Citat:
Ursprungligen postat av
Karrankarran
Förstår verkligen inte varför Wilma inte blir diskad om hon åt av maten? Jättekonstigt.
Jag vet att många av Robinsondeltagarna läser i den här tråden och jag vill säga något till er.
Jag har sett att flera av er Robinsondeltagare (forna lag Nord) sitter på instagram och beklagar er och gråter ut. Ni menar på att ni får ta emot så mycket näthat och elaka kommentarer.
Jag kan förstå om det är kommentarer och rena hot som ”jag ska döda dig, din fitta!!” men annars är det bara svamligt. Är man med i ett program och beter sig illa öppet, för allas beskådning, så får man faktiskt (hör och häpna) TA att man kommer att få kritik. Så enkelt är det. Folk kommer att reagera och säga ifrån, med all rätt. Undrar om ni saknar självinsikt?
Sedan är det självklart inte okej att skriva vad som helst, verkligen inte - men att sitta och beklaga sig när det enbart gäller kritiska kommentarer där folk faktiskt säger ifrån när deltagare inte beter sig på ett okej sätt är bara patetiskt. Det borde man kunna ta och det är inget fel alls med att folk reagerar och säger vad de tycker. Kan man inte ta det utan att direkt börja skrika om ”hat” så är man bara patetisk och skulle aldrig ha varit med i tv från första början.
Av med offerkoftan.
Tror bara att det blir svårt att förutse allting och hur pressade situationer det kommer vara. Dom sover dåligt på nätterna. Dom har ingen mat (eller inte så mycket) så dom är hungriga, trötta, frusna och har antagligen ont av att sova på dom där hårda brädorna sen måste dom tävla för sin överlevnad. Plus press från produktionen som gärna vill ha drama mellan spelarna. sen vet man inte hur allting klipps och hur allt kommer framställas och man vill gå med gruppen för att överleva själv, och då gäller det att frysa ut en eller två, Det är tyvärr så vi apor fungerar, det här pågår överallt, skolor, jobb, kompisgäng osv.
Är man dessutom ganska ung så blir det kanske svårt att se allt detta innan man tackar ja till att delta.
Sen bryr jag ju egentligen inte om dom här människorna, och vissa är ju elaka och falska. men alla är nog ganska mänskliga ändå tycker jag. Nästa vecka hatar vi nån annan och tycket plötsligt att den andra har "växt" haha, några välvalda ord brukar räcka
Sen handlar det om vilken människa man själv vill vara. Vill man vara ett nättroll som ska bränna folk på bål för en kommentar i en tävling så varsågod.
Men självklart ska vi kunna prata lite om hur folk är.. det är ju lite det det går ut på.
Jag tycker tillexemmpel Anki verkar vara falsk