2021-05-07, 14:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är naturligtvis alldeles sant det du skriver, givet de förutsättningar du anger.
Min invändning mot planering, den baseras (vilket jag tjatat om) på att om man ämnar döda någon, då låter man inte offret få möjlighet att skrika under flera minuter!

Att många i tråden driver "planeringsspåret" lär hänga ihop med den där generella demoniseringsagendan som pågår här i tråden gällande SD.
Om dödandet skett helt oplanerat efter ett uppflammande bråk och, som det heter "i hastigt mod" (även om själva dödandet i tid varit utdraget), då vore SD inte lika "hemsk" som om han planerat att döda Lena.
Vad är det egentligen för fel på Stefan om man inte tittar på det "psykopat autistiska beteendet" han gömmer sig bakom när han är så liten blå och blond pojke på 12 år
Vill du säga något om de blå männen Stefan pratar om med Jerry Gray ?
Kan det verkligen vara så att han inte är helt att räkna med ?
Du förresten det finns en FUP här i tråden där man faktiskt kan läsa om allt konstigt han gör men inte om hans röst, vill du säga något om det ?
Varför låter han som en 12åring ?
Citera
2021-05-07, 14:22
Medlem
Alldeles nyss lyssnade jag återigen på vittnesmålet av Jonas Dahlin. Intressant.
JD var i luren med Lena när paret D kom körandes vid någon skog för att cacha. JD överhörde vad Lena sa men kunde inte höra vad paret D sa. Det verkade iaf ha varit ett otrevligt samtal.

Detta skedde i april 2018 och Lena hade nyligen tagit bort de omtalade 17 cacherna som Lena ansåg at HD hade fuskloggat. En månad senare var Lena död - och 10e Juni, en månad efter Lenas död, återloggade HD de 17 cacherna.

Fram träder en bild av den ilska och hat paret D troligen kände, men även Lenas provokationer och motivet till mordet är glasklart.

https://gofile.io/d/UFN1m3
Citera
2021-05-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja, LW omgav sig med många muppar, som ingen annan ville ha. Nu vill de straffa MGM på olika sätt. Det visar att det inte enbart är SD bland hennes män som hotar med mord och fysiskt våld när de inte får som de vill. Vad såg hon i alla dessa "män"?

Tänk så olika man kan tycka. Smaken är som baken, delad. Tycker de här killarna Lena träffade verkar vara fina killar. Särskilt gillar jag MgL (= Mat**n) och Beholder X.
Citera
2021-05-07, 14:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja, LW omgav sig med många muppar, som ingen annan ville ha. Nu vill de straffa MGM på olika sätt. Det visar att det inte enbart är SD bland hennes män som hotar med mord och fysiskt våld när de inte får som de vill. Vad såg hon i alla dessa "män"?

Kära smokey jag förstår att det är mej du syftar på men jag måste tyvärr göra dej besviken återigen.
Nej jag fick aldrig den förmånen att lära känna Lena vilket jag tycker är synd, Hon är i mina ögon en helt underbar kvinna som jag skulle ha varit stolt över att få kalla vän. Denna Närkes ros var en frisk fläkt, en mor, en dotter, en syster, en vän som förgyllde tillvaron för många människor i hennes närhet och inte minst för alla fina cacher hon finurligt byggde och placerade ut för Geo gänget. Tyvärr så träffade hon en banjospelare, ett inavel som förstörde hela hennes liv på bara sex år. Vila i frid underbara Lena.

Jag och fler med mej vet vem din baneman är. God forgives i don't.
Citera
2021-05-07, 14:36
Medlem
Citat:
Nja, där har du allt fel vill jag påstå.

För du har väl inte glömt vad som drabbade den förmente mördaren SD för ett par år sedan?
Han var på ett GC-möte i Sundsvall (tror jag det var) och där och då fick han spö av en person som inte ville vänta på den rättsliga prövningen.

Samma person (tror jag det var) är övertygad om att SD kommer att fällas i HR. Om vi tänker oss att det blir så att SD istället frias om tre veckor, är du då övertygad om att vederbörande kommer att på ett bra sätt kunna hantera sin besvikelse/ frustration/ aggression?
Det är inte jag.

SD är ett typexempel på att inte kunna hantera sin besvikelse/frustration/aggression. Du förstår vad jag syftar på. Har du förståelse för den ena så får du även ha det för den andre.
Citera
2021-05-07, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är naturligtvis alldeles sant det du skriver, givet de förutsättningar du anger.
Min invändning mot planering, den baseras (vilket jag tjatat om) på att om man ämnar döda någon, då låter man inte offret få möjlighet att skrika under flera minuter!

