2021-05-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Förutom att I.Backmans klient ligger risigt till, så tycker jag att I.B är en rätt dålig advokat, av det man har hört av honom hittills. Ska bli intressant att höra vad han har att säga i morgon.
Han är inget vidare tycker jag så det lär nog inte bli några nyheter när han ska slutplädera imorgon.
Citera
2021-05-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Har han ramlat av stolen kanske?
Blev väl stressigt, eller så vill han simulera sina onda diskbråck?
-systerhax, hit med morfinet!
Citera
2021-05-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Blev väl stressigt, eller så vill han simulera sina onda diskbråck?
-systerhax, hit med morfinet!
Ja men det gick bra med akrobatsex vill jag minnas trots hans onda rygg.
Citera
2021-05-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja men det gick bra med akrobatsex vill jag minnas trots hans onda rygg.
Mm, precis. Han kanske ville gömma sig under bordet?
Citera
2021-05-04, 14:44
Medlem
Citat:
46-åringen har dragit undan stolen, och sitter på knä på golvet i rättssalen. Han tittar upp mot skärmen där åklagaren visar olika bilder.

Steffe måste göra gymnastik. Han är ju fullsketen med olika bråck.

Bra att poliser finns i salen och är beredda på att saker kan hända när misstänkt gjort en film o bifogat hatbrev till Å.

Risk att han slår en näve i bordet o bryter sin hand om/när Å begär häktning eller blir pressad imorgon när han upplever dåligt försvar o vill föra egen talan. Ja, då kan hans impulser ta över o allt möjligt farligt kan allt hända. Poliserna inbringar trygghet för alla utom Steffe...
Citera
2021-05-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Bra att poliser finns i salen och är beredda på att saker kan hända när misstänkt gjort en film o bifogat hatbrev till Å.

Risk att han slår en näve i bordet o bryter sin hand om/när Å begär häktning eller blir pressad imorgon när han upplever dåligt försvar o vill föra egen talan. Ja, då kan hans impulser ta över o allt möjligt farligt kan allt hända. Poliserna inbringar trygghet för alla utom Steffe...
Skulle gärna lyssna på en egen talan, skulle varaintressant att se hur han skulle skruva till det..
Citera
2021-05-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Håller med dig. Också det "mellan raderna".
Så har jag tänkt en tid.
Kan dock ha fel.
Men jag har haft en mycket mycket stark känsla....

Man får många insikter av att läsa tråden. Följa den noga och minnas detaljer.

Och det är mycket viktigt att vara "öppen" och ta emot andras tankar och åsikter och känslor.

Hur som...

Från o med nu kommer jag bara läsa tråden,
ej delta (utöver möjligen enstaka inlägg).
Har haft svårt distansera mig sedan jag kom in.
Bättre för mig och andra att följa på avstånd.

Tycker dock att allt har varit mycket intressant,
många duktiga på olika saker/områden.
Impad.

Tillägg: mycket bättre "samlad bild" denna gång (HR). Håller med.

Det är givande att ha dig här i tråden, så fortsätt gärna som nu. Är min och säkert flera andras åsikt.
Citera
2021-05-04, 14:49
Medlem
Citat:
46-åringen har dragit undan stolen, och sitter på knä på golvet i rättssalen. Han tittar upp mot skärmen där åklagaren visar olika bilder.

Varför? Ber han? Har han plötsligt blivit religiös (och begripit att det kanske finns ett högre väsen än honom själv?)
Citera
2021-05-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Skulle vilja påstå att det antagligen finns två anledningar till denna uppslutning:

1: De vill visa SD att det finns en enad front. Han har på olika sätt (inte bara videon till Åsa Hiding) gett uttryck för en hel del saker som kan tolkas som indirekta hot mot såväl åklagare som andra inom rättsväsendet.

2: Marina-fallet: på vissa sätt lik SD. Resning beviljades och nya omständigheter ledde till fällande dom. De vill ha folk där som kan upptäcka varje detalj som senare kan användas i antingen HD eller vid resning. Friar HovR kommer - med all sannolikhet - mordet ses som polisiärt uppklarat. Det skulle innebära att SD har ett livslångt hot om resning över sig. Oavsett hur folk rör sig inom polismyndigheten vill de ha utredare på plats som har full koll på såväl påståenden i rätten som under förundersökningen ...

Just my two cents.

Vilken video till ÅH? Varit borta från tråden och kan ej hitta vilken ni menar?
Citera
2021-05-04, 14:51
Medlem
Citat:
Varför? Ber han? Har han plötsligt blivit religiös (och begripit att det kanske finns ett högre väsen än honom själv?)
Kanske fick stånd av all uppmärksamhet, eller sket ner sig?
Tex bladerunner, Pistorius kräktes under rättegången..
Senast redigerad av Litenensam 2021-05-04 kl. 14:54.
Citera
2021-05-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Är mer orolig för vad han kan tänkas göra när (om) han kommer hem i eftermiddag.
Citera
2021-05-04, 14:54
Medlem
Citat:
Förutom att I.Backmans klient ligger risigt till, så tycker jag att I.B är en rätt dålig advokat, av det man har hört av honom hittills. Ska bli intressant att höra vad han har att säga i morgon.

Har inte heller varit alltför imponerad, men, samtidigt, det måste vara ett helvete att ha en sådan klient:
1: han tycks kunna ändra historia precis när som helst.
2: han tycks få skrattanfall när det passar som minst.
3: han skickar "brev" till Åsa H innan fallet är rättsligen avgjort.

Gissar att de har fullt upp med att hindra SD från att skriva brev till rätten, till åklagarna, säga idiot-grejor när han får frågor i rätten (han ville till och med ha en utläggning under personalia-delen häromdagen som ordföranden fick hindra).

Deras förhoppning är troligen att bevisningen inte håller på ett objektivt plan så att ingen förklaringsbörda hamnar på SD. Så länge så inte sker är det bättre att hålla tand för tunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in