Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-Heart
De 8 miljonerna som han blivit skyldig att betala i skatt r varken straffavgift / bter eller fngelse utan skatteverkets stt att rkna p vinsten frn hans trading. Om jag frstr artikeln rtt s hvdar Skattemyndigheten att han inte fr dra av inkpspriset p kryptovalutor kpt med kontanter samt att de anser att han bedrivit nringsverksamhet. Man kan sklart ha sikter om det men de allra flesta som kpt och slt via en kryptobrs kommer inte beskattas p det sttet.
Om vi inte frsker skrmmas utan titta p vad som faktiskt hnt s har han inte ftt fngelse eller bter trots stora belopp. En jmfrelse skulle kunna vara pokerboomen i Sverige fr cirka 15-20 r sen. Mnga som tjnade stora pengar p turneringar och utlndska pokersidor och som sen blev upptaxerade. Ingen av dem fick bter eller fngelse (vad jag knner till).
Tillbaka till kryptovalutor s tycker jag man kan anta att eftersom omrdet r nytt s kommer Skatteverket inte gra mer n att upptaxera personer som de upptcker. r sklart mycket intresserad att hra om ngon tror eller knner till ngot annat fall.