Att många i tråden driver "planeringsspåret" lär hänga ihop med den där generella demoniseringsagendan som pågår här i tråden gällande SD.
Om dödandet skett helt oplanerat efter ett uppflammande bråk och, som det heter "i hastigt mod" (även om själva dödandet i tid varit utdraget), då vore SD inte lika "hemsk" som om han planerat att döda Lena.
Bortom din förfasan om demonisering av SD och att du låter som en trotsig 10-åring så är fetat ett helt weird argument.

Du måtte väl begripa att SD kan ha tänkt sig en fullträff i kraniet som ska tysta ner henne omgående?

Vilket väl vore ett en högt prioriterad målsättning om han ska mörda.
Dvs snabbt inkapacitera och mata in resten av slagen.

Som jag redan skrivit - Övning ger perfektion.
Varav jag skriver igen oavsett vad du tycker eller inte.
För att du verkar rätt skev i ditt resonemang

Även den finslipade och kallblodiga BTK, som hade sitt seriemördande som ett projekt, beklagade sig att hans debut var betydligt besvärligare än han förutsett.

Han svettades som en gris, offren krånglade och de dog inte så fort som han tänkt sig.
Han fick ju ont i händerna av att strypa dem och de låg inte still...
Jävla offer att försöka överleva...

Det uppstod även omständigheter IRL vid andra mord som han inte förutsett - Rader är gravt narcissistisk och överskattar sig själv.

Hans bevingade ord inom kriminologi är att fantasin överträffar verkligheten.
Där var hans mordscenarion perfekta - en planering (förutom sadistisk njutning) som han visualiserat och ältat likt ett manus till nåt han tyckte han nått perfektion.

Här spelar således flera faktorer in och allt går inte att förutse.
En del har mer korkat konsekvenstänk än normala, är risktagare av olika orsak - vilket påverkar val av BP.
Senast redigerad av develi 2021-05-07 kl. 14:39.
Citera
2021-05-07, 15:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det någon som på rak arm kommer ihåg vilken dag det var som SD träffade på männen som han upplevde som ett hot?

Var det den 11:e (fredag klämdagen) efter det blodiga sexet på kontoret?

Nåväl ett tillägg...
Det ses väl iaf via larmsamtal när han mötte sina sagofigurer.

2018-05-12 kl 00.08
LW till SD: Hallå? Hallå? Hallå?
(åter vid bostaden kl. 00.15)

2018-05-12 kl 00.32 + 33.
SD samtal till polisen.

Senare beklagar han sig till HD om esta:
2018-05-12 kl 02.37
SD till HD: "jag får ej igenom min ansökan för ESTA"

För övrigt såg jag att det var ytterligare en person som noterat annorlunda beteende den helgen från 11 maj och framöver.

"Det har inkommit en uppgift om att du har reagerat på att Stefan Davidsson varit annorlunda i maj månad, särskilt den 11 maj.
När måndagen den 14 maj kom hade jag inte fått någon rapport. Jag hade mycket att göra då så jag tänkte inte mer på det. På tisdagen den 15 maj hade jag ännu inte fått någon rapport så jag tänkte: vad hände? För han brukar skicka sina rapporter i tid.
Glömt vad han hette, får titta tillbaka vid tillfälle.

LD om söndagen:
" L uppfattade det som att Stefan verkade uppjagad och/eller stressad. Det var för att han slamrade så hårt i garaget."

JZ:
" Söndagen den 13 maj var det loppis i Hjärsta. J upplevde Stefan som sammanbiten.
J menar att han inte var som vanligt. Han var inte glad och stod med armarna i kors.
J fick en känsla av att Stefan inte mådde bra. "

Hanna är snarare konstig efter mordet, gömmer sig bakom ett träd sa JZ.
Förutom att hon raderat ett dygn fr söndag kväll på viber, vilket väl sticker ut.
Senast redigerad av develi 2021-05-07 kl. 15:24.
Citera
2021-05-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ses väl iaf via larmsamtal när han mötte sina sagofigurer.

2018-05-12 kl 00.08
LW till SD: Hallå? Hallå? Hallå?
(åter vid bostaden kl. 00.15)

2018-05-12 kl 00.32 + 33.
SD samtal till polisen.

Senare beklagar han sig till HD om esta:
2018-05-12 kl 02.37
SD till HD: "jag får ej igenom min ansökan för ESTA"

För övrigt såg jag att det var ytterligare en person som noterat annorlunda beteende den helgen från 11 maj och framöver.

