2021-05-01, 15:48
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
De små blåbären har väl varit fake senaste året? Enligt hörsägen: fentanyl och skit i...

Fick mig att kliva av alpra ivf, så förde något positivt med sig, om det nu var alpra i sista batchen jag köpte...

Har ätit Ksalol till och från i ~5 år och ALDRIG stött på falska någonsin, bor i Stockholm och vare sig lösa eller blister har jag aldrig råkat ut för det så det där är någon hörsägen bara. Det existerar säkert men det är ju bara att smaka på de, Alpra smaken känner man lätt igen.
Citera
2021-05-01, 17:40
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Har ätit Ksalol till och från i ~5 år och ALDRIG stött på falska någonsin, bor i Stockholm och vare sig lösa eller blister har jag aldrig råkat ut för det så det där är någon hörsägen bara. Det existerar säkert men det är ju bara att smaka på de, Alpra smaken känner man lätt igen.

Håller med, var skeptisk till allt BS (som jag uppfattade det) och alltid nöjd med Ksalol - men sista batchen var skum... lågdoserad alpra (för som du säger, den smaken känner man igen...) men "spetsad" med något annat??? Kan snacka i nattmössan, detta under en period då jag dessutom krökade hårt.
Citera
2021-05-02, 00:22
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Håller med, var skeptisk till allt BS (som jag uppfattade det) och alltid nöjd med Ksalol - men sista batchen var skum... lågdoserad alpra (för som du säger, den smaken känner man igen...) men "spetsad" med något annat??? Kan snacka i nattmössan, detta under en period då jag dessutom krökade hårt.

Precis. Stavar däremot kryllar det av falska, både hemmapressade och med Fentanyl i. Köper ALDRIG stavar numera.
Citera
2021-05-02, 20:29
Medlem
En fråga - är detta en medicin som man kan stå på under längre tid mot ångest?
När jag läser runt lite verkar flera kunna ta den under längre tid utan att utveckla tolerans - kan det verkligen stämma?
Citera
2021-05-02, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Linisen76
När jag läser runt lite verkar flera kunna ta den under längre tid utan att utveckla tolerans - kan det verkligen stämma?
Nä. Alla bensodiazepiner leder till både beroende och tolerans. Givetvis beroende på tidsperspektiv / mängd / personliga förutsättningar. Tar du en 2 mg tablett i veckan är förmodligen sannolikheten för tolerans rätt låg, men frågan är ju om du kan hålla det där. Finns många exempel på forumet på medlemmar som varit bergsäkra på att de höll sitt brukande under full kontroll. Några av dem lever inte idag.
Citera
2021-05-03, 18:52
Medlem
Citat:
Jag har stått på 4 mg Iktorivil dagligen i 4,5 år och jag har inte utvecklat någon nämnvärd tolerans, än.

Nitrazepam utvecklade jag ingen tolerans på heller det året jag stod på dem dagligen innan de avregistrerades.

Andra Bensodiazepiner som tex Sobril utvecklar jag tolerans på jättefort. Efter 30 mg per dag var det som att äta smågodis efter ett par månader.

Z analoger utvecklar jag tolerans på ganska fort också.

Xanor har jag v.b men har inte velat ta dem i onödan så jag vet faktiskt inte hur toleransutvecklingen ser ut där.

Det finns ett par personer förutom mig här på forumet som har stått på Iktorivil väldigt länge och inte byggt upp någon jättetolerans. Rekordet är väl 19 års dagligt intag.

Det är lite mysko och jag antar att vi alla har lite olika hjärnkemi men många verkar kunna stå på just Iktorivil ganska länge, beroende blir man men för många så verkar toleransen inte skjuta i höjden på terapeutiska doser.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-05-03 kl. 19:06.
Citera
2021-05-03, 19:49
Avstängd
flowerpower900s avatar
Citat:

Vissa verkar ha turen att inte utveckla någon tolerans mot vissa bensodiazepiner, men jag tror att de flesta inklusive mig själv gör det. Hade troligtvis stått på benso livet ut annars men vill inte fucka upp mina receptorer längre så jag är 95 dagar utan och mår bättre än på länge.

Vilka mediciner har du testat mot ångest? Paroxetin är den femte medicinen jag testat och den enda som fungerat någorlunda. Jag måste dock utöver medicineringen träna intensiv konditionsträning 5-6 dagar i veckan annars får jag ångest och mår skit ändå.
Citera
2021-05-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag har stått på 4 mg Iktorivil dagligen i 4,5 år och jag har inte utvecklat någon nämnvärd tolerans, än.

