2021-05-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymGrabb663
Wow är jätte förvånad?? Hur länge kan man bruka Kratom utan att få några utsättningssymptom då?
Eftersom de verkar som att alla som får grova bieffekter har brukat de minst några månader va jag förstått, Jag klarar av 1-2dar med lite nedstämdhet om de skulle va så efter ja brukat det i 1 månad.
Vill inte ha dom här grova bieffekterna som folk verkar förklara här så som grov ångest, nedstämdhet osv osv..

Vill bara veta hur många veckor du kan bruka 4-6gram kratom utan att man ska få några utsättningssymptom, Räcker verkligen 1 veckas dagligt bruk för att få utsättningssympton?

Jag har ju redan svarat, du är väldigt repetativ.
Klipp idag då så får du se helt enkelt, eller trappa ned som jag rekommenderar.
Citera
2021-05-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Shit. Håller max 4-5h på mig. Med peaken kanske 1-1.5h.

Är ju väldigt personligt det där. Väldigt ordentlig intvålning är dock inget någon ska prova. Dom flesta får ett gäng bieffekter och dom kommer sitta i ett bra tag.
Citera
2021-05-08, 15:53
Medlem
De två blattarna som ligger bakom SS tjänar ju flera miljoner om året på att sälja kratom till svennar. Hur får det in det i tullen? Är det falskmärkt som "tvåltillbehör" och annat skitsnack? Läser ju titt som tätt om folk vars kratom fastnar i tullen, och jag har själv blivit av med två kilo den vägen.

Måste ju vara den absolut enklaste vägen att bli rik snabbt i dag i det här pissluffarlandet. Hitta en exportör som kan skicka det säkert så att det kommer fram, undercutta SS och deras rövarpriser och se all klöver trilla in som om pengarna växte på träd
Citera
2021-05-08, 16:35
Medlem
Hur upplever ni Yellow som strain? Rött,grönt och vitt verkar jag ha lite koll på. Men gul känns lite nytt
Citera
2021-05-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
I feel you, brother.
Det är sån jobbig känsla att inte ha orken att göra ett skit. Skulle spela basket under pågående kratom at, jag svimmade bokstavligt talat.
Hoppas du börjar må bättre snart!

Ja,har likadant vill bara ligga i sängen men den är inte bekväm så jag kan inte sova men samtidigt har jag ingen ork att gå ut eller göra något. Jag tog dock runt 20 gram om dagen i nån månad och klippte CT så får skylla mig själv.
Citera
2021-05-08, 19:53
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymGrabb663
Wow.... Är jätte tacksam för ditt svar. Allt man hört här på fs om att man kan ta de i några månader utan att få någon ångest eller liknande.
Så man kan inte ens bruka kratom i 2-4 veckor varje dag med dosering på 4-6g utan att få några bieffekter? Vill inte bruka kratom i flera månader som andra gör hade bara tänkt mig göra de i 1 månad max, Tacksam för alla svar!
Det är farligt att sprida detta skitsnack om att kratom inte ger riktigt plågsam AT, många liv som offras till svårt beroende, ofta unga vuxna som inte vet bättre.
Citera
2021-05-08, 20:54
Medlem
trueforgoods avatar
En gång för alla, det är INGEN skillnad mellan grönt, rött, vitt, gult Kratom. Det som kan skilja är batcher, men det finns inte olika strains utan är endast en smart marknadsföringsstrategi. Om ni tvekar, kolla denna tråd på Reddit.

Det är oerhört lätt att luras av detta av olika anledningar, men det är alltså helt och fullkomligt bullshit. Ni som svär vid att det är skillnad mellan olika strains kan mycket väl ha rätt i att ni upplever olika effekter, därför att ni helt enkelt luras av placebo. Om ni TROR att ni ska få en effekt kommer hjärnan med stor sannolikhet att skapa just denna effekt.

För övrigt även bullshit när det kommer till vendors påstår som sig få sitt Kratom "från en familj i liten by i Borneo, som i generationer odlat Kratom..." bla bla. Det är fullständig bullshit och givetvis också det en marknadsföringstrategi. Det skulle vara väldigt intressant att se hur rent Kratomet är som säljs av dom svenska leverantörerna...
Senast redigerad av trueforgood 2021-05-08 kl. 21:18.
Citera
2021-05-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLedsen1991
De två blattarna som ligger bakom SS tjänar ju flera miljoner om året på att sälja kratom till svennar. Hur får det in det i tullen? Är det falskmärkt som "tvåltillbehör" och annat skitsnack? Läser ju titt som tätt om folk vars kratom fastnar i tullen, och jag har själv blivit av med två kilo den vägen.

