Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-28, 17:29
Medlem
ninjutsus avatar
Testade betala en faktura genom betalo men fick ingen cashback. Funkar det inte eller kan det vara fördröjning?
Citera
2020-12-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Testade betala en faktura genom betalo men fick ingen cashback. Funkar det inte eller kan det vara fördröjning?

Det är inte cashback grundande:
https://help.crypto.com/en/articles/...ewards-program

POS köp i butiker och onlineshopping ger. cashback. Så typ ”vanliga transaktioner” är cashback grundande.

Alla transaktioner till finansiella institutioner och företag ger ingen cashback eftersom det är lätt att missbruka.

Så är bättre att betala fakturor med vanliga internetbanken.
Citera
2020-12-28, 18:16
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Det är inte cashback grundande:
https://help.crypto.com/en/articles/...ewards-program

POS köp i butiker och onlineshopping ger. cashback. Så typ ”vanliga transaktioner” är cashback grundande.

Alla transaktioner till finansiella institutioner och företag ger ingen cashback eftersom det är lätt att missbruka.

Så är bättre att betala fakturor med vanliga internetbanken.
Aha, synd.
Tack för info.
Citera
2020-12-31, 13:54
Medlem
CrilleKexs avatar
Jag har trubbel med appen, den är så grymt mörk så att det nästan är omöjligt att se vad det står, trots att jag har ljust tema och ljusinställningen på max. Vad kan detta bero på tro, är det appen i sig eller min hyfsat nya mobil som knasar? Har inga problem alls med andra appar. Kan också tillägga att jag inte hittar någon inställning för att ta bort dark mode i appen?

På bilden syns det t.o.m bättre för att den är så stor:

http://bayimg.com/jaOhBAAgc
Citera
2020-12-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag har trubbel med appen, den är så grymt mörk så att det nästan är omöjligt att se vad det står, trots att jag har ljust tema och ljusinställningen på max. Vad kan detta bero på tro, är det appen i sig eller min hyfsat nya mobil som knasar? Har inga problem alls med andra appar. Kan också tillägga att jag inte hittar någon inställning för att ta bort dark mode i appen?

På bilden syns det t.o.m bättre för att den är så stor:

http://bayimg.com/jaOhBAAgc

Kolla i AppStore så du har senaste versionen av appen.

Fick upp popup idag att man behöver godkänna deras uppdaterade avtal (har med brexit och deras card-provider att göra). Men ser ut som att självaste popupen inte dyker upp för dig?
https://www.reddit.com/r/Crypto_com/...ms_conditions/

Jag kör dark-mode annars på min telefon, och de ska inte vara några problem med appen.
Citera
2020-12-31, 14:42
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Kolla i AppStore så du har senaste versionen av appen.

Fick upp popup idag att man behöver godkänna deras uppdaterade avtal (har med brexit och deras card-provider att göra). Men ser ut som att självaste popupen inte dyker upp för dig?
https://www.reddit.com/r/Crypto_com/...ms_conditions/

Jag kör dark-mode annars på min telefon, och de ska inte vara några problem med appen.
Tack för svaret! Kollade nyss och det är version 3.78 jag har (installerade den igår) och det skall vara den senaste enligt app-store. Måste jag köra igenom hela id-verifieringen igen om jag installerar om appen tro?
Senast redigerad av CrilleKex 2020-12-31 kl. 14:47.
Citera
2020-12-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Tack för svaret! Kollade nyss och det är version 3.78 jag har (installerade den igår) och det skall vara den senaste enligt app-store. Måste jag köra igenom hela id-verifieringen igen om jag installerar om appen tro?

Skumt, testa det gamla vanliga. Typ starta om telefonen, testa med/utan wifi.
Nä, installerar du om appen bör det bara vara att logga in. KYC behöver man bara verifiera en gång.
Citera
2020-12-31, 15:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Skumt, testa det gamla vanliga. Typ starta om telefonen, testa med/utan wifi.
Nä, installerar du om appen bör det bara vara att logga in. KYC behöver man bara verifiera en gång.
Körde en omstart och nu verkar det fungera som det skall. Klumpigt av mig att inte tänka på det själv. Tack igen för hjälpen!
Citera
2021-01-03, 00:20
Medlem
Är det Bitcoins man får i cashback när man handlar med detta kort? Använder idag AMEX, men det kanske är bättre att byta till denna.
Citera
2021-01-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Är det Bitcoins man får i cashback när man handlar med detta kort? Använder idag AMEX, men det kanske är bättre att byta till denna.

Nej, det är CRO man får i cashback.

Absolut snabbaste sättet att köpa krypto i Sverige utan att använda kreditkort eller Swish är att skicka pengar från Revolut till Crypto.com via bankkonto. Anledningen är att både Revolut och Crypto.com är baserade i Litauen. Banköverföringen tar några sekunder och Revolut har marknadens bästa växlingskurs från SEK till Euro.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-03 kl. 01:29.
Citera
2021-01-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, det är CRO man får i cashback.

Absolut snabbaste sättet att köpa krypto i Sverige utan att använda kreditkort eller Swish är att skicka pengar från Revolut till Crypto.com via bankkonto. Anledningen är att både Revolut och Crypto.com är baserade i Litauen. Banköverföringen tar några sekunder och Revolut har marknadens bästa växlingskurs från SEK till Euro.

Vad är CRO? Är det nånting jag kan köpa BTC för och bör jag välja det kortet istället för amex ifall jag har runt 150k i spend? Fördelen med amex är poängintjäning och flygvoucher.
Citera
2021-01-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Vad är CRO? Är det nånting jag kan köpa BTC för och bör jag välja det kortet istället för amex ifall jag har runt 150k i spend? Fördelen med amex är poängintjäning och flygvoucher.

Har inte AMEX själv, så svårt att säga.

Med cro kan du köpa btc ja. Det är så jag gör, så fort jag skrapat ihop tillräckligt stor mängd att köpa btc så växlar jag dessa i appen. Fördelen är väl att allt du får tillbaka på cashback som du sen växlar till btc kan under kommande veckor att öka i värde rejält eftersom btc är i sån stark uppåttrend.

De har olika nivåer av kort, ett gratis, och några där man låser in lite cro tokens som en "stake". Dvs du pantsätter lite cro tokens i 6mån. Du kan läsa mer om det på deras hemsida. Det röda kortet och uppåt så får man Lounge Key access på flygplatser t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in