2021-05-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Planeringen består i att han bestämt sig för att LW ska, straffas, mest sannolikt med, döden. Så han kan visa HD sin trohet. Lite som en offergåva.

SD har visat genom åren att död och dödande är nära i hans värld.

Sedan håller jag med, develi om hennes rätt att fräsa emot Avel, han är ingen helig ko. Data kunnig men lynnig i övrigt.

Äh de flesta som hängt med här ett tag är måna om att hålla en okej ton. Fanns ingen anledning att hålla på och hugga sådär mot Avel, eller nån annan för den delen.
De flesta som hängt med från början är väldigt tacksamma att Avel kom in och intresserade av det som levererats.
(Precis som folk är tacksamma över Piastrones mfl. insatser med fup).

Offergåva tja... Många har ju varit inne på att HD satte ett ultimatum. Vilket det finns dokumenterat att hon gjorde. Eller snarare önskade än krävde.

Dock skrev hon ju svart på vitt att "hon får leva" när de skrev något om att HD ville att hon skulle dö (jag minns tyvärr inte vilken aktbilaga eller ordagrant vad han sa).

Så kanske det var SD som hade nån önskan om att döda och ville använda HD som svepskäl "titta här vad jag gjorde bara för din skull"
Citera
2021-05-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Att H är den den drivande, och ENDA drivande, till USA-resan
(vilket vi ser tydligt)
behöver inte betyda att S under ANDRA OMSTÄNDIGHETER hade känt likadant som H.

Problemet för honom var att det innebar att han MÅSTE avsluta ett (upplevt) problem innan.

Ibland läser jag att postare tror S inte ville med på resan, i sig.
Att han blev TVINGAD.
Det VET vi inte. Kan vara tvärtom.
Eftersom de än i dag reser ihop mm så tror jag man kan se det som en indikation på ovanstående.

Vi vet bara att han inte alls ville med under RÅDANDE omständigheter!
Dvs så länge L fanns som ett upplevt hot!
Tror jag.

Precis. Han kunde inte chansa på att Lena inte skulle ställa till med "trubbel" när han var borta. Dvs att offentliggöra främst familjen Ds geofusk. Geocachingen och att vara FTF och att vara populära i dessa kretsar och att ha en snygg fasad, verkar vara viktigare än allt annat.
Det är helt sjukt i mina ögon.
Citera
2021-05-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Råkade på det här:
A 165A/10

Sms- konversation SD/ HD 18 april- 18 :

SD: Testar Jani. Säg till om han berättar det jag skrev om påsk:

SD: Skickar nedanstående

Bilagor.
flr
Storlek: O
FIinamn: 30429717 _ 10156338207632973_ 1957696143_n.jpg Sökvag:
https://api.facebook.com/method/messaging.getAttachment?access_ token=f091c84f124a089d3014455a3e127b63&mid=m mid.$cAAAAA
HKLZttpCqyljVi2Wc21xqOP&aid=10156338207632973&form at=bina
ry

HD: Vad är du för vän som testar din omgivning? Vet inte om jag vill vara en del i det.

HD: Men glad över att du tror på oss. Eller ingick det bara i din test?

SD: jag tror, hoppas och vill

SD: Det är inget test så. Bara på kul

SD: Gärna jul med. Och midsommar, och pingst. Och kristihimmelfärd

--------------------------------------------------------------------------------------

Undrar vad det där handlade om?

Vad det handlade om? Det var väl att kontrollera även sin vän Jani. Liksom han kontrollerar alla andra i sin omgivning.
T.o.m HD reagerade på det. "Vad är du för vän som testar din omgivning?"
Citera
2021-05-02, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag ber om ursäkt att jag missade din sista mening här,
den var viktig i sammanhanget (om inte avgörande) och jag borde ha uppfattat den!!!!

* OM jag minns rätt så sa H den meningen till JS
i mkt nära tid, om inte direkt
då hon/de först fick veta att L var saknad.
Tror också det var via ett telesamtal mellan H och JS precis när L anmälts försvunnen.

Det var min utgångspunkt.
Så jag minns den händelsen.

Jag kan ha fel.

Jag uppfattar det som du.

Om man tittar på hela textstycket från förhöret så uppfattar jag det så, att det närapå kan handla om 15 maj rent av, även om det inte tydligt står så.

Men sedan blev det ju USA resa, med allt vad det innebar (ingen kommunikation där) och på hemvägen var det nog inte aktuellt att prata i de termerna. Då var det säkerligen själva isoleringen i USA, mycket lite sömn, ingen mat i princip osv.

