2021-05-07, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Om jag varit där, hade jag hade velat plocka de starkaste istället för de man inte gillar. skita i forna lagen och tänka taktiskt.

Ut med:

Kuksugarn
Dennis
Joanna är rätt kass, men styr för mycket

Och där är "felet" med programmet. Är man dålig själv vill man ha ut de som är bättre. Har man inte lite heder iaf och vill tävla på lika villkor (om man är duktig själv) mot de som är duktiga? Hade man inte varit mer stolt över sin vinst då? (men ja man känner till människans natur, det är ofta pengar som styr och inte nån heder eller moral) Nej en värdig vinnare för mig är en som dels är duktig i tävlingar. Och inte som Micke förra året som dessutom fick hjälp i finalveckan, utan den hade han åkt ut och aldrig vunnit. Och jisses så stolt han var över sig själv i den tävlingen, som om han hade klarat av det svåra momentet alldeles själv.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-07 kl. 05:52.
2021-05-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Nej, minns inte. Jag tror det hade någonting om mobbning att göra, hur hon betett sig, men minns tyvärr inte.
Aah synd
Men i sådana fall stiger Wilma i mina ögon något.
2021-05-07, 06:23
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Och där är "felet" med programmet. Är man dålig själv vill man ha ut de som är bättre. Har man inte lite heder iaf och vill tävla på lika villkor (om man är duktig själv) mot de som är duktiga? Hade man inte varit mer stolt över sin vinst då? (men ja man känner till människans natur, det är ofta pengar som styr och inte nån heder eller moral) Nej en värdig vinnare för mig är en som dels är duktig i tävlingar. Och inte som Micke förra året som dessutom fick hjälp i finalveckan, utan den hade han åkt ut och aldrig vunnit. Och jisses så stolt han var över sig själv i den tävlingen, som om han hade klarat av det svåra momentet alldeles själv.
fast nu tänker du som tv-tittare. Som medtävlare hade man haft andra ögon och kämpat för pengarna i första hand, Inte fan hade man velat ha kvar de som slått en i alla tävlingar?! Programmet är ju uppbyggt som det är med utröstning. Ingen trevlig lösning alls, men så det. Hade varit trevligare utan utröstning och bara värme och kärlek som i Mästarnas mästare minus lyxlivet och endast överlevnad på det man hittar i omgivningen (fisk, rötter, bär, svamp och falukorv 🙂 )
2021-05-07, 06:34
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, han är mesig, lättstött, prestigefull och dryg. Ingen ryggrad, inga balls. Gömmer sig i Lill-Gretas kjolar. No thank you.

Han är som en äkta flatbottning.

Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio

Syd har 8 röster om man räknar med William och jokkmokk.

Andreas + 1 röst på sig (förlorad tävling)
Joahnna +1 röst på sig (förlorad tävling)

Läggs det 4 röster vardera utav de 8 på både Andreas och Johanna så ryker båda. Förutsatt att syd har snackat ihop sig med både William och jokkmokk och de fullföljer planen. Så vill de ha ut bara nordare så är det väldigt enkelt.

Alla sådana där uträkningar är nog meningslösa. Produktionsteamet kommer att spreja immuniteter och extraröster över deltagarna för att styra upp efter sina egna idéer.

Frågan är om dom släpper in lill-bögen innan örådet? Han har även en röst och det skulle inte förvåna mig om han blir immun. Annars åker han med vändande post.

Förhoppningsvis åker feminazin och den där med munsåren också. Störande personer.
2021-05-07, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
fast nu tänker du som tv-tittare. Som medtävlare hade man haft andra ögon och kämpat för pengarna i första hand, Inte fan hade man velat ha kvar de som slått en i alla tävlingar?! Programmet är ju uppbyggt som det är med utröstning. Ingen trevlig lösning alls, men så det. Hade varit trevligare utan utröstning och bara värme och kärlek som i Mästarnas mästare minus lyxlivet och endast överlevnad på det man hittar i omgivningen (fisk, rötter, bär, svamp och falukorv 🙂 )

Jao. Utröstning i all ära men man behöver ju inte göra sig av med de som är duktiga så att det mest är nollor eller medelmåttor kvar. Tycker jag då, men visst pengar styr. Men kan säga som så att det är fint att se lojalitet och kamratskap speciellt bland underdogsen när de har alla andra emot sig. Exempel: Hasse, Jonas och senare även Raymond höll ihop och Raymond hjälpte till och med de andra att få en immunitet då han visste att de behövde den. Det var en utav sakerna jag gillade med Raymond, de hade inte röstat ut varandra. Han hade samma tänk som mig på vissa bitar.

