2021-05-07, 12:37
Medlem
Buttson69s avatar
Det var bättre förr,betydligt bättre på Haralds och Lundins tid främst. Dagens tomte till programledare har tappat fattningen och fått programmet att spåra ur totalt. Att Ludde är tillbaka i tävlingarna är pinsamt. Det är Wilmas rättmätiga plats som den där tomten till programledare delat ut felaktigt.

Vad sker härnäst? Att Hayes plötsligt poppar upp efter någon efterhandskonstuerad regel eller..

Nä TV4 byt ut tomten och byt ut inspelningsplats till nästa säsong.
2021-05-07, 12:47
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Förstår verkligen inte varför Wilma inte blir diskad om hon åt av maten? Jättekonstigt.

Jag vet att många av Robinsondeltagarna läser i den här tråden och jag vill säga något till er.

Jag har sett att flera av er Robinsondeltagare (forna lag Nord) sitter på instagram och beklagar er och gråter ut. Ni menar på att ni får ta emot så mycket näthat och elaka kommentarer.

Jag kan förstå om det är kommentarer och rena hot som ”jag ska döda dig, din fitta!!” men annars är det bara svamligt. Är man med i ett program och beter sig illa öppet, för allas beskådning, så får man faktiskt (hör och häpna) TA att man kommer att få kritik. Så enkelt är det. Folk kommer att reagera och säga ifrån, med all rätt. Undrar om ni saknar självinsikt?

Sedan är det självklart inte okej att skriva vad som helst, verkligen inte - men att sitta och beklaga sig när det enbart gäller kritiska kommentarer där folk faktiskt säger ifrån när deltagare inte beter sig på ett okej sätt är bara patetiskt. Det borde man kunna ta och det är inget fel alls med att folk reagerar och säger vad de tycker. Kan man inte ta det utan att direkt börja skrika om ”hat” så är man bara patetisk och skulle aldrig ha varit med i tv från första början.

Av med offerkoftan.
Tror bara att det blir svårt att förutse allting och hur pressade situationer det kommer vara. Dom sover dåligt på nätterna. Dom har ingen mat (eller inte så mycket) så dom är hungriga, trötta, frusna och har antagligen ont av att sova på dom där hårda brädorna sen måste dom tävla för sin överlevnad. Plus press från produktionen som gärna vill ha drama mellan spelarna. sen vet man inte hur allting klipps och hur allt kommer framställas och man vill gå med gruppen för att överleva själv, och då gäller det att frysa ut en eller två, Det är tyvärr så vi apor fungerar, det här pågår överallt, skolor, jobb, kompisgäng osv.
Är man dessutom ganska ung så blir det kanske svårt att se allt detta innan man tackar ja till att delta.
Sen bryr jag ju egentligen inte om dom här människorna, och vissa är ju elaka och falska. men alla är nog ganska mänskliga ändå tycker jag. Nästa vecka hatar vi nån annan och tycket plötsligt att den andra har "växt" haha, några välvalda ord brukar räcka
Sen handlar det om vilken människa man själv vill vara. Vill man vara ett nättroll som ska bränna folk på bål för en kommentar i en tävling så varsågod.
Men självklart ska vi kunna prata lite om hur folk är.. det är ju lite det det går ut på.
Jag tycker tillexemmpel Anki verkar vara falsk
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-07 kl. 13:00.
2021-05-07, 12:57
Medlem
StinaFias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Förstår verkligen inte varför Wilma inte blir diskad om hon åt av maten? Jättekonstigt.

Jag vet att många av Robinsondeltagarna läser i den här tråden och jag vill säga något till er.

Jag har sett att flera av er Robinsondeltagare (forna lag Nord) sitter på instagram och beklagar er och gråter ut. Ni menar på att ni får ta emot så mycket näthat och elaka kommentarer.

Jag kan förstå om det är kommentarer och rena hot som ”jag ska döda dig, din fitta!!” men annars är det bara svamligt. Är man med i ett program och beter sig illa öppet, för allas beskådning, så får man faktiskt (hör och häpna) TA att man kommer att få kritik. Så enkelt är det. Folk kommer att reagera och säga ifrån, med all rätt. Undrar om ni saknar självinsikt?

Sedan är det självklart inte okej att skriva vad som helst, verkligen inte - men att sitta och beklaga sig när det enbart gäller kritiska kommentarer där folk faktiskt säger ifrån när deltagare inte beter sig på ett okej sätt är bara patetiskt. Det borde man kunna ta och det är inget fel alls med att folk reagerar och säger vad de tycker. Kan man inte ta det utan att direkt börja skrika om ”hat” så är man bara patetisk och skulle aldrig ha varit med i tv från första början.

Av med offerkoftan.