A 150/558

Förhör JS 29 aug- 19:

"I samband med Lenas försvinnande och Stefan anhölls samma dag kändes det
inte bra. Jonas avrekommenderade Hanna och frågade; "ska du verkligen åka?". Lena var
botta, Stefan anhållen, det var turbulent och Stefan skulle inte komma in i USA. Jonas och
Hanna pratade ganska mycket under kvällen den 15:e maj. Jonas blev förvånad över att
Hanna skulle åka med Stefan under de förutsättningarna. Hanna mådde inte bra och sa: "vad
har han gjort?!". Den kommentaren satte sig tydligt hos Jonas. Det var som ett tvivel hos
Hanna. Hanna sa det under första tiden då Stefan var misstänkt. Hanna har aldrig uttryckt att
hon tvivlade eller tvivlar på Stefan förutom då hon sa "vad har han gjort?". Jonas tror att
Hanna inte ville visa sina tvivel för honom med anledning av att han är hörd i utredningen.
Han tror dock att hon stundtals har tvivlat på Stefan. Överlag tror hon inte att han gjort det.
"

Jag tycker också HDs uttalande till JS den 15 maj kl 12:09 "Egoist Hanna hoppas att Lena borta
för alltid ...
", är något som man inte skulle göra vare sig man själv är skyldig till mordet eller tror att SD mördat Lena.
Citera
2021-05-02, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad det handlade om? Det var väl att kontrollera även sin vän Jani. Liksom han kontrollerar alla andra i sin omgivning.
T.o.m HD reagerade på det. "Vad är du för vän som testar din omgivning?"

Jo, men eftersom man inte kan se vad SD skickade för länk, mer än att det är något på FB, så förstår jag inte vad det är han vill kolla.

Helt uppenbart är det iaf at HD reagerar negativt på det.

Jag undrar om J*ani hade tyckt att det var ok, om han visste det?

Kanske J*ani borde ta och läsa lite i FUP...
Citera
2021-05-02, 14:11
Medlem
Citat:
Råkade på det här:
A 165A/10

Sms- konversation SD/ HD 18 april- 18 :

SD: Testar Jani. Säg till om han berättar det jag skrev om påsk:

SD: Skickar nedanstående

Bilagor.
flr
Storlek: O
FIinamn: 30429717 _ 10156338207632973_ 1957696143_n.jpg Sökvag:
https://api.facebook.com/method/messaging.getAttachment?access_ token=f091c84f124a089d3014455a3e127b63&mid=m mid.$cAAAAA
HKLZttpCqyljVi2Wc21xqOP&aid=10156338207632973&form at=bina
ry

HD: Vad är du för vän som testar din omgivning? Vet inte om jag vill vara en del i det.

HD: Men glad över att du tror på oss. Eller ingick det bara i din test?

SD: jag tror, hoppas och vill

SD: Det är inget test så. Bara på kul

SD: Gärna jul med. Och midsommar, och pingst. Och kristihimmelfärd

--------------------------------------------------------------------------------------

Undrar vad det där handlade om?
Har inte lagt märke till det där.
Skönt att inte bo nära iallafall
Citera
2021-05-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gjort detsamma som du. Betalade 32 kr i månaden för två månader. Jag har redan sagt upp den och då får jag resterande tiden jag betalt för och sen är den uppsagd. Min prenumeration går ut den 5 maj. Dvs sista dagen om jag förstått rätt. Så mån-onsd kan jag läsa direktrapporteringen.

Jag tyckte det var värt att betala några hundralappar som ett bidrag för att få FUP till tråden.

Att få tillgång till NA under någon månad är billigt för att få tillgång till direktrapport i veckan som kommer. Det är omöjligt/ej tillåtet att få med allt i tråden,
Citera
2021-05-02, 14:16
Medlem
Citat:
Jo, men eftersom man inte kan se vad SD skickade för länk, mer än att det är något på FB, så förstår jag inte vad det är han vill kolla.

Helt uppenbart är det iaf at HD reagerar negativt på det.

Jag undrar om J*ani hade tyckt att det var ok, om han visste det?

Kanske J*ani borde ta och läsa lite i FUP...

J*ani har sin tunga så långt upp i Sds bakdel att han inte kan läsa något.
De båda har utbytit kärleksbetygelser och gåvor, de kan mycket väl ha haft en intim relation de också.
Sommaren 2019 gjorde J*ani en action mot mig efter att ha pratat med JG.
Så tro inte att någon av dom varken läst fup eller ångrat sig.
De är som knutbysekten.
Citera
2021-05-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Din andra mening: det är precis så jag tror att SD resonerar. Mordet skedde för att blidka HD. Men i 1a hand för att bli av med Lenas tjatande och krav, som han upplevde det. Hans hjärna är inte byggd för att begripa att det fanns andra sätt:

Han kunde ha tagit med sig HD och skällt ut Lena och hotat med polisanmälan för stalking. Sen blockerat henne inte tagit mer kontakt. Men han är inte kapabel att tänka så.

