2021-05-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har aldrig sagt att jag vet vem som är gm. Däremot tyckte jag redan från ruta ett att utpekad gm kändes fel pga saknad motivbild.

Man ska akta sig för att anklaga andra när man inte vet. Dessutom har vi ett rättssystem som reglerar vem som är skyldig och inte och den som är friad där skall betraktas som oskyldig oavsett. Det är liksom det hela vårt rättssystem bygger på.

Å fan, saknar du motivbild? När så många andra har hittat flera tydliga. Du får dra igenom FUP så får du lite mer kött på de spinkiga.
Citera
2021-05-07, 09:27
Medlem
Är det någon som på rak arm kommer ihåg vilken dag det var som SD träffade på männen som han upplevde som ett hot?

Var det den 11:e (fredag klämdagen) efter det blodiga sexet på kontoret?

Nåväl ett tillägg...

11:e fredag (klämdag)

Enl SD är LW på hans kontor, blodigt sex (krage nerblodad).

Han vet ej var barnen befinner sig.
Till Gustavsvik (sent likt ordinarie mordkväll).
Bestämt träff med LW på kvällen.
LW pratar i telefon när träffen är tänkt att ske.
SD avbryter... på väg hem ser han några som är ute... kommer på den ljusa iden att ringa polisen och tipsa om något hot mot kvinnor i området.
Glömt telefonen hemma (likt mordkvällen).

- LW var hon på kontoret? Kanske men tveksamt om något blodigt sex då vem som helst kunnat dyka upp.
- LW kanske avspisade honom och då förstod han att hennes tystnad inte var att lita på längre
- LW måste tystas och måndagen var sista chansen innan resan till USA
- förklaringen ang blodsexet på jobbet fick kvarstå, sen kom det blodiga sexet/sperman på cykeln till eftersom han hade med sig cykeln till MP, ev skvätte han lite sperma på den efter utfört dåd (förutom alla andra blodiga platser som kunde vara i hans hem).

Spekulationer så klart!
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-05-07 kl. 10:01.
Citera
2021-05-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Missförstår du mej med vilje?? Det jag menar är att idag så går var och varannan människa omkring med huvtröjor och med covid 19 som härjar så bär också många människor munskydd dagligen och med huvan uppdragen och munskydd som täcker halva ansiktet så blir det stört omöjligt för SD att kunna identifiera gärningspersonen.
Ja, kanske det?
Jag utgick från att du menade att en attackerande person skulle våga göra det öppet och att SD efter den sannolikt mycket grova misshandeln inte skulle våga göra en anmälan. Signalen från den attackerande hade då blivit både tydlig och kännbar för SD.

Men nu förstår jag att du tänker dig ett dolt och fegt smygangrepp på SD, ett sorts angrepp ingen riktig man skulle komma på tanken att genomföra.
Jag förordar naturligtvis inget som helst våld, men jag måste ändå av moraliska skäl säga att en duell är ett mer acceptabelt sätt att lösa en konflikt än att lönnmörda någon. Du firebird1974 tillhör alltså trådens lönnmördarfraktion. Bra att åtminstone det blir tydligt och klart.
Citera
2021-05-07, 09:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har aldrig sagt att jag vet vem som är gm. Däremot tyckte jag redan från ruta ett att utpekad gm kändes fel pga saknad motivbild.

Man ska akta sig för att anklaga andra när man inte vet. Dessutom har vi ett rättssystem som reglerar vem som är skyldig och inte och den som är friad där skall betraktas som oskyldig oavsett. Det är liksom det hela vårt rättssystem bygger på.

Då kan man fråga sig varför HD inte vet om otroheten?
Och även att SD inte visar polisen hela sin konversation till polisen, utan väljer att förklara den hjärtformade kakan med att den är till sonen.

Det står nämligen direkt efter bilden på kladdkakan: Till dig och mig. Om du törs smyga ner.

Och att Lena väntar på honom, det förstår man när hon skriver att hon tror att födelsedagsförberedelserna kommer att ta en timme.

Oavsett vad du tror, är otrohet alltid en risk att det ska uppdagas för hustrun, i det här fallet fd hustrun som han vill återförenas med. Det finns massor av vittnen som kan vittna om att han sagt det under ren lång tid.

Dessutom skulle han inte behöva använda Telegram med Lena om det inte fanns något motiv.

Klart att det finns ett motiv!
Citera
2021-05-07, 10:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD uppsökte ju läkarvård men för en skada han enligt uppgift skall ha åsamkat sig själv. Han är till och med farlig för sig själv. Om det nu inte var ännu ett trick för att kunna förklara något sår.

