2021-05-01, 20:05
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Har du fått noe mer info Minnimus ?

Savner også Minnimus' veldig gode bidrag inn i tråden. Både med inside info og skarpe analyser..
Citera
2021-05-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tror ikke noe på at de sendte over ti millioner for å spore mottaker. For da tror jeg kidnapperen hadde sendt bilder av AEH i håp om å få mer eller sendt Bitcoin meldingen om at han ikke har fått alt.

Det er vi helt enige om😊
Citera
2021-05-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Helt enig med deg om "villeledning".

Jeg lurer på dette om dette med vaskingen.

Noen ryddet opp etter at Tassen hadde gjort fra seg på gulvet i husets andre etasje.
Og så brukte noen den våte rengjöringsmoppen med skaft minisvaber eller med teleskopskaft til å lage slepespor i huset.

Lørenskog-forsvinningen: Fant slepespor i huset

LØRENSKOG (VG) Politiet har funnet spor som kan tyde på at Anne-Elisabeth Hagen (69) ble slept langs gulvet da hun forsvant fra hjemmet sitt.

Oppdatert 26. februar 2019

Politiet har en teori om at Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt angrepet mens hun*var på badet.* Bakgrunnen for denne teorien skal være såkalte situasjonsspor på åstedet i eneboligen i Lørenskog.

Fra NRK
Forsvinningssaken: Fant mulige spor etter bortføring på badet

Unormale spor

Situasjonsspor er et begrep politiet bruker for å beskrive spor på et åsted som kan være med på å gi et bilde av et hendelsesforløp. Små eller store tegn på noe unormalt, for eksempel flyttede møbler eller gjenstander som er plassert andre steder enn de pleier.

På badet til familien Hagen fant politiet situasjonsspor som kan gi en pekepinn på hvordan Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt bortført.

De tydelige situasjonssporene var noe av det første kriminalteknikerne merket seg da de undersøkte boligen til ekteparet Hagen, får NRK opplyst.

Ifølge*VG*blir sporene omtalt som slepemerker.

Etter det NRK får opplyst, er det ikke noe ved boligen som gir etterforskerne et tydelig bilde av hva som skjedde da Hagen skal blitt kidnappet. Derimot er situasjonssporene på badet så uvanlige at de tyder på at noe dramatisk hadde skjedd i eneboligen utenfor Lørenskog.

Sporene skal også være bakgrunnen for at etterforskerne tidlig formulerte en teori om at Hagen ble angrepet på badet.

Det var et friskt innspill med mopp og kunstigeslepespor 😊

Det er noe med vaskingen som ikke går i hop. De sier det ikke finnes spor av TH på gulvene i huset, men spor av mange andre.

Det sier meg at mange andre familie/venner har gått på gulvene etter det ble vasket, men ikke TH.

Jeg har skrevet om dette for lenge siden. Det passer med den teorien noen nylig lanserte om flere som kom inn å hjelpte til med åstedet, inkludert en kvinne. (Husker ikke hvem det var som skrev om dette).

Forsto det som en teori om at familien dekker over et eller annet for å skjerme TEH for noe, ikke nødvendigvis en draps handling, men et eller annet som setter han i tilknytning til drapet.

Jeg har lenge tenkt at TH vet noe om at sønnen har tilknytning til drapet, enten selv eller noen i hans krets.

Jeg har filosofert rundt dette, om min sønn drepte meg, eller hadde gjeld, kriminelle kontakter, som tok meg av dage pga han, ville jeg ønsket han slapp ydmykelsen av å stilles til ansvar for dette. Det ville ydmyket meg også, og min relasjon til han hadde blitt skitten. Vel jeg vet ikke, hvordan jeg hadde tenkt, dette er bare løse tanker om hagen familiens vurderinger.

Det er mye som skurrer med TH selv som gjerningsmann/bakmann/masternind, fordiom jeg ser dette med dysfunksjonelle ekteskap, rus, psykiatri, ektepakt, etc. og hvordan det sannsynliggjør TH som gjerningsmann.

