2012-10-10, 08:50
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
För att jag bara ska äta 1mg åt gången.

Eh, jo. (Epilepsi f.ö.)
Iktorivil står som "Antiepileptikum" på fass.se

Det är förresten ganska kass mot ångest för dom flesta.
Citera
2012-10-10, 09:40
Medlem
leifips avatar
Citat:
För att jag bara ska äta 1mg åt gången.

Eh, jo. (Epilepsi f.ö.)

Sorry för stavfel, men du är bränd om du tror ångest är epilepsi.

Om du nu inte menade att du lider av EP.
Citera
2012-10-10, 12:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Iktorivil står som "Antiepileptikum" på fass.se

Det är förresten ganska kass mot ångest för dom flesta.

Det var ju trist för dom. Har aldrig stött på någon som inte kunnat lindra ångest med Iktorivil.

Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Sorry för stavfel, men du är bränd om du tror ångest är epilepsi.

Om du nu inte menade att du lider av EP.

Du är ju trög. Eller bränd, om vi ska använda dina ord. Kanske enklare så. Jag tror inte att ångest är epilepsi. Hur får du ut det av vad jag skrev?
Citera
2012-10-10, 12:19
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Det var ju trist för dom. Har aldrig stött på någon som inte kunnat lindra ångest med Iktorivil.
Visst lindrar det ångest men inte lika effektivt som diazepam eller alprazolam tex jag behöver dubbelt så hög dos ikto som xanor mot min ångest iaf
Citera
2012-10-10, 12:30
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Visst lindrar det ångest men inte lika effektivt som diazepam eller alprazolam tex jag behöver dubbelt så hög dos ikto som xanor mot min ångest iaf

Ja, det stämmer. Svår ångest biter inte Iktorivil på så hårt för min del heller. Men samtidigt hade det räckt med 1mg Xanor i samma fall. Men jag har Iktorivil mot den svaga ångest jag går runt med hela dagarna.
Citera
2012-10-10, 16:48
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ja, det stämmer. Svår ångest biter inte Iktorivil på så hårt för min del heller. Men samtidigt hade det räckt med 1mg Xanor i samma fall. Men jag har Iktorivil mot den svaga ångest jag går runt med hela dagarna.
Du som har käkat 16 mg per dag ju?
Citera
2012-10-10, 16:54
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Ovcharka

Ikto får man inte mot ångest, det är muskelavslappnande eppelepsimedicin. Ej ångestdämpande.

Jag fick 150 st 2 mg ikto förra veckan, tji fick du!

Jag fick ikto utskrivet för just ångest, 2 mg dagligen ett tag.

Ikto eller Xanor Depot är dom två som fungerar absolut bäst om man tvunget ska ta benso dagligen.
Citera
2012-10-10, 17:09
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:

Varför måste du medicinera mot svag ångest? Varenda människa går runt med ångest alla dagar i veckan.. lite ångest ger människor en spark i röven.

Och läxa nu inte upp mig i vad ångest är, för jag vet vad det är tro mig.. min mor och far har hittat mig med sprutor hängandes från mina armar i mitt föräldrahem..

Låter som du kommer skjuta dig själv i foten ordentligt väldigt snart med ditt eskalerande drogintag.. Har du ens ångest eller smärtproblematik eller knarkar du bara för att det är kul? För isåfall borde du byta droger.. Jag menar du går väl knappast ut på krogen och raggar upp snygga brudar på 16 mg Iktorivil och Heroin?

Vill bara höja ett varningens finger för det känns lite som om du har köpt en enkel biljett och är på väg att hoppa på tåget..
Citera
2012-10-10, 17:47
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jag fick ikto utskrivet för just ångest, 2 mg dagligen ett tag.

Ikto eller Xanor Depot är dom två som fungerar absolut bäst om man tvunget ska ta benso dagligen.
Jag hade 15 mg stesolid och jag mådde som en prins, kändes bra att medicinera lagligt och det var innan min tolerans stigit eftersom när dom drog in receptet blev jag arg och tog ut det på mig själv genom att börja ta runt 8 mg xanor en onödigt massa temesta och började dricka hejdlöst igen efter att ha varit nykter ett tag och börjat sköta mig... diazepam är helt klart det som fungerar bäst för mig, så jämn hela dagen, när jag gick på xanor var det ungefär som med gobben (fast på gobbe får man ju in ett jävla bra flöde, alltså det blir som att kroppen fyller på varje eller varannan timma utan att man själv tänker på det) fast inte lika extremt att jag gick upp och ner som en jojo hela dagarna både i tempramentet och ångesten

Sen fick jag tillbaka stess men då 5 mg + 2+2 mg vid behov och då var redan min tolerans så att jag var tvungen att köpa vid sidan om ändå och det fanns ingen möjlighet att få dosen höjd heller verkade det som, fick betala 250 kr varje vecka för besök och för mig so mär arbetslös så kändes det drygt bara att sitta där och bli sparkad på "det är för att du har knarkat du mår dåligt" NEJ JAG KNARKADE FÖR ATT JAG MÅDDE DÅLIGT ERA APOR
Citera
2012-10-10, 18:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Varför måste du medicinera mot svag ångest? Varenda människa går runt med ångest alla dagar i veckan.. lite ångest ger människor en spark i röven.

Happ, min oro (eller rädsla som det är) gör att jag inte kan gå ut och göra vanliga saker, utan medicin. Där hjälper Ikto alldeles utmärkt. Dessutom slipper jag oroa mig över krampanfall (haft tre).
Citera
2012-10-11, 16:47
Medlem
Bullsquids avatar
fan käkat 3st 2mg nu och känner mej bara lite halvtlugn, inte spec bensad alls.
har ingen tolerans nu, det längesen jag käka ikto. åt lite xanor i förra veckan, och lite då menar jag typ en karta delat på 3 dar, ...4 mg första dagen. 3mg nästa dag och 3mg sista dagen.

Mådde fint då, men ikto ska ju slå långsamt o verka långsamt. tog de vid 14.30 ca, ca 2 timmar sen.
xanor går väl ur på 6-12 timmar och detta va typ måndag-tisdag-onsdag förra veckan, alltså över en vecka sen för e ju torsdag idag.

dricker även en finblandad rom&cola till...ska man vänta ännu längre på effekt eller?
har käkat ikto till och från i flera år. brukar ligga på doser mellan 4-6 mg för att inte bli helt zonbiestadie, ska dessutom jobba undertiden så kan inte va heltväck bara lugn och avslappnad, slippa mina stela axlar o rygg för ett tag.
är inte ny på ikto o andra benz direkt käkat de under många års tid...ca 8år med benz till o från.
min favorit har vart ikto men käkat mycke xanor me när det finns. gillar ikton för den långa halversingstiden såklart....

ska upp o jobba 8 imorn, tänkte ta max 3-4mg då så man håller sej go under dagen och allt bara glider på. såklart ska jag inte ta höga doser o spåra ur. fått nog av sånt under åren.

men 4mg borde väl va ok, känner mej mest lugn och harmonisk av det, samt allt känns mindre jobbigt o allt bara flyter på. antar jag e lite efterbensad imorn kanske men inte så det märks så mycke tror jag.

förra veckan käka jag 3mg xanor 2dar i rad. mådde kanon, det goa me ikto e ju att man kan vakna efterflöddrad dan efter....vill ju inte det märks utåt på jobbet bara! tänkte inte gå över 4mg helst
Citera
2012-10-12, 21:20
Medlem
redbullcolas avatar
Någon mer som pissat på sig i sömnen efter lite större intag på ikto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in