2021-05-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Önskar också att någon kunde ladda upp FUP.

Domen: https://docdro.id/ignVc5b
Sökfunktionen funkar inte längre för mig, vet du om någon tagit ut fup:en?
Orkar inte börja krångla med tr om folk redan försökt...
Citera
2021-05-03, 18:57
Bannlyst
Du verkar ha tillgång till FUP:en Vedklyv. Det är flera citat du refererar till som INTE står i domen.
Citera
2021-05-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Sökfunktionen funkar inte längre för mig, vet du om någon tagit ut fup:en?
Orkar inte börja krångla med tr om folk redan försökt...
TR funkar för mig, FUPen har jag inte sett.
Citera
2021-05-03, 19:13
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Önskar också att någon kunde ladda upp FUP.

Domen: https://docdro.id/ignVc5b

Tack!!
Jag har nu läst igenom domen och den är välskriven och nyanserad. En sak som gör att varningsklockor ringer rejält är att han ändrat sin berättelse! Dock består flickans berättelse.

Vad drog hon i på toaletten om annat än en kuk!? En duschslang....!? Mössa över huvudet, tack för hjälpen, ”vatten” på slangen, noga tvätta händerna efteråt. Tja, allt faller på sin egen orimlighet att det skulle vara något annat än en kuk hon drog i. Någon skrev att så unga personer inte kunde veta att runka någon till utlösning. Med vad är det för trams!! Egen erfarenhet??

Citat:
Anledningen till att han lämnar annorlunda uppgifter idag jämfört med sitt första förhör beror på att han vid tillfället var i chock. Hans värld slogs i spillror

Citat:
Tingsrätten finner att barnförhöret med målsäganden är väl genomfört. Hon har på ett tydligtsätt berättat om det hon menar hände. Henne berättelse har varit klar, lång, levande och detaljrik samt inte innehållit motsägelser eller svårförklarliga moment. Vidare har berättelsen varit åldersadekvat och påvisat sanningsenlig i viktiga delar såsom att hon vid tillfället, dvs. efter att Sekretess NN9ringde och innan hon cyklade hem,var ensam i huset med Thomas Brandlöv.

Stackars lilltjej och skäms på er som försvarar detta peddo!!! Stackars familj till BO också!!
Citera
2021-05-03, 19:16
Medlem
Citat:
TR funkar för mig, FUPen har jag inte sett.
Har mailat tr nu så får vi se om de lämnar ut den, gissar dock att den kommer vara till stora delar sekretessbelagd om jag ens får den.
Citera
2021-05-03, 19:29
Medlem
Detta har inte någon betydelse för detta rättsfall men påvisar dock att Thomas har vissa problem med sina impulser och var tröskeln riktigt ska vara monterad. Sympatisk person?

”Det var när chefen ordnade en fest för de anställda. Det blev inte så många deltagare på festen, men han själv och ytterligare ett antal anställda deltog. Under kvällen ska chefen ha blivit så berusad att han ramlade när han skulle sätta sig på en bänk. Av skrivelsen framgår också att chefen under kvällen ska ha sextrakasserat en vikarie. När hon vägrade göra som han ville, ska han ha slagit till henne i bakhuvudet.
– Hon ringde upp mig på måndagen och grät, jag var på semester men åkte in och träffade henne och tog på mig att föra hennes talan, säger en facklig representant vid Shorelink….”

https://pt.se/artikel/fackets-larm-l...brott/jd65g50l

"Shorelink rekryterar ny AO-chef
Thomas Brandl*v har utsetts till affärsområdeschef för Shorelink Shipping."

https://www.transportnet.se/article/...erar_ny_aochef
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-03 kl. 19:33.
Citera
2021-05-03, 19:43
Medlem
Jag tycker det är ytterst relevant. Det säger väldigt mycket om vilken typ av person Thomas Brandlöv är.

F.ö. så har tråden blivit kapad av några troll som försöker skjuta över ansvaret och kasta massa skit på BO och hennes familj. Vilket jag tycker är förkastligt. De måste ha lidigt nog av all den här skiten. Det är uppenbara rykten och falska anklagelser som kastas på dem. Ett gammalt trick för att flytta fokus från det verkliga brottet.
Citera
2021-05-03, 20:12
Bannlyst
Nämen fortsätt med skitsnacket. Vi som ifrågasätter den svaga domen blir varnade och flera har blivit avstängda.
Bekräftar återigen det vi hela tiden misstänkt.
En pappa som använder fysisk våld på sina barn, smutkastar och sprider massa falska rykten. Han är ju dömd varför är du så angelägen att sprida massa dynga? Vad har du att dölja? Du borde vara nöjd att det blev en fällande dom men du kanske är orolig att det inte håller i hovrätten och vill passa på att svartmåla GM innan frikännandet?
Senast redigerad av Sout34 2021-05-03 kl. 20:16.
Citera
2021-05-03, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Jag har nu läst fup och händelseförloppet. Jag tror inte på flickan (hennes föräldrar). Påhittat. Kan var något som pappan utsatt flickan för. Förjävligt att det går så enkelt att fälla nån med en så simpel historia. Hela Tomas liv är förstört. Finns så många hänsynslösa fruntimmer som tar till sånt här. "Lättförtjänta pengar kanske". DET borde det vara dödsstraff på. Hoppas sanningen segrar.

Ja så kan det mycket möjligt vara.
Senast redigerad av Sout34 2021-05-03 kl. 20:29.
Citera
2021-05-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Myllys35
Jag tycker det är ytterst relevant. Det säger väldigt mycket om vilken typ av person Thomas Brandlöv är.

F.ö. så har tråden blivit kapad av några troll som försöker skjuta över ansvaret och kasta massa skit på BO och hennes familj. Vilket jag tycker är förkastligt. De måste ha lidigt nog av all den här skiten. Det är uppenbara rykten och falska anklagelser som kastas på dem. Ett gammalt trick för att flytta fokus från det verkliga brottet.
Vad är det dom säger? Mata inte trollen.
Det osar i byn nu, tror fan att det brinner någonstans.

Det här är hemskt för alla i hela byn och några svarar och agerar precis som i Bjästa-fallet.
Utvecklingen har inte nått längre än så och och tyvärr är det brottsoffren som blir utsatta för hat och förtal.
Citera
2021-05-03, 20:39
Bannlyst
Vad brukar man säga? Kasta inte sten i glashuset
Allt är inte svart eller vitt. Det finns 2 sidor av myntet som verkar vara obekvämt för dig.
Senast redigerad av Sout34 2021-05-03 kl. 20:41.
Citera
2021-05-03, 21:25
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sout34
Vad brukar man säga? Kasta inte sten i glashuset
Allt är inte svart eller vitt. Det finns 2 sidor av myntet som verkar vara obekvämt för dig.

Men ärligt talat... Lillflickan har fått en mössa över huvudet och hur troligt är det att hon har fått dra i en vanlig valfri vattenslang inne på hans toalett, att han tackat för hjälpen och att hon ombads att tvätta händerna!? Domen är välskriven och med det finns knappt någon chans att bli frikänd i Hovrätten. Snarare kommer straffet att skärpas.

Nä, och att lillflickan skulle ha ljugit ihop historien finns inte heller på kartan. Killen får ta straffet och alla ”supportrar” runtomkring får inse vad han gjort sig skyldig till. Men visst inser jag att det finns ett hat mot just brottsoffret/brottsoffren. Så kanske det är i diverse hålor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in