Citat:
Ursprungligen postat av
Scalping
fast nu tänker du som tv-tittare. Som medtävlare hade man haft andra ögon och kämpat för pengarna i första hand, Inte fan hade man velat ha kvar de som slått en i alla tävlingar?! Programmet är ju uppbyggt som det är med utröstning. Ingen trevlig lösning alls, men så det. Hade varit trevligare utan utröstning och bara värme och kärlek som i Mästarnas mästare minus lyxlivet och endast överlevnad på det man hittar i omgivningen (fisk, rötter, bär, svamp och falukorv 🙂 )
Jao. Utröstning i all ära men man behöver ju inte göra sig av med de som är duktiga så att det mest är nollor eller medelmåttor kvar. Tycker jag då, men visst pengar styr. Men kan säga som så att det är fint att se lojalitet och kamratskap speciellt bland underdogsen när de har alla andra emot sig. Exempel: Hasse, Jonas och senare även Raymond höll ihop och Raymond hjälpte till och med de andra att få en immunitet då han visste att de behövde den. Det var en utav sakerna jag gillade med Raymond, de hade inte röstat ut varandra. Han hade samma tänk som mig på vissa bitar.
I en annan säsong så höll också två starka ihop och det var Sebastian och Anna. Båda duktiga och hade inte en tanke på att rösta ut varandra, istället så hjälpte de varandra. I år är det väl Joanna och Dennis som båda är ganska duktiga och håller ihop, ev William där men de kommer väl vända sig mot varandra (dvs William vs Joanna & Dennis) framöver just för att ta ut ett "hot". För mig som tittare har det ju funnits genom åren några trevliga sjyssta favoriter som varit duktiga som röstades ut tyvärr och det är alltid tråkigt.