Jeg tror kanskje også familien, inkludert AEH er/var mer sammensveiset, enn dysfunksjonell. At der finnes lojalitet, og kjærlighet, aksept der som stikker dypt.

Innlegget ditt der om moppen passer inn i den teorien den andre brukeren lanserte.
Citera
2021-05-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det var et friskt innspill med mopp og kunstigeslepespor 😊

Det er noe med vaskingen som ikke går i hop. De sier det ikke finnes spor av TH på gulvene i huset, men spor av mange andre.

Det sier meg at mange andre familie/venner har gått på gulvene etter det ble vasket, men ikke TH.

Jeg har skrevet om dette for lenge siden. Det passer med den teorien noen nylig lanserte om flere som kom inn å hjelpte til med åstedet, inkludert en kvinne. (Husker ikke hvem det var som skrev om dette).

Forsto det som en teori om at familien dekker over et eller annet for å skjerme TEH for noe, ikke nødvendigvis en draps handling, men et eller annet som setter han i tilknytning til drapet.

Jeg har lenge tenkt at TH vet noe om at sønnen har tilknytning til drapet, enten selv eller noen i hans krets.

Jeg har filosofert rundt dette, om min sønn drepte meg, eller hadde gjeld, kriminelle kontakter, som tok meg av dage pga han, ville jeg ønsket han slapp ydmykelsen av å stilles til ansvar for dette. Det ville ydmyket meg også, og min relasjon til han hadde blitt skitten. Vel jeg vet ikke, hvordan jeg hadde tenkt, dette er bare løse tanker om hagen familiens vurderinger.

Det er mye som skurrer med TH selv som gjerningsmann/bakmann/masternind, fordiom jeg ser dette med dysfunksjonelle ekteskap, rus, psykiatri, ektepakt, etc. og hvordan det sannsynliggjør TH som gjerningsmann.

Jeg tror kanskje også familien, inkludert AEH er/var mer sammensveiset, enn dysfunksjonell. At der finnes lojalitet, og kjærlighet, aksept der som stikker dypt.

Innlegget ditt der om moppen passer inn i den teorien den andre brukeren lanserte.

Hvor har du det fra at gulvene er vasket når det er beskrevet at det er åstedet som er vasket?

Og åstedet er etter mitt skjønn trappegangen.
Citera
2021-05-02, 00:09
Medlem
Skummat igenom tråden och ser flera skrivit att T Hagen kan inget att ha att göra m försvinnandet ? Är man miljardär kan man få allt att försvinna utan själv behövt lyft ett endaste finger . Detta fall skriker våld / mord i nära relation . Varför ? En anledning var ju tex det helt osannolika äktenskaps skillnads papperet som skrevs ? T .H borde vetat och även hans advokat att detta papper ej hade vara rimligt vid en skilsmässa ? Han trodde att han kände henne så väl att hon godtog detta och just där och då gjorde hon det . Det har pratats om skilsmässa och säkert kom förmögenheten upp där och då ? Hon fick inte huset , deras två semesterbostäder + förmögenheten . Hon fick en summa som en domare skulle trott varit ett skämt med tanke på de hade varit tillsammans sedan de var 19 år . Hon var hemma och tog hand om familj och hus medans han gjorde karriär och blev ekonomiskt oberoende . Tror aldrig hon skulle släppt sin del av förmögenheten och gå helt barskrapad om man ställer det mot vad han skulle få behålla .
Att T.H inte går att binda till försvinnandet är bara som ordspråket.......allt precis allt går att köpa för pengar förutom botemedel mot en dödlig sjukdom om inga finns att köpa eller är verkningslösa och din egen död .Han har anlitat de absolut de bäst torpederna och alla uppenbarligen” klantiga misstagen har en särskild plats att fylla i allt detta. Förvilla polisen att det är amatörer som gjort detta. Är övertygad om att Hagen har lämnat över detta till proffs och att han själv skulle klara sig . Förmögenheten stannar där den ska vara...... hos den som slitit ihop den i alla år .
Citera
2021-05-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har tidligere tatt til orde for at dette har vært snakk om bortføring.
Det kan det forsatt teoretisk sett være, med TEH som gjerningsperson.
Men det kan også være et drap begått i affekt, uten foregående planlegging.
Men går dette i hop, rent tidsmessig?
Ved et affektdrap ville ikke teh sikret telefonalibiet fordi han ikke visste at han ville drepe da han gikk hjemmefra. Videre var naboer på ferie, falsk id innhentet på forhånd. Stagingen ville mislyktes. Liket må tas hånd om. Det er umulig at dette er affektdrap. Eneste med motiv er th. Ru har dollartegn i øynene.
Senast redigerad av LH07 2021-05-02 kl. 01:09.
Citera
2021-05-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan det være slik at kidnapperen ikke har fått noen penger og at AEH sitter innelåst i et rom og venter på å bli satt fri ?
Nei. Hvem kommer med mat og medisiner uten å vekke mistanke. Gm er i nær krets. Visste fir mye om åstedet.
Citera
2021-05-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Nei. Hvem kommer med mat og medisiner uten å vekke mistanke. Gm er i nær krets. Visste fir mye om åstedet.

