröm. Men praktiskt är det ett vått helvete (no pun intended)
Senast redigerad av frekkinhead 2021-05-23 kl. 00:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in