Citat:
Ursprungligen postat av
Eerik10
Är det någon som använder gurkmeja för att boosta krattet? Isf hur många gram gurkmeja och med eller utan svartpeppar? isf hur mycket svartpeppar?
Sitter på 2st oöppnade 100g eldorado gurkmeja påsar
Jag dricker ½tsk ingefära, 1tsk gurkmeja, två vred på pepparkvarn, 2dl kokande vatten och 1dl mjölk (havremjölk i mitt fall). Guld té är svingott och boostar kratom. Man ska vara försiktig när man är nybörjare att kombinera curcumin(gurkmeja). När jag var nybörjare hade jag "Doctors best high absorption curcumin 1000mg". En sådan tablett och min vanliga dos kratom så blev det spyfest och sängvila tills överdosen var över.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bellsiii
Nej jag orkar träna hårdare tack vare kratomet. Får mer energi och fokus av det.
Jag får också mer. Ganska markant prestations ökning.
Citat:
Ursprungligen postat av
bIEDK3dG
En vän till mig som har svår ångest vill prova Kratom, hon äter följande mediciner för ångest, depression och sömn:
Paroxetin
Mirtazapin
Anafranil
Stesolid
Xanor vb
Olanzapin
Melatonin
Imovane
Vi tänkte börja med 0.5gram, nästa gång 1 gram, nästa gång 1.5gram osv. upp till max 2-3gram och hon tar det inte på fastande mage.
Tror ni det är någorlunda säkert för henne att prova eller alldeles för riskfyllt med tanke på alla mediciner hon äter?
Det är någorlunda osäkert för henne att ta dessa mediciner tillsammans. Att slänga till något, oavsett om det är så säkert som kratom, gör inte att detta blir mindre osäkert.
Få henne att trappa ned på skiten och gå över till endast kratom istället, förutom om hon lider av schitzofreni eller något liknande. Hon kan även testa kombinera hög dos CBD för att lugna ner ångesten. Trappar hon ner medicinerna se till att hon gör det väldigt långsamt.
Det här är precis varför jag hatar psykiatri, "bota" svår ångest med 10 olika tabletter och patienten lider fortfarande. Lösningen? Höj doser och ge fler tabletter. För i helvete.