2021-05-08, 23:58
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Hmmm, har blivit lite hooked på skiten och har väl kört i ca två månader dagligen nu skulle jag uppskatta. Ligger väl i dagsläget på ca 3-4 teskedar om dagen (runt 8-10 g) men har legat lite högre tidigare. Vad tror ni som har erfarenheten är den bästa gränsen att kliva av vid, hur mycket ska jag trappa ned? Har tidigare fått ganska mycket ångest när jag klivit av ct efter två veckors dagligt bruk men då gick det mesta över på max en vecka.
Så fort som möjligt, de flesta människor är inte sorten som kan klara av att använda opioider "med måtta" så du tillhör sannolikt den kategorin.

2 Månader så kommer det fortfarande vara relativt mild AT, du vill inte ha värre iaf. Har aldrig gjort annat än ct, det funkar inte för mig med nedtrappning, har helt enkelt inte disciplinen för det, jag spolar ned allt i toaletten sen är det sink or swim. men om du klarar av att trappa ned så är det säkert en bättre metod.

Ett hett tips är att ta iskalla duschar, jag har märkt att extrem kyla är väldigt effektivt för att lindra at-symptomen av opioider. Man kan ta en kapsel lyrica också de första dagarna.
Citera
2021-05-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
Så fort som möjligt, de flesta människor är inte sorten som kan klara av att använda opioider "med måtta" så du tillhör sannolikt den kategorin.

2 Månader så kommer det fortfarande vara relativt mild AT, du vill inte ha värre iaf. Har aldrig gjort annat än ct, det funkar inte för mig med nedtrappning, har helt enkelt inte disciplinen för det, jag spolar ned allt i toaletten sen är det sink or swim. men om du klarar av att trappa ned så är det säkert en bättre metod.

Ett hett tips är att ta iskalla duschar, jag har märkt att extrem kyla är väldigt effektivt för att lindra at-symptomen av opioider. Man kan ta en kapsel lyrica också de första dagarna.

Ja, jag vet att jag har svårt med just opioider. Varit fast på metadon i flera år tidigare och tänkte att det skulle går med kratom lite då och då när den är så "svag" men blir ju bara mer och mer som vanligt. Som tur är har jag väldigt lite fysiska symtom vid avtändningar. Det som är jobbigast fysiskt för mig är att jag inte orkar något alls och sen mentalt då så klart. Men får se, inte heller säker på att nedtrappning är rätt för mig då jag alltid kört ct tidigare. Prövar detta ett tag och funkar det inte får jag klippa tvärt istället.

Intressant det du skriver om iskalla duschar. Minns att duschar i sig kunde lindra men i så fall varma sådana då jag var så otroligt frusen när jag klev av, mycket mer frusen än varm i alla fall så då var varma duschar mycket skönare. Men kan tänka mig att en kall dusch frigör en del endorfiner och att det känns bra efteråt på grund av det, precis som med vinterbad.

Och lyrica som du säger gör ju verkligen underverk. Men har inte tillgång till det och även om jag hade det så känner jag att det är nog klokast att låta bli.
Citera
2021-05-09, 00:27
Medlem
Jävlar vilken rea ss har. Nån som har koll på om deras green malay fortfarande ät bra?
Citera
2021-05-09, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Exakt! Jag tror oftast det är säljare som ligger bakom dom där inläggen som påtalar och lovordar att det är en drog som är helt befriad från utsättningssymptom. För alla vi rutinerade kratombrukare vet ju med all säkerhet att man kan krascha rejält av att köra cold turkey efter ett relativt average bruk..

But still 😏 Kratom är en funktionell och för mig fantastisk drog.. Hehe

Citat:
Hmmm, har blivit lite hooked på skiten och har väl kört i ca två månader dagligen nu skulle jag uppskatta. Ligger väl i dagsläget på ca 3-4 teskedar om dagen (runt 8-10 g) men har legat lite högre tidigare. Vad tror ni som har erfarenheten är den bästa gränsen att kliva av vid, hur mycket ska jag trappa ned? Har tidigare fått ganska mycket ångest när jag klivit av ct efter två veckors dagligt bruk men då gick det mesta över på max en vecka.

ja fantastisk drog om man vill bli apatisk och helt förlora sexlusten. tjejen gnäller som fan och säger att jag var mer på när jag käkade SSRI, vilket knappast heller gjorde underverk för kuken.

Tips i all välmening till alla som funderar på kratom: håll er borta. Kul i början, sen försvinner charmen snabbt och kvar blir man med ett pulver som smakar skit, färgar tänderna gula (finns ur mycket info om detta som helst. Värre än både te och kaffe), gör att ni inte bryr om en den där tighta 18-åringen går förbi i bikini, och dessutom är det knappast gratis om man köper för ockerpriserna från SS.

