Vart tog försvarets vittne vägen?
Reviewer Jon*s D*hlin var förtjust i Len* sen hösten -17, men blev dumpad. Kanske hon gjorde det för att hon var pressad av SD som åter dödshotade henne. JD blev påhälsad av SD sommaren -18 när han åkte med döttrarna till Norrland. Det är inte svårt att misstänka att det besöket handlade om att fiska information och att påverka. Kanske SD trodde han blev kompis med JD då eftersom försvaret önskade att han skulle kallas till HR bl a för att vittna om sin vetskap att SD inte fick veta något om LW:s cacher och att han inte fick hjälpa henne med dem. Vad jag sett i rapporteringen har JD inte medverkat i HR. Drog försvaret tillbaka sin begäran eller vad hände?
Försvaret nämner att LW skulle gå till sin cache
Enligt försvaret skulle LW gå till sin cache bakom planket, men hon hade ju ingen cache där och endast platsen var bokad eller fanns cachen där?
Enligt LW:s tidslinje har hon varit ute en stund vid 22-tiden. Ingen vet var hon varit, men inte för otroligt att hon förberedde för cachen Home Soft Home och insåg att hon behövde lite hjälp av SD:s utrustningar som hon brukar låna vid behov. Hon hoppades ju på att han skulle komma sent omsider och äta kladdkaka och bad honom ta med utrustning i ett senare raderat röstsamtal i Telegram?
Riskfyllt
Om SD kommer att frias blir det riskfyllt för de närmaste som aldrig kan veta i förväg om de väcker hans ilska av misstag. Ingen kommer glömma att SD är mannen som anser att Len* har retat upp någon så pass att hon fick plikta med sitt liv och alla vet vem den uppretade mannen är.
Den "smartes" okunskap
SD är den som inte klarar av att säga "Jag är oskyldig", "Jag lider så med Lenas barn och anhöriga" och "Jag kommer göra allt som står i min makt för att hjälpa polisen finna mördaren". Nej, istället driver han gäck med allt och alla med ord som "bara jag vet" och "ni andra får vara i ovisshet". "Jag skulle fått det att se ut som en olycka"
SD är van att lyfta fram hur kunnig han är i vilket sammanhang han än befinner sig. T o m som åtalad för mord kunde han inte låta bli att raljera över andras inkompetens och skratta för han tyckte det hoppade grodor ur andras munnar. Han borde ha tänkt på att hålla sin egen mun stängd och antagligen fick han reprimander från sitt försvar. Mun/skrattskyddet han hade på sig under HR-förhandlingen hjälper föga eftersom de sett hans beteende från TR-filmerna samt tagit del av att han som mordmisstänkt har arrangerat en film där han uttrycker hat till åklagaren i tal och skrift.
Slarvig projektkontrollant?
SD:s jobb innebar att kontrollera en massa olika byggprojekt och samtidigt var hans huvud fullt med egna projekt med GC och allt möjligt. Han ger en bild av att vara lättjefullt rörig och ha svårt med fokus på en sak i taget. Lite slarv verkar inte bekymra honom för han löser problem löpande när/om det upptäcks. Han är van med att undgå reprimander för sina slir på sanningen genom att ironiskt skämta om sina felsteg och samtidigt skratta? Han tror det är vinnande koncept och inser inte olämpligheten i att att gå över gränser med sexanspelningar till kvinnlig myndighetspersonal?
Det blir svårt för honom att bli ansedd som en seriös och duktig yrkesman.
Behöver öva
SD skulle tjäna på att öva mer på ödmjukhet och inte följa sina impulser när han får behov av att berätta om hur smart han är. Han är patetiskt fascinerad av egen förträfflighet och inser inte att andra ser en känslokall idiot.
Slutat på Tyrè*ns
Hösten -15 registrerade SD eget företag inom den nisch han hade på Tyréns. Nyttjade han arbetsgivaren för vinningar till det egna företaget är det ett Sakligt skäl för Avsked. Likaså hans återkommande nyttjande av företagsbilen och drivmedelskort till privata syften som GC under arbetstid och inte minst fotografering/filmning vid skyddsobjekt som han lade ut på sin GC-sida. Mest sannolikt är nog ändå att Tyr*ns och han har nått fram till en gemensam överenskommelse om hur han skulle fasas ut genom att Omplaceras till ett bolag i bolaget utan kundkontakter och därefter avsluta tjänsten med skäl som Arbetsbrist.
Framtidsmöjligheter om han frias
Det kommer bli svårt för SD att fortsätta sin karriär som byggkontrollant i Örebroregionen, men han har ju andra roller att falla tillbaka på eftersom han varit dykinstruktör och pilot. Fast det kanske inte är möjligt eftersom båda kräver mental balans. Kan det vara så att han blivit känd för att inte kunna kontrollera sina humörväxlingar och är svartlistad till de tidigare yrkesrollerna?
---
"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son
SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:
https://gofile.io/d/mG9dzO (hur många hjärnceller i SD:s huvud är i funktion egentligen?)
Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192