Ja, det kan ju först verka oskyldigt att slå näven i en vägg, men om man tänker efter lite och säter in alla människor man känner och tänker att någon av dom skulle bli så arga att de slog sönder näven till den grad i ilska över dottern (!)att de behövde gips, då förstår man graden av aggression.

Det andra som stöter mig är att han inte tar ansvar för sina handlingar.

I det fallet skyllde han på dottern.

I rätten är det "Åsas" fel.

Det är hennes fel att han mår så dåligt att han måste gå i terapi.

"Han säger också att han inte fått ro, att han inte greppat att Lena är borta, att han biter ihop och får samtalsstöd. "

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-lenas-pappa-i-tarar-efter-sista-dagen-jag-ser-hennes-leende-framfor-mig
Citera
2021-05-07, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Well, det där måste nog modifieras med tanke på att notknapparen frågade om ett juridiskt svar.

SD blev visserligen friad, men kvarstod som misstänkt eftersom domen aldrig vann laga kraft. Hade domen vunnit laga kraft hade han lagtekniskt inte längre varit officiellt misstänkt utan han hade blivit raderad från det så kallade misstankeregistret:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1998621-om-misstankeregister_sfs-1998-621

Frias han i HR så kommer han vara misstänkt om det överklagas till HD, annars inte.

När det gäller det andra fallet som nämns så var personen, juridiskt sett, inte längre misstänkt. Dock ansöktes om resning: när det beviljades blev personen återigen misstänkt. Det är dock först när det beviljas som förundersökningen får återupptas. Först då blir personen återigen, juridiskt sett, misstänkt.
https://data.riksdagen.se/fil/2D9A0A27-83F7-4711-8C7A-E463B9A5247B

Självklart har du helt rätt juridiskt sett.
Det är precis som du säger.
Han betraktas som oskyldig och kommer hanteras därefter och självklart kommer han att
rörs sig helt fritt som vem som helst och inte vara misstänkt, Rent Juridiskt.
Och så skall det såklart vara, Rent Juridiskt.

Men inom polisens fyra väggar så är han såklart "fortfarande misstänkt"
Fallet preskriberas ju inte och den misstänkte finns ju kvar i rullorna.
Hamnar väl till sist hos kalla fall.

Men visst har du helt rätt rent juridiskt.
Målet är prövat och friat är friat, och då kan han inte gå omkring och vara "aktivt misstänkt".

OM detta nu sker så är det väl bara att hoppas på en "Marina vändning" även i detta fallet.
Citera
2021-05-07, 10:26
Medlem
Citat:

Om en våldtäktsman och kvinnomisshandlare frias i domstol, innebär inte att kvinnan slutar få ont i kropp och själ. Han är fortarande en våldtäktaman och fridskränkare. Förövaren blir bara inte överbevisad och straffad för det han gjort Samna gäller SD om han frias, han är fortfarande en mördare om han släpps fri. En ostraffad mördare.
Citera
2021-05-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
De där tre orden. Det kan tilläggas några ord:
..och som Sverige är fullt av.

Både hemska inhemska och hemska importerade. Och återvändare från IS.
Du hävdar att SD är en mördare. Har du nån enkel lösning på hur vi skall förhålla oss till alla dessa ostraffade mördare? De som, ofta inte helt ogrundat, framkallar frustrationer hos folk.

Det mesta talar väl idag för att SD kommer att frias. Hur ämnar du fortsätta din mission?

Den mest intressanta frågan i ett sådant scenario är ju vad SD skulle ta sig till. Hans advokat har nyligen jämfört honom med Olof Palme och du hittade en parallell till Donald Trump. Det kanske blir ett ännu värre straff när rampljuset slocknar? Vi får hoppas att HD inte råkar ut för någon olycka.
Citera
2021-05-07, 11:07
Medlem
Honan6s avatar
Vart tog försvarets vittne vägen?
Reviewer Jon*s D*hlin var förtjust i Len* sen hösten -17, men blev dumpad. Kanske hon gjorde det för att hon var pressad av SD som åter dödshotade henne. JD blev påhälsad av SD sommaren -18 när han åkte med döttrarna till Norrland. Det är inte svårt att misstänka att det besöket handlade om att fiska information och att påverka. Kanske SD trodde han blev kompis med JD då eftersom försvaret önskade att han skulle kallas till HR bl a för att vittna om sin vetskap att SD inte fick veta något om LW:s cacher och att han inte fick hjälpa henne med dem. Vad jag sett i rapporteringen har JD inte medverkat i HR. Drog försvaret tillbaka sin begäran eller vad hände?

Försvaret nämner att LW skulle gå till sin cache
Enligt försvaret skulle LW gå till sin cache bakom planket, men hon hade ju ingen cache där och endast platsen var bokad eller fanns cachen där?

