Citat:
Ursprungligen postat av
Spiskroken74
I den stunden var det nog inte hjärnan som styrde honom!
Du har rätt i det. En mycket kostsam utlösning för Thomas och alla i hans omgivning!
Några minuters tillfredsställelse och hela livet förstört!
Skulle jag vara frun skulle jag ta barnen och flytta till annan ort, barnen får chans till nya kompisar och hon får en ny fräsch start. Man vet hur snabbt saker sprids, alla hans kompisar i klassen kommer få reda på det, de kommer prata om det och risken finns att han blir utstött eller retad. så ska det inte vara, det är inte pojkens fel, men världen är så, vilken jävla "pappa" alltså. Undrar hur frun känner sig, snacka om att känna sig äcklad, vilken nitlott till "man" hon skaffade. Nu måste hon börja om och förhoppningsvis träffa en riktig man. Kärnfamiljen sprucken för alltid för han ville bli avrunkad av en 5-åring. Vilket öde.
Jag kan bara hoppas Thomas håller sig borta, flyttar och ber exfrun att säga att han är död. Bäst för honom at bara leva ut sitt liv nu, singel ensam och barnlös. Det är bäst för honom, bäst för alla omkring honom. En sådan här gärning går inte att reparera, det går bara inte. Hur ska man se på sin pappa på ett vettigt sätt? När sonen växt upp och blivit 20, sitter ner och äter julmat med pappa och tanken kom igen "pappa tvingade min 5 åriga tjej kompis runka av honom", det går inte, relationen död för alltid.
Thomas är nog körd, skulle jag varit han skulle jag hängt mig i cellen, finns inget liv som är värdigt kvar. Om man inte vill bli kriminell och bara leva resten av sitt liv för sig själv och skita i vad folk tycker. Han kanske åker till Filippinerna och kan leva ut den han verkligen är, sedan supa ner sig ensam på ett hotell i Manila där han sedan hittas död, nedsupen, nedknarkad.
Hur ska han gå tillbaka till arbete? alla kollegor vet, alla nya kollegor kommer få veta. Det är liksom kört. Han kan byta namn, men då finns han kvar på Lexbase.
Jag menar? allt det för att bli avrunkad...av ett barn. Jesus...
Det här måste vara det enklaste sättet att ruinera sitt liv som går att göra och samtidigt vara ute på gatan inom några månader. Mord är ju uppenbart värre, men då sitter han minst 16 år säkert, mycket glömt efter 16 år. Nu kommer han ut redan efter 2 månader, säkert tidigare med häktningen inräknad.
Han är 37, han får väl se bak på livet och minnas de fina stunderna, för det finns inte många fina minnen att skapa resten av hans liv.
Grattis Thomas, ditt stolpskott.