2021-05-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Trailer till kortfilmen Hjärstamannen på solskenshumör (credit till Avel tror jag det var som la upp den) :

https://gofile.io/d/mG9dzO

Men på allvar? Har han skickat in filmen till åklagaren?
Citera
2021-05-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt rättens ordförande så tar de ställning till häktningsfrågan när domen meddelas. Jag hoppas som fan att man meddelar en preliminär dom imorgon efter pläderingen, men jag tror tyvärr inte man gör det förrän domen meddelas offentligt - dvs om ett par veckor.
Någon preliminär dom kommer inte imorgon, utom det blir en dom som meddelas om några veckor, de kommer meddela imorgon när förhandlingen är slut när domen kommer.
Citera
2021-05-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Någon preliminär dom kommer inte imorgon, utom det blir en dom som meddelas om några veckor, de kommer meddela imorgon när förhandlingen är slut när domen kommer.
Du har säkert rätt. Bara jag som drömmer och hoppas. Imorgon fyller SD 47 år. Hade varit en fin födelsedagspresent annars.
Citera
2021-05-04, 16:22
Medlem
Oj, vad skönt det vore om juridiken överensstämmer med verkligheten. Dvs att SD blir fälld.
Citera
2021-05-04, 16:23
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt. Bara jag som drömmer och hoppas. Imorgon fyller SD 47 år. Hade varit en fin födelsedagspresent annars.
Inte mer än rätt, med tanke på vad han gjort.
Vilken ohygglig present han gav A
Citera
2021-05-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Inte mer än rätt, med tanke på vad han gjort.
Vilken ohygglig present han gav A
Ja verkligen. Om rättvisa fanns så mmeddelas domen, skyldig, den 14 eller 15 maj. Exakt tre år efter mordet. Och en fantastisk present dagen inför Ar*ons födelsedag.
Citera
2021-05-04, 16:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu kom det:

Rättens ordförande uppger att de kommer ta ställning till häktningsfrågan i samband med att domen meddelas.
Det där var en cliffhanger må jag säga...
Citera
2021-05-04, 16:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Steffe måste göra gymnastik. Han är ju fullsketen med olika bråck.
Jooo, jag trodde bara det var diskbråck som akrobatsexmannen hade.

Fl: Mm. Har Stefan nån skada på underkroppen?
H: Alltså skada ... ?
F I: Har han nån skada på underkroppen?
H: Ja han har pungbrock, det är väl underkroppen.
Citera
2021-05-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där var en cliffhanger må jag säga...
Dom brukar väl meddelas 2-3 veckor efter att rättegången har avslutats men om rätten innan domen är färdigskriven är övertygade om skuld brukar häktning ske tidigare. Det där hintar lite om hur domen kommer att bli.
Citera
2021-05-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copycaten
Men på allvar? Har han skickat in filmen till åklagaren?

Den spelades upp i hovrätten första dagen vill jag minnas och SD blev då röd i ansiktet bakom munskyddet (eller fniss-skyddet som många kallar det eftersom han gjort bort sig genom att sitt och skratta och fnissa i tidigare förhör).
Citera
2021-05-04, 16:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Dom brukar väl meddelas 2-3 veckor efter att rättegången har avslutats men om rätten innan domen är färdigskriven är övertygade om skuld brukar häktning ske tidigare. Det där hintar lite om hur domen kommer att bli.
.
Det är ett stort indiciemål likaväl, det är en hel del för rätten att granska och väga för och emot.
Så jag hoppas och behåller cliffhangern även om det kan gå hur som helst.

Vore det däremot mer tydlig bevisning hade han häktats, ett tecken på fällande dom i sig.

Har han ränt ute i lingonriset och jagat burkar i flera månader så är det nog ingen större risk för flyktfara och att han gör en Saliba..
Citera
2021-05-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.
Det är ett stort indiciemål likaväl, det är en hel del för rätten att granska och väga för och emot.
Så jag hoppas och behåller cliffhangern även om det kan gå hur som helst.

Vore det däremot mer tydlig bevisning hade han häktats, ett tecken på fällande dom i sig.

Har han ränt ute i lingonriset och jagat burkar i flera månader så är det nog ingen större risk för flyktfara och att han gör en Saliba..
Jag undrar det. Om han är övertygad om fällande dom, tror du han snällt sitter och väntar på polisen? Eller tror han fortfarande att han är untouchable för ordningsmakten tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in