2020-09-19, 16:48
Medlem
Sezzlers avatar
Såg att det finns direktleverans i uppsala nu från SK. Någon som testat?
Citera
2020-09-19, 18:29
Medlem
Eerik10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Gör jag fel? Är det inte bara att hälla pulvret i ett glas vatten och skaka? 😊

Skaka inte glaset för då flyger det på golv och möbler

Men ja
Citera
2020-09-19, 18:41
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerik10
Skaka inte glaset för då flyger det på golv och möbler

Men ja

😂
Citera
2020-09-19, 18:59
Medlem
DarkOceans avatar
Då måste jag vara immun, 9g borde ju bli en go tvål 😩 typiskt
Citera
2020-09-19, 22:38
Medlem
bongloards avatar
Bara så att ni vet så absorberas kratom under tungan. Det kan skona er lever lite genom att variera oralt med sublingualt intag. Snabbare onset, kortare rus, krävs mindre dos. 0.5g-1g under tungan är att rekommendera för någon som är van 2-2.5g oralt. Testa er fram försiktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Vet inte hur din tesked ser ut men kan lova att det är bra mycket mer än 1g. Snarare 3.5-4.5g

1.5-2g lätt rågad, my bad. Därav min poäng att en våg är nödvändbar. Åtpackad kratom kan vara bra mycket mer än porös.
Senast redigerad av bongloard 2020-09-19 kl. 22:47.
Citera
2020-09-19, 22:41
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerik10
Är det någon som använder gurkmeja för att boosta krattet? Isf hur många gram gurkmeja och med eller utan svartpeppar? isf hur mycket svartpeppar?

Sitter på 2st oöppnade 100g eldorado gurkmeja påsar

Jag dricker ½tsk ingefära, 1tsk gurkmeja, två vred på pepparkvarn, 2dl kokande vatten och 1dl mjölk (havremjölk i mitt fall). Guld té är svingott och boostar kratom. Man ska vara försiktig när man är nybörjare att kombinera curcumin(gurkmeja). När jag var nybörjare hade jag "Doctors best high absorption curcumin 1000mg". En sådan tablett och min vanliga dos kratom så blev det spyfest och sängvila tills överdosen var över.

Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Nej jag orkar träna hårdare tack vare kratomet. Får mer energi och fokus av det.

Jag får också mer. Ganska markant prestations ökning.

Citat:
Ursprungligen postat av bIEDK3dG
En vän till mig som har svår ångest vill prova Kratom, hon äter följande mediciner för ångest, depression och sömn:

Paroxetin
Mirtazapin
Anafranil
Stesolid
Xanor vb
Olanzapin
Melatonin
Imovane

Vi tänkte börja med 0.5gram, nästa gång 1 gram, nästa gång 1.5gram osv. upp till max 2-3gram och hon tar det inte på fastande mage.

Tror ni det är någorlunda säkert för henne att prova eller alldeles för riskfyllt med tanke på alla mediciner hon äter?

Det är någorlunda osäkert för henne att ta dessa mediciner tillsammans. Att slänga till något, oavsett om det är så säkert som kratom, gör inte att detta blir mindre osäkert.

Få henne att trappa ned på skiten och gå över till endast kratom istället, förutom om hon lider av schitzofreni eller något liknande. Hon kan även testa kombinera hög dos CBD för att lugna ner ångesten. Trappar hon ner medicinerna se till att hon gör det väldigt långsamt.

Det här är precis varför jag hatar psykiatri, "bota" svår ångest med 10 olika tabletter och patienten lider fortfarande. Lösningen? Höj doser och ge fler tabletter. För i helvete.
Senast redigerad av bongloard 2020-09-19 kl. 22:45.
Citera
2020-09-20, 01:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Då måste jag vara immun, 9g borde ju bli en go tvål 😩 typiskt

Det borde ju räcka med en tesked och man mår hur gott som helst. Sedan är det hela vad man förväntar sig. Tror man att man ska må lika underbart som när man skjutit i sig heroin så kan man ju glömma det. Även om man har hög tolerans på opiater/opioider så kanske inte heller kratomet fungerar.
Men ta en till två teskedar och blanda med vatten och drick det, så småningom försvinner ens ångest och man kan se att livet är ganska bra ändå. Sedan är det ju också olika för alla, en del behöver mer och andra behöver mindre för att känna något. Träffat på de som inte alls kan förstå poängen med att ta kratom, då de inte känner något av det.
Citera
2020-09-20, 01:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Tycker att Kratom hjälper väldigt bra mot min ångest och även för att sova. Tar jag sådär runt en 10 - 12g av en röd strain nån timme innan sängående så sover jag ofta väldigt gott. Det enda jobbiga med Kratom för mig är den förbannat äckliga smaken då jag mest använder toss and wash metoden, dvs bara stoppar pulvret i munnen och snabbt sköljer ner med nån dryck. Tycker att det ger tillräckligt bra effekt och har ofta inte orken att göra nåt extrakt eller te.
Men chokladmjölk som någon skrev tidigare i tråden döljer dock smaken ganska bra så det kan jag rekommendera

Må väl!