Bra skrivet. Visst kan produktionen klippa hejvilt, men vissa kommentarer av deltagarna kan inte misstolkas, typ Johannas.
2021-05-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Alltså jag har tänkt på att dom ser ovanligt fräscha ut för att bo i vildmarken utan dusch och tvättmaskin. Deras kläder ser alltid nytvättade ut och ingen har smutsigt eller oborstat hår 🤔 har jag missat nåt eller?
Deltagarna kanske har bättre gener än du?
2021-05-07, 13:04
Medlem
Jag tycker man kan se det så att tävlingen mellan Ludde, T-S, Wilma och Alex aldrig borde ägt rum, som jag förstod det så fuskades det innan den tävlingen. Alex och T-S hade ju en inverkan på resultatet i den tävlingen (med klossarna). Tycker ändå det var ok att dom fick göra upp i en tävling bara dom två. Men det spelar nog också in att produktionen ville ha material till gränslandet.
2021-05-07, 13:09
Medlem
Har fått svar på pm på Instagram då jag frågade Wilma om hon åt från fuskkassen. Hon säger ja, men gjorde det i god tro att det var ett "hemligt pris" exakt samma som att Tova och Olivia fått "hemlig immunitet". Tova hade sagt att hon fått ett hemligt pris: kasse med mat, schampo och rakhyvel. Som hon kunde välja att dela med sig av eller inte.
Hon menar alltså att hon inte visste att hon gjorde något fel.

Då blev det genast lite mer begripligt att hon inte blev diskad ur tävlingen.
2021-05-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Visserligen men de hade ju ett ypperligt tillfälle att göra bra TV med gå igenom allt som hände i samband med fusket. Sätta sig ner med T-S och Alex och fråga hur det gick till. Prata med Wilma vad hon visste. Fråga Ludvig hur han fick veta och vad han gjorde istället för en tråkig tävling som inte borde genomförts.

Jag förstår din tanke också, vet inte varför de inte passade på att lägga tid på mer detaljer men det kan vara som någon redan skrivit att tv4 kände ju till fusket och var först okej med det och det ville de nog inte berätta för tittarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Det har funnits säsong med tidigare deltagare, tror Robinson-Robban kom 2:a då, men han vann pris för deltagare som varit längst tid på robinson-ö!
Det ante mig att det måste ha funnits en sån säsong men då är det hög tid igen med nya favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Har fått svar på pm på Instagram då jag frågade Wilma om hon åt från fuskkassen. Hon säger ja, men gjorde det i god tro att det var ett "hemligt pris" exakt samma som att Tova och Olivia fått "hemlig immunitet". Tova hade sagt att hon fått ett hemligt pris: kasse med mat, schampo och rakhyvel. Som hon kunde välja att dela med sig av eller inte.

Gick inte hon ut i nån tidning häromdagen om att hon kände till fusket och kände påtryckningar från gruppen om att hålla tyst? Eller? Jag läste inte artikeln.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-07 kl. 13:21.
2021-05-07, 13:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Lul. Inte en chans. Inte speciellt troligt att TS/Elias/Alex inte pratade om deras lilla äventyr när produktionen inte var närvarande.
2021-05-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Tror bara att det blir svårt att förutse allting och hur pressade situationer det kommer vara. Dom sover dåligt på nätterna. Dom har ingen mat (eller inte så mycket) så dom är hungriga, trötta, frusna och har antagligen ont av att sova på dom där hårda brädorna sen måste dom tävla för sin överlevnad. Plus press från produktionen som gärna vill ha drama mellan spelarna. sen vet man inte hur allting klipps och hur allt kommer framställas och man vill gå med gruppen för att överleva själv, och då gäller det att frysa ut en eller två, Det är tyvärr så vi apor fungerar, det här pågår överallt, skolor, jobb, kompisgäng osv.
Är man dessutom ganska ung så blir det kanske svårt att se allt detta innan man tackar ja till att delta.
Sen bryr jag ju egentligen inte om dom här människorna, och vissa är ju elaka och falska. men alla är nog ganska mänskliga ändå tycker jag. Nästa vecka hatar vi nån annan och tycket plötsligt att den andra har "växt" haha, några välvalda ord brukar räcka
Sen handlar det om vilken människa man själv vill vara. Vill man vara ett nättroll som ska bränna folk på bål för en kommentar i en tävling så varsågod.
Men självklart ska vi kunna prata lite om hur folk är.. det är ju lite det det går ut på.
Jag tycker tillexemmpel Anki verkar vara falsk

Så är det ju. Självklart får man tänka på hur man uttrycker sig och inte säga precis vad som helst även om det bara är på internet men att folk reagerar, kritiserar och säger ifrån måste de ändå kunna ta.
2021-05-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinaFia
Bra skrivet. Visst kan produktionen klippa hejvilt, men vissa kommentarer av deltagarna kan inte misstolkas, typ Johannas.

Precis.
2021-05-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag förstår din tanke också, vet inte varför de inte passade på att lägga tid på mer detaljer men det kan vara som någon redan skrivit att tv4 kände ju till fusket och tillät det och det ville de nog inte berätta för tittarna.

Det ante mig att det måste ha funnits en sån säsong men då är det hög tid igen med nya favoriter.

Gick inte hon ut i nån tidning häromdagen om att hon kände till fusket och kände påtryckningar från gruppen om att hålla tyst? Eller? Jag läste inte artikeln.

Ja, hon kände ju tydligen inte till att det var fusk. När det uppdagades när Ludde anlände så ombads hon att hålla tyst om detta.

Jag försvarar inte henne utan detta är hennes egen version av hur det utspelat sig.
2021-05-07, 13:24
Medlem
Citat:

Hm, frågan är ju om hennes version verkligen är sann. Hon kan mycket väl ha vetat om alltihopa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in