Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nej, jag hade inte FUP i åtanke öht, jag undrade mer kring kvinnor som förövare:
Hon är knappast den första och tyvärr inte den sista som vore drivande i ett triangeldrama.
Men jag skrev tydligt och klart att min chock INTE hade att göra med kvinnliga eller manliga förövare!
Det hade med att göra att det vi kunde utläsa om mordet från media, tråden och geocachingloggar, det var att det fanns ett mycket destruktivt förhållande och att SD var den misstänkte.
Hur ofta är det ett par som tillsammans mördar älskarinnan, ett par som dessutom skilt sig?
Det här var ett par som vi inte visste så mycket om. De levde ett till synes vanligt familjeliv, i ett medelklassområde. De verkade sportiga och levde ett friluftsliv genom geocachingen. Vi visste i stort inget om HD.
Som det verkade var det alltså våld i nära relation, en man som hade dödat sin älskarinna. Han hade dessutom tidigare varit anmäld av Lena vid två tidigare tillfällen.
Min upplevelse är min egen, men jag tror att jag inte var ensam om både förvåning och chock. För mig framstod mordet som fruktansvärt, att en människa kan göra så mot någon annan. Tyvärr är det sådant som vi läser om ganska ofta. Men att fd frun också skulle ha varit med om mordet.... det kändes närapå overkligt. Att det skulle finnas så mycket ondska i en familj. Det hade jag svårt att ta in.
Du har redan bestämt dig att HD är the "puppet master", eftersom du skriver som du gör.
Jag tvivlar på att hon är drivande när jag ser vem SD är.
Jag tänker också på att HD varit utsatt för SD i tjugo år, hon har tampats med psykisk ohälsa under åratal (och ja, jag tvivlar inte på det heller). För mig är det osannolikt att hon skulle ha spelat psykisk sjuk under så lång tid.
Dessutom finns det två barn här, som har fått lida väldigt mycket under de här åren. De är helt oskyldiga offer i den här soppan.
Att tänka på när man skriver här om HD.
För dig finns det inte på världskartan att hon kan vara helt oskyldig till mordet.
Men det finns det för mig.