Enligt LW:s tidslinje har hon varit ute en stund vid 22-tiden. Ingen vet var hon varit, men inte för otroligt att hon förberedde för cachen Home Soft Home och insåg att hon behövde lite hjälp av SD:s utrustningar som hon brukar låna vid behov. Hon hoppades ju på att han skulle komma sent omsider och äta kladdkaka och bad honom ta med utrustning i ett senare raderat röstsamtal i Telegram?

Riskfyllt
Om SD kommer att frias blir det riskfyllt för de närmaste som aldrig kan veta i förväg om de väcker hans ilska av misstag. Ingen kommer glömma att SD är mannen som anser att Len* har retat upp någon så pass att hon fick plikta med sitt liv och alla vet vem den uppretade mannen är.

Den "smartes" okunskap
SD är den som inte klarar av att säga "Jag är oskyldig", "Jag lider så med Lenas barn och anhöriga" och "Jag kommer göra allt som står i min makt för att hjälpa polisen finna mördaren". Nej, istället driver han gäck med allt och alla med ord som "bara jag vet" och "ni andra får vara i ovisshet". "Jag skulle fått det att se ut som en olycka"

SD är van att lyfta fram hur kunnig han är i vilket sammanhang han än befinner sig. T o m som åtalad för mord kunde han inte låta bli att raljera över andras inkompetens och skratta för han tyckte det hoppade grodor ur andras munnar. Han borde ha tänkt på att hålla sin egen mun stängd och antagligen fick han reprimander från sitt försvar. Mun/skrattskyddet han hade på sig under HR-förhandlingen hjälper föga eftersom de sett hans beteende från TR-filmerna samt tagit del av att han som mordmisstänkt har arrangerat en film där han uttrycker hat till åklagaren i tal och skrift.

Slarvig projektkontrollant?
SD:s jobb innebar att kontrollera en massa olika byggprojekt och samtidigt var hans huvud fullt med egna projekt med GC och allt möjligt. Han ger en bild av att vara lättjefullt rörig och ha svårt med fokus på en sak i taget. Lite slarv verkar inte bekymra honom för han löser problem löpande när/om det upptäcks. Han är van med att undgå reprimander för sina slir på sanningen genom att ironiskt skämta om sina felsteg och samtidigt skratta? Han tror det är vinnande koncept och inser inte olämpligheten i att att gå över gränser med sexanspelningar till kvinnlig myndighetspersonal?
Det blir svårt för honom att bli ansedd som en seriös och duktig yrkesman.

Behöver öva
SD skulle tjäna på att öva mer på ödmjukhet och inte följa sina impulser när han får behov av att berätta om hur smart han är. Han är patetiskt fascinerad av egen förträfflighet och inser inte att andra ser en känslokall idiot.

Slutat på Tyrè*ns
Hösten -15 registrerade SD eget företag inom den nisch han hade på Tyréns. Nyttjade han arbetsgivaren för vinningar till det egna företaget är det ett Sakligt skäl för Avsked. Likaså hans återkommande nyttjande av företagsbilen och drivmedelskort till privata syften som GC under arbetstid och inte minst fotografering/filmning vid skyddsobjekt som han lade ut på sin GC-sida. Mest sannolikt är nog ändå att Tyr*ns och han har nått fram till en gemensam överenskommelse om hur han skulle fasas ut genom att Omplaceras till ett bolag i bolaget utan kundkontakter och därefter avsluta tjänsten med skäl som Arbetsbrist.

Framtidsmöjligheter om han frias
Det kommer bli svårt för SD att fortsätta sin karriär som byggkontrollant i Örebroregionen, men han har ju andra roller att falla tillbaka på eftersom han varit dykinstruktör och pilot. Fast det kanske inte är möjligt eftersom båda kräver mental balans. Kan det vara så att han blivit känd för att inte kunna kontrollera sina humörväxlingar och är svartlistad till de tidigare yrkesrollerna?

---

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:
https://gofile.io/d/mG9dzO (hur många hjärnceller i SD:s huvud är i funktion egentligen?)

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Citera
2021-05-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vart tog försvarets vittne vägen?
Reviewer Jon*s D*hlin var förtjust i Len* sen hösten -17, men blev dumpad. Kanske hon gjorde det för att hon var pressad av SD som åter dödshotade henne. JD blev påhälsad av SD sommaren -18 när han åkte med döttrarna till Norrland. Det är inte svårt att misstänka att det besöket handlade om att fiska information och att påverka. Kanske SD trodde han blev kompis med JD då eftersom försvaret önskade att han skulle kallas till HR bl a för att vittna om sin vetskap att SD inte fick veta något om LW:s cacher och att han inte fick hjälpa henne med dem. Vad jag sett i rapporteringen har JD inte medverkat i HR. Drog försvaret tillbaka sin begäran eller vad hände?

