2021-05-07, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vad är problemet med Andreas egentligen? Tycker han är en bra kille.
Nej, han är mesig, lättstött, prestigefull och dryg. Ingen ryggrad, inga balls. Gömmer sig i Lill-Gretas kjolar. No thank you.
2021-05-07, 00:37
Medlem
Citat:

Andreas är bara en npc beta boomer. Antagligen blivit den konformist han är utav många år som pappa med sossetacos på fredagarna, en fru han måste tillfredställa och jantelagen. Han vet att det är bästa sättet att undvika bråk är att hålla käften. En bra mysig hemmaman. Lite som en heteroversion av Erns* Kirch*teiger (vet att han inte är bög, men han är bögig).
2021-05-07, 00:39
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:

Han följer säkert alla regler och fuskar inte med skatten och betalar räkningen samma dag den dimper ner i brevlådan.

Men man kan inte anklaga honom för att ha någon ryggrad. Sitter tyst så fort det blir någon diskussion. Pratar sedan skit om de andra eller säger sin mening när han endast är tillsammans med sina bundsförvanter eller pratar med kameramannen i enrum. Sådana finns det allt för många av; det vet alla som förvärvsarbetat ett tag.

Däremot, Joanna, Annica, Olivia och i viss mån de andra i lag Syd verkar inte vara sådana.
2021-05-07, 01:01
Medlem
Citat:
Gränslandet
2021-05-07, 01:05
Medlem
Gränslandet
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Senast redigerad av Heymid 2021-05-07 kl. 01:08.
2021-05-07, 01:22
Medlem
Har Andreas fått något smeknamn av deltagarna?
2021-05-07, 01:28
Medlem
Citat:
Har Andreas fått något smeknamn av deltagarna?

Andy har han visst kallats i några avsnitt.
2021-05-07, 02:48
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Aha, så befälhavaren har egen immunitet plus en extraröst? Det hade jag inte koll på. Ja, då får team J&W ännu mer makt om William vinner mot Joanna. Och tvärtom, ifall Joanna vinner. Utfallet i den kampen kommer antagligen avgöra Dennis vara eller icke vara. Vinst William = en Nord o en Syd ryker antagligen Andreas o Dennis. Vinst Joanna = två Nord ryker, garanterat Andreas o Johanna.

Edit: Eller - kan lag Syd o Nord vara så sluga att de går ihop bakom team J&Ws rygg och lägger ihop tillräckligt med röster för att rösta ut Jokkmokk? Han har ingen immunitet. Lag Nord kan vara villiga att göra gemensam sak med lag Syd för att försvaga William, som är allas största hot, genom att rösta ut hans enda egentliga bundsförvant.

Exakt, så vinner joanna mot William är hon immun. William är oavsett immun om han förlorar duellen efftersom han vann robinson tävlingen. Så William sitter säkert men han vill nog gärna vinna ändå, mer mat plus en extra röst som befälhavare. Jag håller på Joanna i duellen för jag litar inte riktigt på att William är med på att rösta hem två från nord.

Jokkmokk tveksamt om han vill lägga en röst på Johanna för när han var i lag nord så trivdes han väldigt bra med henne, även med Andreas. Det kanske har förändrats jag vet inte. Så det känns osäkert. Jokkmokk kommer rösta så som William gör, för att dom är "utmanarna". Dom har sin lilla pakt som inte märks av.

Nej tror verkligen inte syd och nord går ihop och röstar ut jokkmokk. Dels så ska två åka ut så det tror jag inte syd är med på för det är risk de blir lurade. Sedan så hatar Andreas och Olivia varandra. De kan inte ens ha en diskussion. Samma sak med Johanna och joanna de drar verkligen inte heller jämnt. För även om syd lägger röster på jokkmokk. Vem ska dom lägga resten av rösterna på? Syd kan inte lägga alla röster på jokkmokk utan de måste dela upp rösterna på två personer just för att två st ska ju röstas ut i nästa öråd.

De kan liksom inte lägga alla ägg i en korg. Utan måste rösta taktiskt i syd för att garantera så gott det går att två nordare åker ut. De tjänar ingrt heller på att rösta på jokkmokk och en ur nord. Detta eftersom alla tre nordare redan har en röst på sig. Så det finns ingen anledning att slösa röster på jokkmokk. Syd kommer att dela upp sina röster på Andreas och johanna. Anki år inte ens med i ekvationen då hon är ett mindre hot plus mindre störande.

Syd har 8 röster om man räknar med William och jokkmokk.

Andreas + 1 röst på sig (förlorad tävling)
Joahnna +1 röst på sig (förlorad tävling)

Läggs det 4 röster vardera utav de 8 på både Andreas och Johanna så ryker båda. Förutsatt att syd har snackat ihop sig med både William och jokkmokk och de fullföljer planen. Så vill de ha ut bara nordare så är det väldigt enkelt.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2021-05-07 kl. 02:50.
2021-05-07, 02:59
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Han följer säkert alla regler och fuskar inte med skatten och betalar räkningen samma dag den dimper ner i brevlådan.

Men man kan inte anklaga honom för att ha någon ryggrad. Sitter tyst så fort det blir någon diskussion. Pratar sedan skit om de andra eller säger sin mening när han endast är tillsammans med sina bundsförvanter eller pratar med kameramannen i enrum. Sådana finns det allt för många av; det vet alla som förvärvsarbetat ett tag.

Däremot, Joanna, Annica, Olivia och i viss mån de andra i lag Syd verkar inte vara sådana.

Den enda gången Andreas öppnade käften vad jag minns var i lag nord när de hacka på wrenkler. Det är enda gången han inte suttit tyst. Jag tror att Andreas feg jäkel som han är hade öppnat käften om han visste att han hade majoriteten bakom sig. Nu är det ändrad spelplan därför vågar han inte stå för nånting.

Minns tjafset i veckan när de tre var på bastukväll med chips och öl. Då fick ju Annika tala för alla. Och joanna sa att hon var säker på att det var Andreas plan för att skapa osämja. Andreas sätt där tyst och tittade ner i marken.

En annan sak. Även om skitsnackaren Johanna är dryg som fan. Hon är samma skrot och korn som Andreas, vågar inte ha diskussioner nu. Hon "ber om ursäkt" visserligen fast hon inte menar det bara som en Charad som efter pusslet i veckan när hon nedvärdera alla när Johanna så ifrån i efterhand.

Det skulle vara helt otänkbart att johanna när dom var i majoritet i låg nord med wrenkler och Alex att be om ursäkt.
2021-05-07, 04:42
Medlem
Nu ligger jag några avsnitt efter men fyfan vad vidrig johanna är, och hon verkar ha noll självinsikt om det.

ÄLSKADE Joannas avhyvling

Joanna är en riktig alfa, hoppas hon tar hem det!
2021-05-07, 05:12
Medlem
Buttson69s avatar
Anders vilken djävla tomte! Den där fan och inspelningsplats måste bara vara prio ett att bytas till nästa säsong.

Till TV4 gör rätt gör om till nästa säsong.
2021-05-07, 05:12
Medlem
Scalpings avatar
Om jag varit där, hade jag hade velat plocka de starkaste istället för de man inte gillar. skita i forna lagen och tänka taktiskt.

Ut med:

Kuksugarn
Dennis
Joanna är rätt kass, men styr för mycket

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in