Nitrazepam utvecklade jag ingen tolerans på heller det året jag stod på dem dagligen innan de avregistrerades.

Andra Bensodiazepiner som tex Sobril utvecklar jag tolerans på jättefort. Efter 30 mg per dag var det som att äta smågodis efter ett par månader.

Xanor har jag v.b men har inte velat ta dem i onödan så jag vet faktiskt inte hur toleransutvecklingen ser ut där.

Det finns ett par personer förutom mig här på forumet som har stått på Iktorivil väldigt länge och inte byggt upp någon jättetolerans. Rekordet är väl 19 års dagligt intag.

Det är lite mysko och jag antar att vi alla har lite olika hjärnkemi men många verkar kunna stå på just Iktorivil ganska länge, beroende blir man men för många så verkar toleransen inte skjuta i höjden på terapeutiska doser.
Har iktorivil några svåra biverkningar?
Citera
2021-05-03, 20:30
Medlem
Citat:

hur får man det utskrivet mot ångest av en läkare? Är de ens villiga att skriva ut det?
Citera
2021-05-03, 22:31
Medlem
Citat:
hur får man det utskrivet mot ångest av en läkare? Är de ens villiga att skriva ut det?
Nej det är extremt ovanligt idag, det var vanligare förr.

Idag får man nog som ny patient inom psykiatrin med grav ångest vara glad om man ens får Sobril på recept. De flesta får nöja sig med Atarax, Lergigan och annan skit.

Iktorivil togs fram som medicin mot epilepsi en gång i tiden men någonstans på vägen så var det någon doktor som kom på att den fungerar ypperligt mot tex GAD också.

Anledningen till att jag fick det utskrivet var för att jag hade så svår ångest dygnet runt så att jag varken, åt, drack eller kunde sova.

När jag inte vistades på en slutenvårdsavdelning uppe på psyk så bodde jag i över ett års tid hemma hos min mamma och var i så dåligt skick att jag mer än en gång funderade på att hänga mig själv.

Jag har lidit av GAD, Panikångest, PTSD och nu också kronisk insomnia de senaste 20 åren och ätit i stort sett all psykofarmaka som finns I FASS och har en psykjournal tjock som en telefonkatalog så de hade inte så stort val än att testa något mer radikalt på mig och min dåvarande doktor var ett stort fan av Iktorivil och efterkommande läkare har bara förnyat receptet.

Jag har även Xanor på recept att ta v.b om insomnian blir för svår.
Citera
2021-05-03, 22:36
Medlem
Citat:
Har iktorivil några svåra biverkningar?
Om man bortser från beroende och missbruksrisken så nej. Biverkningarna finns listade i FASS.

Det enda är väl att man ska passa sig om man har nedsatt andningsförmåga, då bör dygnsdosen inte vara alltför hög.

De flesta Bensodiazepiner har relativt få otrevliga biverkningar om man jämför med tex både gamla och nya tiders antidepressiva samt antipsykotiska mediciner.
Citera
2021-05-03, 22:56
Medlem
Citat:
Nej det är extremt ovanligt idag, det var vanligare förr.

Idag får man nog som ny patient inom psykiatrin med grav ångest vara glad om man ens får Sobril på recept. De flesta får nöja sig med Atarax, Lergigan och annan skit.

Iktorivil togs fram som medicin mot epilepsi en gång i tiden men någonstans på vägen så var det någon doktor som kom på att den fungerar ypperligt mot tex GAD också.

Anledningen till att jag fick det utskrivet var för att jag hade så svår ångest dygnet runt så att jag varken, åt, drack eller kunde sova.

När jag inte vistades på en slutenvårdsavdelning uppe på psyk så bodde jag i över ett års tid hemma hos min mamma och var i så dåligt skick att jag mer än en gång funderade på att hänga mig själv.

Jag har lidit av GAD, Panikångest, PTSD och nu också kronisk insomnia de senaste 20 åren och ätit i stort sett all psykofarmaka som finns I FASS och har en psykjournal tjock som en telefonkatalog så de hade inte så stort val än att testa något mer radikalt på mig och min dåvarande doktor var ett stort fan av Iktorivil och efterkommande läkare har bara förnyat receptet.

Jag har även Xanor på recept att ta v.b om insomnian blir för svår.
Men du har inte känt av att du måste höja dosen alls? Började du direkt på 4 mg/dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in