Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag tvingar ingen att ha sex, eller att ha sex utan användandet av adekvata preventivmetoder. Men, jag avkräver män och kvinnor att ta ansvar för sina aktiviteter utan att för den skull ta död på det liv de tillsammans åstadkommer.
Fast du ljuger ju rakt ut. Du ”avkräver” detta från kvinnor, men inte män. Män behöver inte ta hand om några oönskade konsekvenser av sitt sexande i ditt samhälle.
Citat:
Så då är ca 20 000 slentriandöda ofödda ett lågt pris menar Du? Så är det naturligtvis inte. Vad det handlar om är att Du saknar grundläggande moralisk kompass.
Du menar ca 20 000 st avslutad utveckling av embryon.
Och i vanlig ordning så undvek du svara på varför du inte avkräver män samma ansvar som kvinnor utan fortsätter att ljuga.
Men ja Uven, jag anser att födda människor, inkl födda småbarns rättigheter och trygghet går före embryonala cellers ”rättigheter” att få dela sig. Det är min moral.
Sunt jävla förnuft.
Citat:
Visst har jag det, men Du vägrar acceptera att mitt svar består av lag om bristande föräldraskap, ökat underhållsansvar och ekonomiska incitament.
Du har inga ”ekonomiska incitament” för män. Du inbillar dig detta i din förvirring, men nej.
En man som just gjort en kvinna oönskat gravid TJÄNAR ekonomiskt på att INTE gifta sig med henne. Lite underhållsbidrag är NADA jämfört med vad ett barn kostar på riktigt och några månaders fängelsestraff är likaså nada mot 18 års aktivt tvångsföräldraskap.
Tvinga män med lag att få delad vårdnad om sina oönskade barn med mödrarna, så DÅ får du en reell ”uppmuntran” för män att sköta sitt sexande.
Men nääää, eller hur Uven, ditt ”uppmuntrande” tvång ska ju bara gälla kvinnor.
Citat:
Ditt idylliserande av jägar- och samlarsamhället är helt verklighetsfrånvänt. Tror Du att sådana är jämställda? Tror Du att det finns medicinsk hjälp vid barnsängsfeber, "fri" abort eller karriärmöjligheter för kvinnor att VD i en storbank? Du lever i en utopisk dröm som aldrig funnits i verkligheten och aldrig kommer att finnas.
Återigen, jag idylliserat inte bara för att jag påpekar fakta.
Du HAR samlar & jägar samhällen där man delar tiden om barn lika mellan könen. Punkt.
Ditt påstående är därför lögn.
Och dra in civilisation eller teknik i frågan ändrar inte detta.
Män är inte biologiskt oförmögna att ta hand om barn. Kvinnor är inte oförmögna att utföra andra uppgifter än att ta hand om barn.
Kvinnor och män har genom vår mänskliga historia högst troligt delat denna uppgift mycket mer jämställt än någonsin ditt 1800 tals ideal.
Att ta patriarkalt 1800 tal somnåttjävla bevis för att samhällen MÅSTE se it just så och kan absolut inte! organiseras på vettigare och rättvisare sätt, ÄR lögn och idioti Uven, DIN idioti och lögn,
Citat:
Seriöst: tror Du att det blir fler män eller färre män som efterfrågar p-stav om detta:
a) blir hett eftertraktat av attraktiva kvinnor?
b) blir något som attraktiva kvinnor föraktar och väljer bort?
Män skall ta sitt ansvar, men det skadar förstås inte om kvinnor hjälper till litet.
Uven, springer du runt och värderar kvinnor ”attraktivitet” baserat på exakt vilken sort preventivmedel de använder?
Nä just det!
Kvinnors uppgift är att ansvara för SIN del av mänsklig reproduktion. Mäns ansvar och uppgift är att ta kontroll över SIN del, detta är inte kvinnors uppgift att ansvara för, utan mäns.
Vänligen fatta detta nångång.
Inför du en jävla lag där sexuella risker tvångsutvecklas till oönskade barn så JA! Då får ju lagen även ge fadern samma ansvar för detta som modern.
Annat alternativ Uven, är ju att erbjuda kvinnor fri aborträtt så att embryon inte behöver tvåbgsitvecklas mot båda föräldrarnas vilja och praktiska möjlighet ta omsorg pm barn.
Vansinnigt mer intelligent och humant mot ALLT fött liv, även icke mänskligt dito.
Citat:
Det är inte så att det saknas preventivmöjligheter som kvinnor har hela kontrollen över.
Och?
Är det kanske så Uven, att något preventivmedel är 100% riskfritt och helt utan biverkningar?
Citat:
Jo, det ligger så att säga i politikens idé. Det skulle t ex innebära att fler kvinnor skulle föda något fler barn. Vari ligger det ondskefulla i detta?
Ja OJ Uven, VAR ligger det ”ondskefulla” i att tvinga kvinnor böra, föda och ta 100% av ansvaret alldeles själva om barn som därmed garanteras miserabla barndomar och svårt lidande?
Svååääääärt lista ut.
