Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Tack för att du utvecklade hur du menade! Nu kopplar jag lättare.
Helt klart kan man uppfatta detta som en liten värld då det hittats flera kopplingar till polishuset vad gäller SD och HD. Vissa kopplingar kan vara bekymmersamma.
Personligen har jag t.ex. skojat om chefen TM och hans afrikanska dans m.m. men i samma veva så har jag visat på att han låtit inlägg ligga kvar på Facebook där SD efter mordet ”lajkat” inlägg angående blodbildanalys och föreläsning våld i nära relationer. Nästan parodi på verkligheten att SD lajkat de inläggen.
Eftersom jag är ”nyanserad” så förstår jag att man lätt kan missa att man fått såna lajks om man är väldigt aktiv på Facebook. Men som du var inne på hur poliser ska ”bete” sig så ska man ta sig en funderare på hur man hanterar sitt konto som just polis.
TM har nu begränsat sitt konto och om det har nån koppling till min eller annans inlägg här ska jag låta vara osagt helt rätt i har du dock i att poliser och liknande yrkesmän ”faller längre” om de uppdagas med nåt klandervärt. De förväntas vara föredömen.
Men det är just fördomar jag motsätter mig här då jag menar att det nog är vettigare att ta reda på om PW verkligen använt det här epitetet eller ej innan han får isf kanske oförtjänt mycket uppmärksamhet kring den biten.
Tack själv.
Mitt problem är att jag ser ännu hårdare kanske på detta.
Jag kanske är obarmhärtig på denna punkt. Nitisk!
Du skrev i näst sista stycket: att poliser och liknande yrkesgrupper faller längre om de uppdagas med något klandervärt, att de förväntas vara förebilder...
I min värld är detta något OANTASTLIGT. (nu blev det versaler igen...ursäkta.)
Inte ett "förväntas vara föredöme"
utan SKA vara föredöme.
Men jag förstår i övrigt vad du menar.
Jag tror bara att jag är mer nitisk.
Och jag menar inte att poliser mfl inte får ha sociala medier.
De får ha hobbys, vänner och visa upp sig osv. så länge det är rimligt, som du skrev.
Men de får inte vara med att sätta kränkande smeknamn på befolkningen
eftersom det är befolkningen de arbetar för och ska skydda.
De ska vara sakliga och utan "färgade glasögon".
Osv...
Men som sagt, jag "talar" generellt.
Dock är det viktigt, anser jag.
Att det efterföljs.