2021-05-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Dom verkar tjäna mycket pengar genom att endast stämma andra företag..
Enligt vilka källor då? Mytomanens egna mun? Vi har inte sett ett enda dokument som visar på att dom vunnit ett enda korvöre från någon stämning. Hade det funnits så hade Olof antagligen skrivit ut det och gått runt med det klistrat på magen och spammat sina sociala medier för att alla ska se.

Senaste jag hört är att Olof fick lägga benen på ryggen och lägga ner stämningen mot Klarna i USA på grund av att man tröttna på Olofs alla lögner och falska infromation.
https://www.di.se/digital/klarna-sla...ta-pa-det-har/
Citat:
Fallet i USA är avslutat eftersom målsägandens företrädare hotades av sanktioner på grund av upprepade falska och motsägelsefulla påståenden.

Vad jag vet finns det heller inga som helst bevis att dom överhuvudtaget äger några rättigheter till något Escobar trademark, det är bara något dom försöker hävda. Pablo Escobar har barn som i så fall skulle vara dom som hade någon rätt till det, om jag inte minns fel så har Pablo Escobars son gjort försök att hävda rättigheter utan framgång, så att Olof och den gamla fattiga Escobar brorsan skulle sitta på några rättigheter känns lite osannolikt.

edit, jag minns rätt https://apnews.com/article/f2c128207...8c4faacfb451b3
Citera
2021-05-04, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det här är grooming och det bevisar varför Olof delat ut kebabpengar till barn på Twitter i utbyte mot deras telefonnummer.

Pablo var känd pedofil och gift med en minderårig. Hans släkt som Olof nu umgås med har uppenbarligen inga problem med pedofili.

Är det därför Olof dras till Colombia?

Från Jockes live där han postat inspelningar från Olofs TikTok live:

Tjej: Jag är 17.
Olof: Ja, 17. Är det olagligt eller inte i Sverige. Det är väl det som är frågan.

Senare, till samma tjej.

Olof: Var det du som skulle dansa eller? Det var nån som skulle dansa.
Tjej: Jag ska då inte dansa.
Olof: Nej, det är så det brukar vara i Sverige.
Tjej: Ja
Olof: Det är jävligt jobbigt i Sverige. Svårt att hitta tjejer som vill dansa i Sverige. Varför vill du inte dansa för 3000 (ohörbart)? Vill du inte bli känd på TikTok? Nu har du din moment här. Du kan fucking dansa för 3,800 killar.
Tjej: Nej det är lugnt alltså.
Olof: Är det lugnt alltså? Men förstår inte du att om du dansar här och blir känd så tjänar du fett mycket deg. Om jag säger så här. Du får en Bentley om du dansar. Dansar du då eller?
Tjej: Nej, jag skulle inte dansa.

Här har du en poäng!

Olof såg lite upphetsad ut när han liveade på sin TikTok och småbarn kom in i bilden och fick ställa frågor.

Hans swishningar på Twitter är en ren bluff och det känns som att han är desperat av att få kontakt med barn som ger ut sitt nummer till honom.

Tycker det är konstigt att hans Instagram skulle försvunnit för han tillhör en ”kriminell organisation” som han själv utnämner, följer själv en del HA mm där inne. Förmodligen försvann den för han flörtat med pojkar och flickor därinne....

Får pedofil-vibbar av honom.
Citera
2021-05-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Enligt vilka källor då? Mytomanens egna mun? Vi har inte sett ett enda dokument som visar på att dom vunnit ett enda korvöre från någon stämning. Hade det funnits så hade Olof antagligen skrivit ut det och gått runt med det klistrat på magen och spammat sina sociala medier för att alla ska se.

Senaste jag hört är att Olof fick lägga benen på ryggen och lägga ner stämningen mot Klarna i USA på grund av att man tröttna på Olofs alla lögner och falska infromation.
https://www.di.se/digital/klarna-sla...ta-pa-det-har/

Vad jag vet finns det heller inga som helst bevis att dom överhuvudtaget äger några rättigheter till något Escobar trademark, det är bara något dom försöker hävda. Pablo Escobar har barn som i så fall skulle vara dom som hade någon rätt till det, om jag inte minns fel så har Pablo Escobars son gjort försök att hävda rättigheter utan framgång, så att Olof och den gamla fattiga Escobar brorsan skulle sitta på några rättigheter känns lite osannolikt.

Alla som kan något om jurudik förstår att man förlikar skriver under NDAs och så får Escobar Inc massa cash.

Olof kan bara säga han vann men inte mot vilka eller hur mycket. Men ni ser hans dubailägenhet klockor bilar allt.

Någon annan sa att Roberto ger turer i medellin. Är ett krav efter att ha muckat så knappast för pengar. Bara för att någon autist tidigare i tråden missförstod colombiansk trevlig för att vara desperat efter dricks

Ni klarar inte av att han är rik och sätter alla fjäskande youtubers på plats. då blir han bannad på IG och Tiktok och jag kallad för troll för att jag inte har respekt för små pojkar som sitter bakom sina säkerhetsdörrar på östermalm och gör ryggdunkarintervjuer....

Jag vet att Olof är ärlig, jag har stöttat honom före han blossade upp och han har min back här.
Citera
2021-05-04, 08:44
Medlem
Snubben uttnyttjar sin nyfunna fame. Jag såg honom sitta på en live o snacka om att svenska flickor vill ha e bentley men inte dansa, vilket måste ha varit helt främmande från hans perspektiv. Han och ryska prostituerade. Tycker det är sjukt att pengar branschen har omformat den lille pojken man såg på NRJ 10 år sedan. Även omformat hans mage.
Citera
2021-05-04, 09:47
Anjo postade en video på sin Instagram live där Olof pratar med Elvis och frågar om Elvis "knullat horor". Olof erbjöd Elvis att komma till Ryssland och berättade skrytsamt att i Ryssland är minsann byxmyndighetsåldern 14.

