Citat:
Ursprungligen postat av
Linisen76
hur får man det utskrivet mot ångest av en läkare? Är de ens villiga att skriva ut det?
Nej det är extremt ovanligt idag, det var vanligare förr.
Idag får man nog som ny patient inom psykiatrin med grav ångest vara glad om man ens får Sobril på recept. De flesta får nöja sig med Atarax, Lergigan och annan skit.
Iktorivil togs fram som medicin mot epilepsi en gång i tiden men någonstans på vägen så var det någon doktor som kom på att den fungerar ypperligt mot tex GAD också.
Anledningen till att jag fick det utskrivet var för att jag hade så svår ångest dygnet runt så att jag varken, åt, drack eller kunde sova.
När jag inte vistades på en slutenvårdsavdelning uppe på psyk så bodde jag i över ett års tid hemma hos min mamma och var i så dåligt skick att jag mer än en gång funderade på att hänga mig själv.
Jag har lidit av GAD, Panikångest, PTSD och nu också kronisk insomnia de senaste 20 åren och ätit i stort sett all psykofarmaka som finns I FASS och har en psykjournal tjock som en telefonkatalog så de hade inte så stort val än att testa något mer radikalt på mig och min dåvarande doktor var ett stort fan av Iktorivil och efterkommande läkare har bara förnyat receptet.
Jag har även Xanor på recept att ta v.b om insomnian blir för svår.