2021-05-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Ja, hon kände ju tydligen inte till att det var fusk. När det uppdagades när Ludde anlände så ombads hon att hålla tyst om detta.

Jag försvarar inte henne utan detta är hennes egen version av hur det utspelat sig.

Jag förstår, undrar om det där inte är en efterhandskonstruktion. Vi vet ju nu att deltagarna i gränslandet är bra på att skådespela och ljuga. Nej det låter lite för otroligt för att vara sant och jag tror som de andra här i tråden att det är bara bullshit.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-07 kl. 13:30.
2021-05-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
https://imgur.com/cv1NELG
Tack! Fick intrycket av att de var på olika småöar runtomkring, men det där såg ju ut som rimligaste förklaringen.
2021-05-07, 13:52
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det hade varit roligt med en All-Star säsong för det finns definitivt vissa personer man hade velat se igen i samma atmosfär. Och att ingen tidigare vinnare fick vara med igen. Då hade man fått blanda ganska friskt mellan olika säsonger också så att inte tidigare vänner kunde gå ihop i stora grupper. Vänner och ovänner hade de ju kunnat blanda från en och samma säsong, ev även nytt blod bland de gamla.

SVT har gjort detta, liksom TV4.
TV4.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Expedition:_Robinson_2003

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Robinson_–_revanschen
2021-05-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det ante mig att det måste ha funnits en sån säsong men då är det hög tid igen med nya favoriter.
Ja mitt hopp om att få återse Månsson i en ny säsong är ännu stort!
2021-05-07, 14:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Har fått svar på pm på Instagram då jag frågade Wilma om hon åt från fuskkassen. Hon säger ja, men gjorde det i god tro att det var ett "hemligt pris" exakt samma som att Tova och Olivia fått "hemlig immunitet". Tova hade sagt att hon fått ett hemligt pris: kasse med mat, schampo och rakhyvel. Som hon kunde välja att dela med sig av eller inte.
Hon menar alltså att hon inte visste att hon gjorde något fel.

Då blev det genast lite mer begripligt att hon inte blev diskad ur tävlingen.

Det var ett taffligt svar av Wilma. Låter som en replik ur filmen Dum, Dummare, Dummast
2021-05-07, 14:04
Medlem
Antar att det är Alex

"Men vad har vi då lärt oss av det här? Vad är tesen med min text? Jo, det ska jag berätta för er.

1. Vill du inte att saker kommer fram – berätta det inte för NÅGON.

2. Jag hatar lag nord. "
2021-05-07, 14:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
SVT har gjort detta, liksom TV4.
TV4.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Expedition:_Robinson_2003

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Robinson_–_revanschen

Skulle inte klaga om det skedde igen:

Lag Kaos
Raymond
Nick
Victoria (Vicky Villain)
Lillemor
Alex
Wrenkler
Johanna
Tova-Sophia

Lag Obalans
Månsson
Jan Bonnevier
Rudd Stewert
Pascal
Carl Hamilton
Anki
Olivia
Elias
Ludvig
2021-05-07, 14:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Sluta lipa nu, sötnos. En golare i Robinson är lika irriterande som en skvallerbytta var back in the school.

Ludwig skickade ut ut dom enda två från borderland som var värdiga att få komma tillbaka till Robonson. Alex & Tova-Sophia är saknade, dom var bra TV liksom. Vem fan bryr sig om Ludde eller tråkmånsen Wilma? Ludwig saknar heder. Att ta vara på möjligheter är inte att fuska. Det är att vara kreativ.

Backstabbing genom att gola är inte att ta vara på möjligheter. Det är som att misshandla ett försvarslöst cp. Fuck Ludde.

Justice for Alex & Tova-Sophia! 💗
Ja utan kreativa problemlösare har värden stått still och vi hade fortfarande varit apor.
2021-05-07, 14:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Märkligt tror ändå att dom har mer saker än som sägs i programmet. Dom själva upptäckte att det smugglats in saker och då inte till gränslandet. https://nyheter24.se/noje/957536-insmugglat-foremal-har-synts-till-i-robinson-har-du-sett-det

Citerat från ditt inlägg "Ricardos": ... Dom själva upptäckte att det smugglats in saker och då inte till gränslandet.

Mmmm - enligt artikeln som du har länkat till står det EN sak = EN nagelfil. Ehhh? Jaha?

Alltså det gäller flera deltagare med rätt maffig packning som gås igenom av produktionen och kanske får de tömma och visa sina fickor på kläderna, men vem fasiken kan DÅ upptäcka en pytteliten och platt - nagelfil. För de skulle ju inte in i fängelset och fick gå igenom någon kontroll likt man har på flygplatser eller metalldetektor kan jag tro?
2021-05-07, 14:14
Medlem
clase2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Tack! Fick intrycket av att de var på olika småöar runtomkring, men det där såg ju ut som rimligaste förklaringen.
Innan sammanslagningen så var lag Nord på halsön och lag syd på seskarfurö.
Efter sammanslagningen är alla på Byskär.
Gränslandet har hela tiden varit på Seskarö.

De större tävlingarna med olika hinderbanor är på skomakaren/suutari norra viken.

Örådet är vid älvmynningen söder om Haparanda och Cape East där produktionen bodde.

Enligt uppgift gick det åt många kubikmeter bränsle för att frakta alla hit och dit.
Förutom gränslandet då bil var snabbast/enklast.

Hoppas detta klargör geografin...
Senast redigerad av clase2 2021-05-07 kl. 14:34.
2021-05-07, 14:21
Medlem
Vet inte vad som är värst, att Tova-Sophia och Alex (samt Elias) är så pinsamma att de fuskade och får avsluta sin resa på det sättet eller att Ludvig är en riktig golare?
2021-05-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Gränslandet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här