I en annan säsong så höll också två starka ihop och det var Sebastian och Anna. Båda duktiga och hade inte en tanke på att rösta ut varandra, istället så hjälpte de varandra. I år är det väl Joanna och Dennis som båda är ganska duktiga och håller ihop, ev William där men de kommer väl vända sig mot varandra (dvs William vs Joanna & Dennis) framöver just för att ta ut ett "hot". För mig som tittare har det ju funnits genom åren några trevliga sjyssta favoriter som varit duktiga som röstades ut tyvärr och det är alltid tråkigt.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-07 kl. 06:54.
2021-05-07, 06:43
Medlem
OlleVieros avatar
Den där feminazin är värd ett eget inlägg.

Det finns någon som man kallar "upplysningen" inom beteendevetenskapen. Den inträffar oftast i slutet av tonåren och man är allvetande. Världen är skitenkel och man vet och förstår allt. Har ni testat att resonera med en sådan så känner ni igen det.

Sedan när man börjar vara i trettioårsåldern så brukar det komma något som man kallar den "nya upplysningen". Man inser hur lite man egentligen visste i 20-årsåldern och man får helt nya värderingar och syn på livets gåtor.

En del uppnår tyvärr aldrig den senare och lever resten av livet som kaxiga tonåringar som vet mest och bäst. Vi får väl hoppas att feminazin mognar och skäms lite när hon kommer upp i åren.
2021-05-07, 07:10
Medlem
Det hade varit roligt med en All-Star säsong för det finns definitivt vissa personer man hade velat se igen i samma atmosfär. Och att ingen tidigare vinnare fick vara med igen. Då hade man fått blanda ganska friskt mellan olika säsonger också så att inte tidigare vänner kunde gå ihop i stora grupper. Vänner och ovänner hade de ju kunnat blanda från en och samma säsong, ev även nytt blod bland de gamla.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-07 kl. 07:18.
2021-05-07, 07:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Gränslandet.
2021-05-07, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Gränslandet.

2021-05-07, 07:53
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Ni kan sluta med spoilers nu! Inga nya program förrän natten mot söndag.
2021-05-07, 08:08
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Gränslandet.
Wilma är ju friad från att ha deltagit i fusket vilket då skulle ge att hon är den som får ansluta tillbaka till Robinson och inte Ludvig som förlorade den första tävlingen och missade chansen att ta sig tillbaka den här veckan. Inget muttrande från Wilma vad man kunde se men man får ju inte se allt. Skandal tycker jag och här krävs en förklaring från produktionen om de ska anses vara trovärdiga.
Någon som sett någon om detta?
Min gissning är att allt är riggat. Klart Wilma var med på fusket hon också. Men dom var ju tvungna att ha nån kvar för att "ursäkta" Luddes biljett tillbaka in. Dom kunde ju inte direkt säga "vi skicka in Ludde igen för att han körde utpressning mot oss" Så alternativet var att ha kvar en av fuskarna som kunde användas som en biljett in för Ludde.
Och det som Cymbaltazzz skriver att ha content för ett till avsnitt
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-07 kl. 08:17.
2021-05-07, 08:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Visserligen men de hade ju ett ypperligt tillfälle att göra bra TV med gå igenom allt som hände i samband med fusket. Sätta sig ner med T-S och Alex och fråga hur det gick till. Prata med Wilma vad hon visste. Fråga Ludvig hur han fick veta och vad han gjorde istället för en tråkig tävling som inte borde genomförts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in