Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Helt enig med deg om "villeledning".
Jeg lurer på dette om dette med vaskingen.
Noen ryddet opp etter at Tassen hadde gjort fra seg på gulvet i husets andre etasje.
Og så brukte noen den våte rengjöringsmoppen med skaft minisvaber eller med teleskopskaft til å lage slepespor i huset.
Lørenskog-forsvinningen: Fant slepespor i huset
LØRENSKOG (VG) Politiet har funnet spor som kan tyde på at Anne-Elisabeth Hagen (69) ble slept langs gulvet da hun forsvant fra hjemmet sitt.
Oppdatert 26. februar 2019
Politiet har en teori om at Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt angrepet mens hun*var på badet.* Bakgrunnen for denne teorien skal være såkalte situasjonsspor på åstedet i eneboligen i Lørenskog.
Fra NRK
Forsvinningssaken: Fant mulige spor etter bortføring på badet
Unormale spor
Situasjonsspor er et begrep politiet bruker for å beskrive spor på et åsted som kan være med på å gi et bilde av et hendelsesforløp. Små eller store tegn på noe unormalt, for eksempel flyttede møbler eller gjenstander som er plassert andre steder enn de pleier.
På badet til familien Hagen fant politiet situasjonsspor som kan gi en pekepinn på hvordan Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt bortført.
De tydelige situasjonssporene var noe av det første kriminalteknikerne merket seg da de undersøkte boligen til ekteparet Hagen, får NRK opplyst.
Ifølge*VG*blir sporene omtalt som slepemerker.
Etter det NRK får opplyst, er det ikke noe ved boligen som gir etterforskerne et tydelig bilde av hva som skjedde da Hagen skal blitt kidnappet. Derimot er situasjonssporene på badet så uvanlige at de tyder på at noe dramatisk hadde skjedd i eneboligen utenfor Lørenskog.
Sporene skal også være bakgrunnen for at etterforskerne tidlig formulerte en teori om at Hagen ble angrepet på badet.
Det var et friskt innspill med mopp og kunstigeslepespor 😊
Det er noe med vaskingen som ikke går i hop. De sier det ikke finnes spor av TH på gulvene i huset, men spor av mange andre.
Det sier meg at mange andre familie/venner har gått på gulvene etter det ble vasket, men ikke TH.
Jeg har skrevet om dette for lenge siden. Det passer med den teorien noen nylig lanserte om flere som kom inn å hjelpte til med åstedet, inkludert en kvinne. (Husker ikke hvem det var som skrev om dette).
Forsto det som en teori om at familien dekker over et eller annet for å skjerme TEH for noe, ikke nødvendigvis en draps handling, men et eller annet som setter han i tilknytning til drapet.
Jeg har lenge tenkt at TH vet noe om at sønnen har tilknytning til drapet, enten selv eller noen i hans krets.
Jeg har filosofert rundt dette, om min sønn drepte meg, eller hadde gjeld, kriminelle kontakter, som tok meg av dage pga han, ville jeg ønsket han slapp ydmykelsen av å stilles til ansvar for dette. Det ville ydmyket meg også, og min relasjon til han hadde blitt skitten. Vel jeg vet ikke, hvordan jeg hadde tenkt, dette er bare løse tanker om hagen familiens vurderinger.
Det er mye som skurrer med TH selv som gjerningsmann/bakmann/masternind, fordiom jeg ser dette med dysfunksjonelle ekteskap, rus, psykiatri, ektepakt, etc. og hvordan det sannsynliggjør TH som gjerningsmann.
Jeg tror kanskje også familien, inkludert AEH er/var mer sammensveiset, enn dysfunksjonell. At der finnes lojalitet, og kjærlighet, aksept der som stikker dypt.
Innlegget ditt der om moppen passer inn i den teorien den andre brukeren lanserte.