Citat:
Det är möjligen Du som pladdrar om allt sådant, men jag diksuterar det etiska i att begränsa de "fria" aborterna och de demografiska följderna av att vi låter utvecklingen fortgå som nu.
Du menar det ”etiska” i att låta kvinnor äga sina egna kroppar och liv? Samt det etiska i att båda könen lever med samma möjligheter och har ungefär samma risker i sina liv gällande sexualitet?
Eller det ”etiska” i att bevara människan och övrigt liv på detta klot vis att inte tvångsitveckla mänskliga celler till EB redan gravt överbefolkat klot med starkt hotade och begränsade resurser.
Eller det ”etiska” i att garantera små barn en god omvårdnad av kärleksfull/ -a föräldrar?
Citat:
Jag vill att människor skall göra genomtänkta val och anstränga sig för att upprätthålla ingångna relationer. Menar Du att Du vill motsatsen?
Nej, du vill att kvinnor ska ”åka dit” på alla risker med sex och relationer, så män får slippa ”problemet” med att anstränga sig för andra i samma grad som kvinnor.
Citat:
Jag försöker inte "tvinga" vare sig män eller kvinnor. Jag tillskapar ekonomiska incitament. En ogift man med barn får t ex ingen nytta av familjeavdraget utan får betala underhåll helt med skattade pengar.
Vet du jag börjar tröttna rejält på din enfald.
Att abort fri aborträtt ÄR ett försök till TVÅNG.
Att försöka ens låtsas som det inte skulle vara det är ju FAN ner än enfaldigt. Skärp dig.
Ett barn
kostar 1,4 miljoner tills det fyller 19.
Jag upprepat 1,4 MILJONER.
Detta är pengar som måste tas nånstans ifrån, fattar du?
Från någons plånbok.
Barnbidrag eller ditt favoriserade familjeavdrag gäller BARNET, och inte mannen. En gift man får INTE någon ekonomisk vinst av att gifta sig, eller ett barnbidrag för den delen.
Är du seriöst så här jävla pantad så du inte kan greppa detta?
Ska det löna sig ekonomiskt för en man att gifta sig då får du fixa ett familjeavdrag på över 700 000 - underhållet- föräldraledighet, deltid, minskad möjlighet till övertid och karriär ex. etc.
Eller ja just ja!
I din lilla idyll så är det ju enkom kvinnan som ska ”betala” allt av det praktiska arbetet med barnet även HON INTE VILLE från början.
Din politiska ”plan” är att sätta KVINNAN i extrem svår situation ekonomiskt via att inte bara tvinga på henne ett barn och därmed kostnad hon inte vill ha eller ens klarar, utan en FET majoritet av HELA kostnaden OCH ett indraget ekonomiskt stöd från samhället så hon även ska riskera att behöva leva i fattigdom och utsätta ett barn för fattigdom, allt för att hon ska hamna i totalt beroende till en man,
För DET blir ju ofta så ”bekvämt” för en man att ha en fru i den sitsen att hon inte kan skilja dig.
Kan han bete sig som en skit, tom ägna sig åt lite boxning på mänsklig vävnad i hemmet utan att behöva riskera något.
Bekvämt, eller hur Uven?
Citat:
Den data jag tidigare visat på hur barn uppväxta i äktenskap har litet bättre skolbetyg, i mindre utsträckning socialt utsatta och i mindre grad uppvisar asociala beteenden.
Äktenskap som FUNGERAR ja.
Barn som är ÖNSKADE ja.
Som föds till RESURSER ex även en trygg och självständig mor ( eller far) med möjligheter att skydda barn om det skulle behövas.
Denna garanti vill ju du ta bort.
Du vill ha OÖNSKADE barn som tvångsfötts till tvingade ICKE FUNGERANDE äktenskap i många fall UTAN resurser, och likaså många fall UTSATT kvinna utan möjligheter.
Citat:
Så, nej jag skäns inte.
Så JO, du är fan en idiot om du inte skäms.
Citat:
En fascinerande framtidsförutsägelse, men så behöver det så klart inte bli. Det såg inte ut så t ex på 1960-talet före de "fria" aborternas tid.
Apropå framtidsförutsägelser, läs gärna denna artikel. Du gillar inte mina länkar, men läs ändå, även om risken finns att Du lär Dig något.
https://detgodasamhallet.com/2021/05/10/gastskribent-robin-eriksson-ar-2050-fods-fler-nysvenskar-an-gammelsvenskar/
Fundera sedan över vilka de långsiktiga konsekvenserna blir av detta för Sverige, svenskarna, demokrati, jämställdhet med mera. Kommer Du att dra några slutsatser?
Jag pallar inte mer av ditt ”goda samhälle” trams sorry.
Och i 90% av länkarna du sänt då har de inte ett skit att gör med vad som diskuterar ens, så jag har tappat respekten helt för dina länkar. Låt mig gissa att denna handlar IGEN om nått invandrarfientligt skit.
Sverige hade både barnhem och div. institutioner där man satte handikappade barn, både gravt handikappade och icke ...före den fria aboeträtten och samhällets stötta till föräldrar med gravt handikappade barn med ex. assistans i hemmet, det vet du också. Så sluta fan ljug för dig själv åtminstone.