/Mvh

Om du blandar med vatten och låter det stå en stund, så försvinner den värsta av den dåliga smaken.
Citera
2020-09-20, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det borde ju räcka med en tesked och man mår hur gott som helst. Sedan är det hela vad man förväntar sig. Tror man att man ska må lika underbart som när man skjutit i sig heroin så kan man ju glömma det. Även om man har hög tolerans på opiater/opioider så kanske inte heller kratomet fungerar.
Men ta en till två teskedar och blanda med vatten och drick det, så småningom försvinner ens ångest och man kan se att livet är ganska bra ändå. Sedan är det ju också olika för alla, en del behöver mer och andra behöver mindre för att känna något. Träffat på de som inte alls kan förstå poängen med att ta kratom, då de inte känner något av det.

Kratom fungerar alltid lite hade nyligen kört hårt på Oxyn typ 3-400mg/dag efter typ 30 timmar utan o ta nått körde jag på kratom/gabapentin + amfetamin. Nu några timmar in är ATn som bortblåst nästan. Kratom är mkt bättre än ingenting det hjälper at ta bort det värsta av ATn iaf på mig. Gabapentin är oxå jävligt bra mot opi AT. Så kombon + att tjoet ger lite energi är grym, hade valt en subbe elr lite metadon om det funnits möjlighet. Gjorde av med 10st Oxy 80 mg på mindre än ett dygn, ATn blir nästan outhärdlig. Det är ruggigt hög dos, ska dumpa oxyn nu då toleransen spårat ur. Har dem som inte känner något, ett opi beroende? Hur kan dem inte känna någonting? inte ens lite pigghet o avslappning?
Citera
2020-09-20, 02:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Kratom fungerar alltid lite hade nyligen kört hårt på Oxyn typ 3-400mg/dag efter typ 30 timmar utan o ta nått körde jag på kratom/gabapentin + amfetamin. Nu några timmar in är ATn som bortblåst nästan. Kratom är mkt bättre än ingenting det hjälper at ta bort det värsta av ATn iaf på mig. Gabapentin är oxå jävligt bra mot opi AT. Så kombon + att tjoet ger lite energi är grym, hade valt en subbe elr lite metadon om det funnits möjlighet. Gjorde av med 10st Oxy 80 mg på mindre än ett dygn, ATn blir nästan outhärdlig. Det är ruggigt hög dos, ska dumpa oxyn nu då toleransen spårat ur. Har dem som inte känner något, ett opi beroende? Hur kan dem inte känna någonting? inte ens lite pigghet o avslappning?
Har hört att det ska hjälpa bra mot opiat-AT. Var rätt länge sedan som jag själv tog opisar. Men kan tänka ändå att en del inte känner något av kratom, alla är ju olika. Själv själv känner jag inget av cannabis t.ex alla är olika.
Citera
2020-09-20, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har hört att det ska hjälpa bra mot opiat-AT. Var rätt länge sedan som jag själv tog opisar. Men kan tänka ändå att en del inte känner något av kratom, alla är ju olika. Själv själv känner jag inget av cannabis t.ex alla är olika.

Aa sant, men du var väll rätt hårt nere i opisarna förut om jag minns rätt typ H? Jo vi är ju alla kopplade lite olika, CB gör mig stektare än stekt. Alltså kratom tar lixom bort tröttheten och lite av obehaget i kroppen och suget dras ner. Inte som meta det stryper fan mitt sug totalt. Har man lite grövre beroende av opisar typ av H/O så lär man slänga in lite lyrica elr gaba om man vill minska ATn. Har man haft typ lågdos beroende av kodein elr tram så borde kratomet räcka. Sedan är ju kvalitén på kratomet en viktig faktor, har bra kratom nu grön strain av helt OK kvalité. När jag har haft skit kratom har jag fortfarande varit rätt sjuk. Opiater är sjukt svårt o sluta med, tillslut sitter man i nått sketet sub program och blir fast där livet ut...men det känns iaf bättre än hur det är just nu :P
Citera
2020-09-20, 10:05
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Åkt på kramp när jag blandat kokain PV och voxra- (ämnet bupropion) som gör skiten! Ta uppehåll, eller använd inte vad som helst i den cocktailen! Voxra är redan för sig krampreskerande!

Hoppas allt löser sig för dig doo!

Fan vad sjukt, du fick alltså krampanfall enbart av att blanda bupropion med kokain??

Så fort denna ADHD-utredning är klar och jag kan få riktiga mediciner ska jag sluta med voxran, tills dess så behöver jag den dessvärre. Tack för din omtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in