Byxmyndighetsåldern är 14 i Colombia också. Olof är uppenbart intresserad av yngre tjejer. Han verkar ha fastnat i den åldern. Ett riktigt psykfall alltså.
Citera
2021-05-04, 10:15
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Anjo postade en video på sin Instagram live där Olof pratar med Elvis och frågar om Elvis "knullat horor". Olof erbjöd Elvis att komma till Ryssland och berättade skrytsamt att i Ryssland är minsann byxmyndighetsåldern 14.

Byxmyndighetsåldern är 14 i Colombia också. Olof är uppenbart intresserad av yngre tjejer. Han verkar ha fastnat i den åldern. Ett riktigt psykfall alltså.

I Sverige är det lagligt för Olof att ha sex med en 15-årig tjej om hon vill det. Förstår inte riktigt detta..
Citera
2021-05-04, 10:17
Medlem
Attityds avatar
Det är väl inte illa att ha tjänat första miljonen vid 16 års ålder, och 10 år senare vid 26 år vara miljardär
Citera
2021-05-04, 10:24
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico

Är väl rätt sannolikt att de reggat Escobar Inc med tillhörande logga som varumärke.

Men det finns säkert miljontals personer, utan släktband till Pablo som heter Escobar i efternamn.
Jag tror så gott som vem som helst kan regga ett Escobar-varumärke om de vill.
Citera
2021-05-04, 10:26
Medlem
Rekas avatar
Här hävdar Escobar Incs VD att Joakim Lundell erkänner eko-brott.
Mitt otränade öra uppfattar dock inget erkännande, men finns lite sevärdheter i deras youtube-konto
https://www.youtube.com/watch?v=EOfSeVsBd_s
Citera
2021-05-04, 10:32
Medlem
Agphyss avatar
Verkar som om de finns många som hatar på killen?
Har gått igenom många sidor i tråden och inte sett ett enda konkret bevis som motbevisar det han säger. Killen hänger med Pablo Escobars familj bara de borde väl säga nånting
Citera
2021-05-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Verkar som om de finns många som hatar på killen?
Har gått igenom många sidor i tråden och inte sett ett enda konkret bevis som motbevisar det han säger. Killen hänger med Pablo Escobars familj bara de borde väl säga nånting

Exakt. Vi som vet sanningen har inte orkat med allt hat och hot men nu är vi så många så hatarnas grepp om denna tråd förtvinas.

Dem vägrar acceptera fakta och sanning kommer vi med mer bevis vill lynchen ha mer för det är aldrig nog.

Är bara att acceptera det är en avundsjuk bunch som inte kan komma med skarpare argument än att kalla mig för ett troll eller för att vara Olof den store själv.
Citera
2021-05-04, 10:40
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
I Sverige är det lagligt för Olof att ha sex med en 15-årig tjej om hon vill det. Förstår inte riktigt detta..

Om Olof köper sex av minderåriga utomlands, vilket han nästintill skryter om att han gör, kan han dömas till 4 års fängelse i Sverige för köp av sexuell handling av barn. Han kan även dömas i Sverige för att ha köpt sex av prostituerade (18+) i länder där det är olagligt, till exempel Ryssland och Förenade Arabemiraten.

Prostitution är olagligt i Ryssland och Förenade Arabemiraten. Att han köper sex där är något han kan åtalas för i Sverige enligt 2 kap 2§ 1 stycket Brottsbalken (BrB):

Citat:
2 § För brott som begåtts utom riket döms efter svensk lag och vid svensk domstol, om brottet begåtts

1. av svensk medborgare eller av utlänning med hemvist i Sverige,

https://lagen.nu/1962:700#K2P2S1

Det finns undantag från regeln om dubbel straffbarhet där svensk domstol får döma en gärningsman som begått brott utomlands trots att det inte är ett brott på gärningsorten (Ryssland, Dubai, Colombia).

Undantagsregeln är tillämplig om offret är under 18. Om Olof köper sex av 14-åringar i Ryssland och Dubai, då kan Olof åtalas i Sverige för köp av sexuell handling av barn, oavsett byxmyndighetsålder i länderna där han befinner sig.

Citat:
9 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, förmår ett barn som inte fyllt arton år att mot ersättning företa eller tåla en sexuell handling, döms för utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling till fängelse i högst fyra år.

https://lagen.nu/1962:700#K6P9S1

Citat:
Om köp av sex i Thailand inte är ett brott enligt thailändsk lag och en svensk medborgare gör detta kan han inte dömas enligt svensk lag då det krävs att gärningen är ett brott även på gärningsorten (alltså i detta fall Thailand) för att svensk domstol ska kunna döma personen för något brott. Att nämna är dock att det finns vissa undantag från regeln om dubbel straffbarhet som stadgas i 2 kap 2§ 4 stycket BrB där svensk domstol får döma en person som begått brott utomlands trots att det inte är ett brott på gärningsorten. Exempel på brott då denna undantagsregel är tillämplig är, om offret är under 18 år: våldtäkt, köp av sexuell handling av barn och koppleri.

https://lawline.se/answers/vilka-lagar-galler-utomlands
Senast redigerad av kodapan 2021-05-04 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in