Hade hållit mig till röka, och det är det jag ska fortsätta med när jag lyckats trappa ned på de 100 g jag har kvar av den här pajasdrogen som borde skrattas ut i samma kategori som khat.

Come on nu alla frälsta haters, kalla mig lögnare och bitter
Citera
2021-05-09, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLedsen1991
ja fantastisk drog om man vill bli apatisk och helt förlora sexlusten. tjejen gnäller som fan och säger att jag var mer på när jag käkade SSRI, vilket knappast heller gjorde underverk för kuken.

Tips i all välmening till alla som funderar på kratom: håll er borta. Kul i början, sen försvinner charmen snabbt och kvar blir man med ett pulver som smakar skit, färgar tänderna gula (finns ur mycket info om detta som helst. Värre än både te och kaffe), gör att ni inte bryr om en den där tighta 18-åringen går förbi i bikini, och dessutom är det knappast gratis om man köper för ockerpriserna från SS.

Hade hållit mig till röka, och det är det jag ska fortsätta med när jag lyckats trappa ned på de 100 g jag har kvar av den här pajasdrogen som borde skrattas ut i samma kategori som khat.

Come on nu alla frälsta haters, kalla mig lögnare och bitter

Jävla lögnare 😂 Nä men jag håller med dig till viss del. Sex är kanske inte det första man tänker på när man tagit kratom. Däremot gör det underverk om man känner sig lite nere och nedstämd, man blir ju som en helt ny människa.
Citera
2021-05-09, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Jävlar vilken rea ss har. Nån som har koll på om deras green malay fortfarande ät bra?

Får en påse på tisdag. Hoppas det är samma batch som för några veckor sedan.

Frågan är varför dom rear ut allt. Och varför dom inte tar in något nytt? Ska dom lägga ner tro 🤔
Citera
2021-05-09, 09:22
Medlem
Citat:
Tack för svar!
Ja, fixa det kommer jag göra. Har klivit av och blivit ren från betydligt tyngre grejer men vill ju ändå minimera obehaget. Men ok, ett halvt gram låter bra. Känns fint att ha en fast siffra att sikta på, sen får vi se hur det kommer kännas

Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Får en påse på tisdag. Hoppas det är samma batch som för några veckor sedan.

Frågan är varför dom rear ut allt. Och varför dom inte tar in något nytt? Ska dom lägga ner tro 🤔

Samma här, lär komma på tisdag. Ja mycket märkligt ska dom lägga ner eller kanske ta in en massa nytt?
Varit utan kratom nu ett tag hoppas toleransen minskat mycket. Ska verkligen försöka hålla mig till lägre doser nu (max 10g per dag)
Senast redigerad av blancotramco 2021-05-09 kl. 10:11.
Citera
2021-05-09, 23:57
Medlem
Eftersom att sökfunktionen inte alls verkar fungera så måste jag ställa frågan trots att den kanske tidigare besvarats.

Om jag gör té genom att bara blanda i pulvret i vatten som jag har kokat, måste jag då även dricka sörjan som blandas i botten eller har alkaloiderna släppts ut tillräckligt i vattnet?
Citera
2021-05-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovehundberg
Eftersom att sökfunktionen inte alls verkar fungera så måste jag ställa frågan trots att den kanske tidigare besvarats.

Om jag gör té genom att bara blanda i pulvret i vatten som jag har kokat, måste jag då även dricka sörjan som blandas i botten eller har alkaloiderna släppts ut tillräckligt i vattnet?

Allt måste drickas. Tyvärr.
Citera
2021-05-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Allt måste drickas. Tyvärr.
Då får jag se om jag lyckas att tvinga i mig det. Jag har tidigare kört med kapslar men fått dålig till ingen effekt så jag ska se om det fungerar bättre att dricka det.
Citera
2021-05-10, 13:44
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovehundberg
Då får jag se om jag lyckas att tvinga i mig det. Jag har tidigare kört med kapslar men fått dålig till ingen effekt så jag ska se om det fungerar bättre att dricka det.

Mycket beror på kratomet i sig också. Ibland så klumpar det sig i botten och ibland klumpar det sig inte alls, utan blir helt perfekt.

Har alltid kört samma metod, så hur jag förbereder det är inte vad som påverkar.
Citera
2021-05-10, 13:52
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
Nu när SS har typ slut på allting vart kan man köpa bra Kratom? Tyckte att SS kvalite också vart sämre än första gångerna man beställde, har ni någon annan sida ni kan rekommendera?

Känner rent allmänt att det är lite rysk roulette med alla svenska sidor där ute.
Har testat SS, KS och TT och alla har varierat i kvalite.

Men hittills så skulle jag nog säga att SS har varierat allra kraftigast av dessa 3.
Att de sänker priserna är välkommet, men det övertygar inte mig tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in