Citat:
Ursprungligen postat av
nvaf
Det er ikke sikkert han har utført selve handlingen, men han har skrevet trusselbrev og mailer (kanskje sammen med en annen ) og fått noen andre til å utføre handlingen.
RU er ekstremt opptatt av å bli rik og suksessfull. Mye pengeprat på han. Han fremstår ikke som veldig smart og jeg tror han kan være dum nok til å ha planlagt det. Han skriver en del om Norges rikeste på facebooksiden sin, så tydelig at han er opptatt av dette tema og undersøker hvem som er på en slik liste.
Jeg holder muligheten åpen for TEH og RU, men jeg tror mest på RU pluss en helt annen med samme interesse som RU. Jeg tror RU ville redde seg selv ut av alt skrytet han kom med da han trodde han skulle få til et samarbeid med TH, som ikke gikk slik han trodde.
Hvis RU står bak, og det i utgangspunktet var en kidnappingsplan som gikk skeis, tror jeg
TH hadde oppført seg annerledes overfor politiet. Han hadde nok pekt på RU allerede i de
første avhørene, tror jeg.
Når det gjelder TEH, tviler jeg på at han hadde vært i stand til å bli med RU på et kidnappingskomplott
mot sin egen mor. Da holder jeg heller muligheten åpen for at TH eller TEH uaktsomt eller i affekt
har drept AEH, at begge var på åstedet og dekker for hverandre. 9:14-samtalen kan være fingert.
Det har vært nevnt tidligere i tråden at TEH også har hatt et rusproblem. Kan dette ha ført til at
lønningskontoret på Futurum snakket med AEH om TEHs lønn? Kan han ha vært til stede under
denne samtalen, klikket og gått løs på sin mor? Evt. har TH kakket AEH med TEH som vitne.
Drøye spekulasjoner, jeg vet. Men det er så mye som skurrer.