TH forsøkte seg på at GM på kryptomailen ikke kunne være GM for han sa en ring istedenfor to oppå trusselbrevet, da er du passe dum
Senast redigerad av Formann 2021-05-02 kl. 00:37.
Citera
2021-05-02, 00:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Skummat igenom tråden och ser flera skrivit att T Hagen kan inget att ha att göra m försvinnandet ? Är man miljardär kan man få allt att försvinna utan själv behövt lyft ett endaste finger . Detta fall skriker våld / mord i nära relation . Varför ? En anledning var ju tex det helt osannolika äktenskaps skillnads papperet som skrevs ? T .H borde vetat och även hans advokat att detta papper ej hade vara rimligt vid en skilsmässa ? Han trodde att han kände henne så väl att hon godtog detta och just där och då gjorde hon det . Det har pratats om skilsmässa och säkert kom förmögenheten upp där och då ? Hon fick inte huset , deras två semesterbostäder + förmögenheten . Hon fick en summa som en domare skulle trott varit ett skämt med tanke på de hade varit tillsammans sedan de var 19 år . Hon var hemma och tog hand om familj och hus medans han gjorde karriär och blev ekonomiskt oberoende . Tror aldrig hon skulle släppt sin del av förmögenheten och gå helt barskrapad om man ställer det mot vad han skulle få behålla .
Att T.H inte går att binda till försvinnandet är bara som ordspråket.......allt precis allt går att köpa för pengar förutom botemedel mot en dödlig sjukdom om inga finns att köpa eller är verkningslösa och din egen död .Han har anlitat de absolut de bäst torpederna och alla uppenbarligen” klantiga misstagen har en särskild plats att fylla i allt detta. Förvilla polisen att det är amatörer som gjort detta. Är övertygad om att Hagen har lämnat över detta till proffs och att han själv skulle klara sig . Förmögenheten stannar där den ska vara...... hos den som slitit ihop den i alla år .

Bra sammanfattning av ärendet...
Citera
2021-05-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrfBaltazar
TH kunne ikke betale oppdragsgiver på forhånd da det åpenbart ville bli ett problem. Derfor ble det betalt i etterkant under dekke av å være penger for livstegn............
Jeg tenker det samme. Ru er desperat etter å heve beløpet. Th var i ferd med å bli pågrepet og ru purret på beløpet. Kunne ikke betale fra fengsel. Det er samtidig også bistand til th for å få politiet på kidnappingssporet igjen.
Citera
2021-05-02, 00:43
Medlem
Det er ikke uten grunn at etterforskerne stiller seg flere spørsmål til hva som egentlig pågikk i S4 den korte halvtimen fra da TH kom hjem fra jobb og frem til han tok den 7 min lange nødsamtalen til politiet kl. 14:08, men også til hva som faktisk skjedde før han kom.

