Citat:
Ursprungligen postat av
Jossan89larsson
Ja det är en teori, tyvärr blir det för många antaganden för att jag ska kunna tro på den. Ex du refererar till TOR.. ja absolut det finns sådana som använder TOR för det syftet, men att göra det från en iPad är ju ganska vårdslöst tycker jag.. du tycker ju även att GM har tänkt så mycket på bevisningen så varför skulle han riskera att använda en iPad med inbyggd spårningssystem. Titta istället vad som sägs om vad han använder den till, sociala medier och olika forum där han vill vara anonym, ex FB som du gör nu, du vågar ju inte outa vem du är.. det är inte Tomas som ens säger rapeplay, det är ju polisen som frågar om han sett sånt. Men herregud sånt finns ju på det öppna internet på vilken porrsite som helst Inge olagligt.
Fel. Det är Thomas som först nämner rapeplay. (Sid 87 i FUP)
Citat:
Förhörsledaren ber Thomas beskriva plattan.
Thomas det han använt den är att vara anonym när han skriver kommentarer, porr, grövre, han vet inte men han har sökt på olika sökmotorer och klickat fram rapeplay exempelvis,
Och angående den inbyggda spårningen i iPad så lyckades ju Thomas radera allt med sin fabriksåterställning efter brottet, så att polisen inte lyckades få något ur den.
Och sluta låtsas att den porr han kör genom Tor/Darknet skulle vara samma som på vanliga sajter, det blir bara löjligt. Han säger ju själv att det handlar om ”grövre” porr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jossan89larsson
Står klart och tydligt i domen och FUP att mamman inte såg om hon blev insläppt. Rent antagande från dig här också.
Citat:
Hon såg sig om över axeln, såg målsäganden stå på bron och att dörren öppnades av någon, oklart vem. Sekretess NN9 cyklade vidare med syskonet i vagnen bakom.
Det här är vad hon säger. Thomas var ensam i bostaden vid tidpunkten, vem tolkar du att ”någon” skulle kunna vara som öppnar dörren? Thomas själv har fått erkänna att flickan sedan var inne i bostaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jossan89larsson
Förhörsledaren slår inte fast att GM onanerade den tidpunkten utan flera timmar innan..
Med ”vid” menade jag inte nödvändigtvis att han avbröts i sitt runkande av flickans ankomst. Men allright, Thomas själv anger tidpunkten och rimligen förstår han att det skulle se dåligt ut om tidpunkten lades för nära flickans ankomst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jossan89larsson
Ja jag kan fortsätta här och säga felaktigheter på felaktigheter. Men du äger rätt till att tycka vad du vill! Så tro du på det, men låt oss andra som inte tror på detta ha våra åsikt
Om någon så är det du som kommer med felaktigheter, inte minst när du påstår att andra kommer med felaktigheter.