Måste ju vara den absolut enklaste vägen att bli rik snabbt i dag i det här pissluffarlandet. Hitta en exportör som kan skicka det säkert så att det kommer fram, undercutta SS och deras rövarpriser och se all klöver trilla in som om pengarna växte på träd

Har berättat tidigare i tråden att jag flertalet gånger köpt STORA mängder från Indonesien via Instagram vendors. Innehållsdeklarationen lyder "tea". Aldrig fått ett paket konfiskerat av tull, det slinker igenom varje gång, allt från 2 till 18 kg. Nemas problemas. Och ja, dom tjänar multum. Därför man aldrig köper sitt kratom från svenska vendors utan hittar en pålitlig första hands leverantör.. Lågt pris och betydligt färskare produkt har du då att vänta!
Citera
2021-05-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
Det är farligt att sprida detta skitsnack om att kratom inte ger riktigt plågsam AT, många liv som offras till svårt beroende, ofta unga vuxna som inte vet bättre.

Exakt! Jag tror oftast det är säljare som ligger bakom dom där inläggen som påtalar och lovordar att det är en drog som är helt befriad från utsättningssymptom. För alla vi rutinerade kratombrukare vet ju med all säkerhet att man kan krascha rejält av att köra cold turkey efter ett relativt average bruk..

But still 😏 Kratom är en funktionell och för mig fantastisk drog.. Hehe
Citera
2021-05-08, 23:41
Medlem
Citat:
Exakt! Jag tror oftast det är säljare som ligger bakom dom där inläggen som påtalar och lovordar att det är en drog som är helt befriad från utsättningssymptom. För alla vi rutinerade kratombrukare vet ju med all säkerhet att man kan krascha rejält av att köra cold turkey efter ett relativt average bruk..

But still 😏 Kratom är en funktionell och för mig fantastisk drog.. Hehe

Hmmm, har blivit lite hooked på skiten och har väl kört i ca två månader dagligen nu skulle jag uppskatta. Ligger väl i dagsläget på ca 3-4 teskedar om dagen (runt 8-10 g) men har legat lite högre tidigare. Vad tror ni som har erfarenheten är den bästa gränsen att kliva av vid, hur mycket ska jag trappa ned? Har tidigare fått ganska mycket ångest när jag klivit av ct efter två veckors dagligt bruk men då gick det mesta över på max en vecka.
Citera
2021-05-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Hmmm, har blivit lite hooked på skiten och har väl kört i ca två månader dagligen nu skulle jag uppskatta. Ligger väl i dagsläget på ca 3-4 teskedar om dagen (runt 8-10 g) men har legat lite högre tidigare. Vad tror ni som har erfarenheten är den bästa gränsen att kliva av vid, hur mycket ska jag trappa ned? Har tidigare fått ganska mycket ångest när jag klivit av ct efter två veckors dagligt bruk men då gick det mesta över på max en vecka.

För att få så lite besvär som möjligt, fysiskt och psykiskt bör du trappa ned 1g i veckan, tills du är nere på ett halvt gram om dagen. När du kliver av från den lilla dosen kommer du inte känna någon skillnad. Ät B Vitamin och Magnesium också under tiden för att bli lite piggare i kroppen.
Mot mentala tröttheten har jag tagit lite ginseng blandat med ashwaganda.

Kör hårt, jag vet att du kommer fixa det 😊
Citera
2021-05-08, 23:58
Medlem
Citat:
För att få så lite besvär som möjligt, fysiskt och psykiskt bör du trappa ned 1g i veckan, tills du är nere på ett halvt gram om dagen. När du kliver av från den lilla dosen kommer du inte känna någon skillnad. Ät B Vitamin och Magnesium också under tiden för att bli lite piggare i kroppen.
Mot mentala tröttheten har jag tagit lite ginseng blandat med ashwaganda.

Kör hårt, jag vet att du kommer fixa det 😊

Tack för svar!
Ja, fixa det kommer jag göra. Har klivit av och blivit ren från betydligt tyngre grejer men vill ju ändå minimera obehaget. Men ok, ett halvt gram låter bra. Känns fint att ha en fast siffra att sikta på, sen får vi se hur det kommer kännas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in