Citat:
Ursprungligen postat av
Uncorruptable
Det jag motsätter mig är klimatförändringarnas hemskhet, att det är ve och fasa att vi har klimatförändringar och att man spottar på folk som inte håller med ens egna teorier. Att vattnet snart kommer att ta över hela vår kontinent. När jag var liten så skulle allt ligga under vatten till 2020 och absolut senast 2030. Detta proklamerades öppet i skolorna, att vi kommer ha sååååååå kraftfulla förändringar att miljoner kommer döööööö. Detta var människans fel fel fel!! Västliga människorna är kräk! Ja jag håller med! Men det är människorna som pysslar med denna form av propaganda som är kräken!
Att vi har klimatförändringar är absolut så, men att det är människans påverkan är totalt idiotiskt att ta som ren fakta. Solens strålar och jordens inre är sjukt viktigare komponenter än människans lilla aktivitet, människans aktivitet är som att pissa i Nilen (1 pers) och sedan ta reda på om det finns människokiss 2 mil längre ner. Dessutom förlorar jorden massor åter massor av väte och helium och säkerligen andra gaser som försvinner ut i rymden varje sekund. Vi lever på en helt olik jord från en tid till en annan tid. Vissa seriösa forskare menar dessutom att till och med gravitationen självt förändras.
Under flera hundra miljoner år har jorden dessutom haft djungel (dvs tropiskt klimat) globalt, även Arktis. Därav kan du hitta olja i Norges vatten, utanför GB etc. Olja och kol som finns inuti marken=tidigare växter som tagit det ur atmosfären=naturlig produkt.
Det är nog roligt att ha åsikter om saker som man inte känner till, men vad vinner man egentligen på det? Vad vinner du på förnekandet av vetenskapliga fakta?
Vetenskapen har ju haft rätt i sina varningar i flera decennier och det råder ingen som helst tvekan om att det är vår användning av fossila bränslen som är orsaken. Jorden har haft ett stabilt klimat i flera tusen år, sett till den globala medeltemperaturen. Nu har vi den högsta medeltemperaturen på flera tusen år. Och vi ser redan vad det ställer till med, smältande isar, svåra värmeböljor och torka, kraftiga översvämningar, värre orkaner, surare och syrefattigare hav mm.
Om vi inte minskar utsläppen kraftigt väldigt snart kommer temperaturen att stiga med kanske 3-5 grader, och det skulle förändra våra livsbetingelser rejält. Dränka kuster, försvåra jordbruk, allvarliga bränder och andra katastrofer som kommer att kräva många liv och förstöra bebyggelse och vägar. Områden blir obeboeliga, människor måste fly.
Vi ser det redan i många länder och de flesta har fattat att vi måste ta itu med klimatkrisen.
Här kan du se hur mycket koldioxidhalten har ökat:
https://climate.nasa.gov/evidence/
Under de senaste 800 000 åren har CO2-nivån inte varit över 300 ppm. Nu är den plötsligt 420 ppm. Det borde övertyga dig om att något är fel.