Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Det var en jouråklagare som avbröt husrannsakan. Jävla klåpare till åklagare.
Han måste ha gjort det efter information från någon polis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Det var samtal med polisen som förhörde SD först, Y*onne, samt att jag är övertygad om att SDs kompis som var civilanställd och sa att han var bekant med SD och begav sig tillbaks till stationen, istället för att medverka under husisen. Han kan ha luskat och pratat med jouråklagaren och slätat över det hela.
Beslutet att avbryta är M.Bergs
Trots att Swartz fick reagens på blod och genom sin erfarenhet ansåg att det var någonting konstigt med huset, någonting som inte kändes bra. Han ville fortsätta men fick inte, tack och lov fotade han av det han hann med.
Hon förhörde alltså SD och konstaterade att det inte fanns tillräckliga misstankar för att hålla kvar honom.
Kollade hon med tidigare händelser så att hon kände till LW:s tidigare anmälan om misshandel från SD?
Kollade hon med de som var på plats för husrannsakan om de såg någon orsak till att fortsätta?
Eller beslutade hon att SD skulle släppas snabbt enbart efter hennes förhör och utan att hämta in någon annan info?
Var hon någon av poliser som senare var inblandade i bråket?
Jag har för mig att en grät och en annan var en elak mobbare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonhuvud007
En jouråklagare har inte kontakt med kreti och pleti hos polisen. Utan den som har huvudansvaret från polisen. Det är fakta, end of it. Åklagaren har inget behov av annan kontakt än det, oftast lyder åklagaren polisen initialt.
Visst är det så.
Nu är frågan hur många mellanchefer det fanns mellan Yvonne och den polis som hade huvudansvaret för kontakt med åklagaren?
Var någon av dessa kompis med SD?