Försvaret nämner att LW skulle gå till sin cache
Enligt försvaret skulle LW gå till sin cache bakom planket, men hon hade ju ingen cache där och endast platsen var bokad eller fanns cachen där?

Enligt LW:s tidslinje har hon varit ute en stund vid 22-tiden. Ingen vet var hon varit, men inte för otroligt att hon förberedde för cachen Home Soft Home och insåg att hon behövde lite hjälp av SD:s utrustningar som hon brukar låna vid behov. Hon hoppades ju på att han skulle komma sent omsider och äta kladdkaka och bad honom ta med utrustning i ett senare raderat röstsamtal i Telegram?

Riskfyllt
Om SD kommer att frias blir det riskfyllt för de närmaste som aldrig kan veta i förväg om de väcker hans ilska av misstag. Ingen kommer glömma att SD är mannen som anser att Len* har retat upp någon så pass att hon fick plikta med sitt liv och alla vet vem den uppretade mannen är.

Den "smartes" okunskap
SD är den som inte klarar av att säga "Jag är oskyldig", "Jag lider så med Lenas barn och anhöriga" och "Jag kommer göra allt som står i min makt för att hjälpa polisen finna mördaren". Nej, istället driver han gäck med allt och alla med ord som "bara jag vet" och "ni andra får vara i ovisshet". "Jag skulle fått det att se ut som en olycka"

SD är van att lyfta fram hur kunnig han är i vilket sammanhang han än befinner sig. T o m som åtalad för mord kunde han inte låta bli att raljera över andras inkompetens och skratta för han tyckte det hoppade grodor ur andras munnar. Han borde ha tänkt på att hålla sin egen mun stängd och antagligen fick han reprimander från sitt försvar. Mun/skrattskyddet han hade på sig under HR-förhandlingen hjälper föga eftersom de sett hans beteende från TR-filmerna samt tagit del av att han som mordmisstänkt har arrangerat en film där han uttrycker hat till åklagaren i tal och skrift.

Slarvig projektkontrollant?
SD:s jobb innebar att kontrollera en massa olika byggprojekt och samtidigt var hans huvud fullt med egna projekt med GC och allt möjligt. Han ger en bild av att vara lättjefullt rörig och ha svårt med fokus på en sak i taget. Lite slarv verkar inte bekymra honom för han löser problem löpande när/om det upptäcks. Han är van med att undgå reprimander för sina slir på sanningen genom att ironiskt skämta om sina felsteg och samtidigt skratta? Han tror det är vinnande koncept och inser inte olämpligheten i att att gå över gränser med sexanspelningar till kvinnlig myndighetspersonal?
Det blir svårt för honom att bli ansedd som en seriös och duktig yrkesman.

Behöver öva
SD skulle tjäna på att öva mer på ödmjukhet och inte följa sina impulser när han får behov av att berätta om hur smart han är. Han är patetiskt fascinerad av egen förträfflighet och inser inte att andra ser en känslokall idiot.

Slutat på Tyrè*ns
Hösten -15 registrerade SD eget företag inom den nisch han hade på Tyréns. Nyttjade han arbetsgivaren för vinningar till det egna företaget är det ett Sakligt skäl för Avsked. Likaså hans återkommande nyttjande av företagsbilen och drivmedelskort till privata syften som GC under arbetstid och inte minst fotografering/filmning vid skyddsobjekt som han lade ut på sin GC-sida. Mest sannolikt är nog ändå att Tyr*ns och han har nått fram till en gemensam överenskommelse om hur han skulle fasas ut genom att Omplaceras till ett bolag i bolaget utan kundkontakter och därefter avsluta tjänsten med skäl som Arbetsbrist.

Framtidsmöjligheter om han frias
Det kommer bli svårt för SD att fortsätta sin karriär som byggkontrollant i Örebroregionen, men han har ju andra roller att falla tillbaka på eftersom han varit dykinstruktör och pilot. Fast det kanske inte är möjligt eftersom båda kräver mental balans. Kan det vara så att han blivit känd för att inte kunna kontrollera sina humörväxlingar och är svartlistad till de tidigare yrkesrollerna?

---

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:
https://gofile.io/d/mG9dzO (hur många hjärnceller i SD:s huvud är i funktion egentligen?)

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Strålande inlägg som vanligt!

Är det tillåtet för advokater att ljuga i sin slutplädering?
Citera
2021-05-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger

Är det tillåtet för advokater att ljuga i sin slutplädering?

Nej, advokater får ej ljuga inför rätten. Kan kanske inte bli dömda för det men det strider i vart fall mot den goda advokatsseden.
Om nu sådan finnes.😐
Citera
2021-05-07, 11:45
Medlem
Någon som vet om hårstrået (ca 14 cm långt) är testat mot HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in