TH skal ha dratt fra Futurum ca. kl 13:30. Kjøreturen tar normalt rundt 7-8 minutter og det kan antas at han kom hjem ca kl 13:37-13:38. Hvorfor er det flere ting TH hverken så eller hørte da han var på leting i S4?

TH hverken hørte eller så mobiltelefonen til AE selv om det i ettertid viste seg at den lå sentralt plassert på det vanlige bordet. Han hørte jo med engang fasttelefonen ringe kl. 13:40 og besvarte det anropet...

Ikke nok med det - TH hørte også hunden pipe fra finstuen. Et rom som ligger lenger unna og i tillegg var lukket og avstengt. Hunden pep bak stengte dører. Så hvorfor hørte han ikke mobiltelefonen til AE som lå i det åpne rommet?

TH har vist i avhør at han er en person som oppdager detaljer. Som for eksempel at mobiltelefonen til AE lå på en annen side av bordet enn det den vanligvis gjorde. Men han oppdaget ikke det uvanlige som lå svært synlig på den røde stolen i gangen. Stolen er noe av det første man får øye på når man kommer inn i S4.

Mobiltelefonen til AE ringte imidlertid ikke bare den ene gangen TH forsøkte kl 13:46... Mobiltelefonen hennes ga også lyd fra seg kl 13:39 da datteren prøvde å ringe. TH skal da ha vært hjemme i S4.

Bare 1 minutt senere kl 13:40 ringte fasttelefonen og TH har i avhør forklart hvorfor han ikke fortalte om situasjonen i huset. Forklaringen var at han bare hadde vært inne i noen minutter og ikke sett noe, dvs han var hjemme ca kl 13:37-13:38. Men når han skal ha vært inne i noen minutter er spørsmålet hvorfor han heller ikke hørte anropet på mobiltelefonen til AE kl 13:39 - dvs det er 2 ulike anrop som ikke blir hørt og ikke bare 1.

Tilbake til hunden.

TH har forklart at hunden var innestengt i finstuen da han kom hjem. Han hørte altså pipelydene fra rommet som var avstengt. Det er grunn til å stille spørsmål rundt hunden og hva dens adferd kan forklare i saken. Den skal altså ha gjort fra seg i 2. etasje, men i rommet i 1. etasje - hvor den skal ha oppholdt seg i angivelig flere timer - er det ikke gjort kjent noen lignende spor. Dette kan kanskje fortelle noe.

For hvor lenge har valpen egentlig vært i finstuen? En valp kan ofte finne på å gjøre fra seg inne. Faktisk er hunderaser som Whipper, italiensk mynde og lundehunder kjent for å være litt trege på å bli husrene. Her er det altså snakk om å være innestengt i et rom i angivelig hele 4 timer, fra ca kl. 09:30 til kl. 13:30.

Dette er svært lang tid for en valp uten å legge fra seg spor. En hund som blir skremt eller er redd vil ha enda lettere for å skvette fra seg i frykt. Kan det være at hunden ikke hadde vært så lenge i finstuen...?
Citera
2021-05-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du sikter til teorien om drap i affekt forkledt som kidnapping, da?

Men det fordrer bruk av medhjelper(e), jfr. tidslinjen og THs jobb-alibi.

Ikke umulig. Men likevel ganske dristig å betale en leiemorder mens politiet bokstavelig talt sitter og ser på.
Oppsporer de den eller de som sitter i andre enden av kryptokorrespondansen er jo løpet kjørt.
ru er naiv nok til å stole på at det ikke kan spores. Han er desperat etter oppgjør. Nå sitter han med skjegget i postkassen om beløpet fremdeles er urørt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in