"Det har inkommit en uppgift om att du har reagerat på att Stefan Davidsson varit annorlunda i maj månad, särskilt den 11 maj.
När måndagen den 14 maj kom hade jag inte fått någon rapport. Jag hade mycket att göra då så jag tänkte inte mer på det. På tisdagen den 15 maj hade jag ännu inte fått någon rapport så jag tänkte: vad hände? För han brukar skicka sina rapporter i tid.
Glömt vad han hette, får titta tillbaka vid tillfälle.

LD om söndagen:
" L uppfattade det som att Stefan verkade uppjagad och/eller stressad. Det var för att han slamrade så hårt i garaget."

JZ:
" Söndagen den 13 maj var det loppis i Hjärsta. J upplevde Stefan som sammanbiten.
J menar att han inte var som vanligt. Han var inte glad och stod med armarna i kors.
J fick en känsla av att Stefan inte mådde bra. "

Hanna är snarare konstig efter mordet, gömmer sig bakom ett träd sa JZ.
Förutom att hon raderat ett dygn fr söndag kväll på viber, vilket väl sticker ut.

Det var troligen kaos i huvudet på SD de där dagarna när det gäller poolbesiktningen...

Har också noterat att den alerta fönstersurfaren Jud**th uppmärksammade SD söndagen 13e Maj vid loppisen. Han såg nervös, arg och sammanbiten ut, ja. Det vanliga flinet fanns inte där. Sen kan man undra varför HD försökte gömma sig bakom ett träd för en granne. Varför?

Både SDs och HDs uppträdande har uppfattats som märkligt. Grannen P*er Mori***on, som var ute med sin hund vid 01.30 stötte på SD i skogen dagarna innan mordet och tyckte han ställde märkliga frågor. Hänvisar till hans vittnesmål en bra bit ner på sidan.

Citera
2021-05-07, 16:36
Medlem
Är det någon som vet hur det kom sig att HD först grips och häktas, för att sedan avskrivas helt?
Vad är det som gjort henne avskriven?
Jag söker en förklaring på vilka grunder hon kunde avfärdas. Någon med info?
Citera
2021-05-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var troligen kaos i huvudet på SD de där dagarna när det gäller poolbesiktningen...

Har också noterat att den alerta fönstersurfaren Jud**th uppmärksammade SD söndagen 13e Maj vid loppisen. Han såg nervös, arg och sammanbiten ut, ja. Det vanliga flinet fanns inte där. Sen kan man undra varför HD försökte gömma sig bakom ett träd för en granne. Varför?

Både SDs och HDs uppträdande har uppfattats som märkligt. Grannen P*er Mori***on, som var ute med sin hund vid 01.30 stötte på SD i skogen dagarna innan mordet och tyckte han ställde märkliga frågor. Hänvisar till hans vittnesmål en bra bit ner på sidan.

HD smög in på tomten från baksidan också, varför då?
Citera
2021-05-07, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ja, det är inte som det ska den helgen, förutom för HD som beskriver vid 23-tiden att hon loggat 75 st med JS.

Vore jag mer konspiratoriskt lagd skulle jag tro att hans eviga malande om ESTA till HD är ett kodord dem emellan:
Jag fick inte genom ESTA ("mamma Mu, det sket sig, f'låt..).

.. Och hon fortsätter "toklogga" vid hemkomst.
Hon har det väl gott med sin friend with secret benefits.
Är väldigt nyfiken på varför hon raderat ett helt dygn just då.

Annars mår de toppen i bokskogen. Antar det är fotot på den överdimensionerade liksäcken på biltaket.
Enligt SD är det coronavårdande boendeform.

Syster är sprudlande, det finns så mycket roligt på våren. Sol, värme, gemenskap när det är som bäst!

Det är så härligt att se kompartmentalisering - att helt kunna frigöra sig från pågående mordrättegång.
Så praktiskt att hoppa runt med skygglappar och en on/off knapp. ❤️

En förbaskat bra helg enligt SD, utan alla CO vore världen sämre!
Han menar nog de som fortfarande lever?
Citera
2021-05-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det någon som vet hur det kom sig att HD först grips och häktas, för att sedan avskrivas helt?
Vad är det som gjort henne avskriven?
Jag söker en förklaring på vilka grunder hon kunde avfärdas. Någon med info?

Nu har ju inte jag svaret på din fråga eftersom jag undrar samma sak, men jag tycker att det är väldigt märkligt. I synnerhet som att man märkte att hon ljög och svarade som en kriminell "inga kommentarer" på de flesta frågorna. Kan fråga mig varför det fick passera och att hon blev avskriven. Om hon nu är helt oskyldig och ovetande borde hon ha kunnat ge raka svar på raka frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in