Problemet var bara att det var han själv som stalkade, kontrollerade och manipulerade. Han ville att det skulle vara som tidigare, en fru och en älskarinna och båda kvinnorna skulle bara gilla läget...

Men nu blev det inte så, han förlorade båda och då måste en av dem bort och det fick bli Lena.

Klar det är något liknande, en person som genom åren. Vi vet alla hur mycket aktivt googlat osv om död ser detta, som det ultimata. Lite natural born killers. Tror på het sex i bilen vid Arlanda mellan SD och HD
Citera
2021-05-02, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
J*ani har sin tunga så långt upp i Sds bakdel att han inte kan läsa något.
De båda har utbytit kärleksbetygelser och gåvor, de kan mycket väl ha haft en intim relation de också.
Sommaren 2019 gjorde J*ani en action mot mig efter att ha pratat med JG.
Så tro inte att någon av dom varken läst fup eller ångrat sig.
De är som knutbysekten.

Alltså, jag har (tror jag) full förståelse för att du är fruktansvärt arg på främst SD, men även de som skyddar honom.

Vi som inte kände Lena och som inte ser vad de andra gör, kan ha svårt att sätta oss in i hur förbannad man kan bli. Men när jag tänker mig in i det, då kan jag verkligen förstå ditt hat.

Det är ju nästan overkligt att en människa kan ta någons liv, särskilt under de här omständigheterna. Så mycket konstigheter runt allt så att man tappar hakan (ja, faktiskt om och om igen, för samma saker, trots at det gått tre år).

Den bild av SD som kommer fram allt tydligare, det är en fruktansvärd bild.

Jag är helt övertygad om att det vi ser av hur vänner och ingifta släktingar till SD agerar är för att SD är en sjukt kontrollernade person som et exakt vilken knap han ska trycka på hos människor för att få det han vill ha.

De personer som han inte kan kontrollera, t ex dig, ser han till att kontrollera genom hot och andra obehagligheter. T ex genom sina "flying monkeys". Minns också vad ett par berättade om hur SD betedde sig mot mannen i familjen. En som SD inte heller kunde manipulera. Precis som FR, som "råkar" ut för besök av SD utanför sitt fönster, med foton som "hans vanliga hälsning".

Jag är inte så säker på att JG eller J*ani 'är några sexpartners till SD faktiskt.

Jag har absolut respekt för om du inte vill säga vad som hände. Samtidigt är jag förstås nyfiken hur SD agerar när det inte går hans väg.

Jag har många gånger sagt att inget förvånar mig längre i det här fallet, men det är nog inte riktigt sant. Jag blev t ex förvånad över hur SD agerade på ÅH genom filmen och det numera ökända brevet.

Ok, helt i linje med hur SD är, men så ofantligt korkat att man inte kan tro att det är sant. Om man inte hade sett det med egna ögon.

Jag kan inte nog hoppas att SD åker in för mordet.
Citera
2021-05-02, 14:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu är du rätt tjatig!
Det vara bara SD (förutom familjen) som hade kännedom om att LW var försvunnen på morgonen! Och han gjorde inget... tog inte ens kontakt med JG för att de skulle leta trots att han hade en känsla av att något förskräckligt hade hänt! Ej heller någon kontakt med familjen för att höra hur det går... har LW kommit tillrätta helskinnad.

Han visste att något hade hänt om hon inte svarade på hans skrivna meddelanden. Det var ju så de kommunicerade. Ni är så gammalmodiga när ni tror att man måste ringa för att visa att man är orolig.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-02 kl. 14:54.
Citera
2021-05-02, 14:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Nyttjar samma tom emot Avel som denne nyttjade emot mig, såg inte dig springa in och korrigera honom då. Det är så jag fungerar, samma ton som vederbörande nyttjar emot mig ges tillbaka. Avel ska bedömas för sin datakunskap, i övrigt lämnar han en del att önska.

Sedan är era om rätt orelevanta i sig, friska vindar behöva då och då och är inte inne för att skaffa mig kamrater, det har jag tillräckligt utav. Summering, om Avel hade behärskat sig hade jag inte gett sting åt henom. Nu ska henom behandlas som sig bör. Läst hans skrift till åklagaren, tyvärr var drt som jag misstänkte.

SD är en mördare, tror HD misstänkte planerna och efteråt har x, antal individer hjälpt honom dölja spåren. End of it.

De som har hjälpt SD att dölja spåren, vilka tänker du på då?

Det ska väl mycket till att få X antal människor att aktivt på ett medvetet plan delta i att undanröja spår av ett brutalt mord?

Det här är ju inte ett kriminellt gäng, utan ganska vanliga människor. Några ganska löst sammanbundna till SD/HD, medan andra som JG väl har varit vän med SD en längre period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in