2021-05-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Jag förstår inte riktigt problemet, visst att det gör ont att bli slagen med tillhyggen, det tvivlar jag inte ett ögonblick på. Men plocka av henne det då och markera för i helvete att om hon inte avlägsnar sig snarast och aldrig mer kommer tillbaka att man sliter huvudet av kärringen? Som man har du ju alltid det fysiska och psykiska övertaget och om hon har börjat misshandeln har du ju rätt till visst våld enligt självförsvar?

Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Alla har inte lätt att ta till våld, speciellt inte mot tjejer.
Speciellt inte eftersom man uppfostrades med att inte slå tjejer.
Inte att man inte fick slåss, utan att man inte fick slå tjejer.
Citera
2021-05-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Alla har inte lätt att ta till våld, speciellt inte mot tjejer.

Nej men nu säger jag ju inte att man ska slå ner henne utan avväpna henne så att våldet upphör. Sedan se till att sätta sig i säkerhet och ringa polisen
Citera
2021-05-05, 16:51
Medlem
ZhongNanHais avatar
wow detta måste vara peak feminism. En fet mjäkig manstant blir påpucklad av sin manshaftiga fru. Detta är vad krossandet av våra könsroller lett till. Detta är vad som händer när man uppfostrar pojkar till kvinnliga värderingar och tjejer till att "ta plats" och "ta ingen skit" som grynet skulle sagt.
Citera
2021-05-05, 16:58
Medlem
Wov, jag hade aldrig kunnat ta emot så mycket stryk av han, hon eller det utan att ge igen.
Citera
2021-05-05, 17:01
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt problemet, visst att det gör ont att bli slagen med tillhyggen, det tvivlar jag inte ett ögonblick på. Men plocka av henne det då och markera för i helvete att om hon inte avlägsnar sig snarast och aldrig mer kommer tillbaka att man sliter huvudet av kärringen? Som man har du ju alltid det fysiska och psykiska övertaget och om hon har börjat misshandeln har du ju rätt till visst våld enligt självförsvar?
Förutom de psykologiska aspekterna har du juridiska. Det är ett faktum att du som man har en aning svårare att bli trodd om du använt våld mot en kvinna i självförsvar och bara detta faktum lär vara väldigt avhållande skulle jag tro (för normala män).
Citera
2021-05-05, 17:04
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Citat:

Jag vet en kille som bröt armen av sin flickvän. Hon fick en svår spiralfraktur. Han fick fängelse.
Anledningen till att han bröt armen av henne var för att hon slog honom med en stol i skallen. Hon behöll vårdnaden om barnen och han förlorade nästan alla tänder i käften. Mestadelen av fängelsestraffet spenderade han på sjukhus (tandkirurgen)...
Citera
2021-05-05, 17:12
Medlem
Citat:
Som man har du ju alltid det fysiska och psykiska övertaget och om hon har börjat misshandeln har du ju rätt till visst våld enligt självförsvar?
Kan du utveckla den biten om att mannen alltid har ett psykiskt övertag gentemot en kvinna?
Citera
2021-05-05, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Jag blev slagen av min dåvarande fru.
Hon använde mig som boxningssäck
och kastade grejer på mig. Jag gick
till polisen som sa att det där får du
ordna själv. Sen skildes vi på hennes
begäran och hon tog med sig dottern.
Hon sa att jag inte skulle få se dottern mer.
Och det löftet har hon hållit.

Det låter som ett bra beslut, du är uppenbarligen klart olämplig att vara ansvarig för barnuppfostran
Citera
2021-05-05, 17:40
Medlem
sfrges avatar
Väldigt märkligt. Erik borde ju vara fysiskt överlägsen eftersom han är man. Varför försvarar han sig inte?
Citera
2021-05-05, 18:13
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Väldigt märkligt. Erik borde ju vara fysiskt överlägsen eftersom han är man. Varför försvarar han sig inte?
För att han har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Citera
2021-05-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det låter som ett bra beslut, du är uppenbarligen klart olämplig att vara ansvarig för barnuppfostran
En insikt utan att ha en insikt eller förstå sammanhanget låter det som.
Det finns många märkliga män på FB men jag tackar för Din åsikt.
Citera
2021-05-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Därför han vet konsekvenserna och hur det ser ut utifrån +
att hennes nekande kommer vara mer värt än hans
anklagelser NORMALT sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in