2021-05-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
En hypotese er at TEH er med i et plottet der TH vet eller ikke vet noe. RU har har link til både TH og TEH. Teorien går da på at 09.14-telefonen har utløst noe som starter hendelsene denne dagen. Etter dette kan man spinne videre på alibi og hendelser. Hvorfor hørte ikke TH telefonen til AEH eller så brevet med en gang? Han har ingen grunn til å lyve om dette. Kan noen eiendeler ha dukket opp etter han kom hjem?

Jeg og de fleste vet ikke hva som skjedde, og jeg har flere hypoteser der TH har bestilt alt sammen eller at det er fremmede kidnappere som står bak. Er åpen for flere løsninger. Det er ikke en åpenbar løsning når man ser på alt som har kommet frem og jeg tror det er flere momenter som ikke har relevans, samt at det er momenter vi ikke kjenner til men politiet kjenner til, og helt sikkert en del kun de involverte kjenner til.

Frem til en løsning bør man være åpne for alternative løsninger selv om man er relativt sikker på hva man selv mener. Diskusjonen her blir i hvert fall bedre.

Vet vi med 100% sikkerhet hvor TEH oppholdt seg denne skjebnesvangre morgenen?
Han var jo hundepasser da foreldre var i teateret, men forlot han barndomshjemmet da foreldrene kom hjem? Politiet må jo nødvendigvis ha kontroll på dette?
Citera
2021-05-01, 10:52
Medlem
Jeg er ikke overbevist om THs skyld, men utelukker det absolutt ikke.

Jeg finner det usannsynlig at noen ville gått inn på et sånt plott, etter lang planlegging, det er så mange bedre handlingsalternativ.

Jeg synes det er for mye mangler i hvordan det praktisk skulle vært gjennomført. Det fremstår som man har en teori om hvem,?og så skal man presse alle kjente forhold man kan til å sannsynliggjøre at teorien stemmer, og så ser man bort fra det som indikerer at teorien var feil.

Vi vet ikke engang hva politiet ser for seg, om TH er gjerningsmann eller oppdragsgiver. Nå kom det riktignok info fra TV2 om at TH blir sett på som oppdragsgiver, som også gikk inn å ryddet og staget åstedet. Godt mulig det, ikke vet jeg, for jeg har ikke tilstrekkelig med informasjon for å gjøre meg opp en mening.

Jeg synes ikke det er noe feil med hjemmet deres, jeg ser heller ikke at det er noe feil med bilen deres, eller det faktum at de bare har en bil. Det finnes ikke mange som har like nye penger som TH, men det finnes veldig mange som lever nøkternt i forhold til sin formue og inntekt.

Jeg ser heller ikke noe feil med ringingen på dagen, og det å ikke fysisk dra å sjekke på barn eller eldre som ikke svarer telefonen. Jeg har selv stått å ringt til folk som ikke svarer, da gjerne med en kombinasjon av engstelse og irritasjon.

Jeg ser heller ikke noe feil med å ta seg en liten halvtime i en slik situasjon å vurdere hva man skal gjøre, ringe politiet eller ikke.

Jeg ser heller ikke store usannsynligheter med å stresse rundt å ikke høre/finne telefonen man leter etter når man er stresset.

Jeg ser heller ikke på det som unaturlig å ikke huske eller huske feil om hvilket rom man sto i, eller hvor man lette først, etc.

Det er også naturlig at TH som uskyldig så vel som skyldig er sint på politiet.

Det er godt mulig TH står bak på ene eller andre måten, men det må bevises. Jeg synes heller ikke det er bra at saken blir forhåndsprosedert i media, det vil gjøre aktoratets jobb lettere i en rettsak om opinionen er at han er skyldig. Det har vært mye lekkasjer til media.

Kanskje det er TH som lekker, sannsynligvis er det politiet. Kanskje begge?

Det er laget noen lister over hva som tyder på TH som skyldig, og det er ting på de listene som etter min mening ikke hører hjemme der, det er også punkter på listene som er slettet fordi de ikke var relevant, som de slettede anrop og hettemannen.

Det er godt mulig TH er skyldig, det er ting i relasjonen rundt ektepakten og særeie etc som indikerer wt svært dysfunksjonelt ekteskap, dog ikke ensbetydende med drap.

Jeg tror forresten politiet greier å løse saken.
Citera
2021-05-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg fortsetter å svare meg selv, for her er mer . Dette skriver RU : Dem har ikke armbørst i battlefield 1, dette er ikke crossfire, selv om jeg hadde .
Her startet han setningen med dem i steden for de. Det blir gjort også i e-posten til SV.

Ru skriver : FUCK HELL NO!!!!!. Fuck brukes også i e-posten til SH.

Ru skriver : Denne gruppen er en reaksjon på dagens regjering og deres politiske styringen
Legg merke en-endelsen i ordet styringen. Brukes også i e-posten til SV

Blir mer og mer sikker på at RU har skrevet trusselbrev og e-post .
Tror heller det er en av de han kommuniserer med som skriver på samme måte som RU. Synes det er helt utenkelig at puddingen RU kan stå bak en så alvorlig sak som det vi her står over for. Virker mere som en likegyldig type fra dark web som samtidig er Bitcoin frelst.
Citera
2021-05-01, 12:18
Medlem
Citat:
En hypotese er at TEH er med i et plottet der TH vet eller ikke vet noe. RU har har link til både TH og TEH. Teorien går da på at 09.14-telefonen har utløst noe som starter hendelsene denne dagen. Etter dette kan man spinne videre på alibi og hendelser. Hvorfor hørte ikke TH telefonen til AEH eller så brevet med en gang? Han har ingen grunn til å lyve om dette. Kan noen eiendeler ha dukket opp etter han kom hjem?

Jeg og de fleste vet ikke hva som skjedde, og jeg har flere hypoteser der TH har bestilt alt sammen eller at det er fremmede kidnappere som står bak. Er åpen for flere løsninger. Det er ikke en åpenbar løsning når man ser på alt som har kommet frem og jeg tror det er flere momenter som ikke har relevans, samt at det er momenter vi ikke kjenner til men politiet kjenner til, og helt sikkert en del kun de involverte kjenner til.

Frem til en løsning bør man være åpne for alternative løsninger selv om man er relativt sikker på hva man selv mener. Diskusjonen her blir i hvert fall bedre.
Mye fornuftig i det du skriver, men i beste fall dekker th over for sønnen. Feks om teh og ru planla å presse th for penger, men at alt gikk galt. Planleggingen i forkant og ths motiv kan dog ikke oversees. Jeg ser ikke en kidnapping som gikk galt, men et planlagt drap. Gm vil selvsagt hevde det var et uhell når han blir tatt hvis han ikke nekter og krever frifinnelse. I så fall rart art gm kommer th til unnsetning og forsøker å fingerer videre kidnapping. Samordningen av forklaringen mellom ru og th kan heller ikke oversees. Ringeaktiviteten til th er mistenkelig drapsdagen. Han sliter i avhør og nekter ytterligere forklaring. Nektet å betale, kidnapper vil ikke følge opp kravet, har våpen, ingen alarm, oppdager ikke biler til sv, naboer på ferie, ingen spor, hører ikke tlf, kidnapper kjenner mobilbordet etc. Det er for mye på th til at han kan løftes ut av saken. Skjønner godt han er siktet.
Citera
2021-05-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det finnes mange saker der de skyldige forsøkte også å lure seg unna, løy, lurte, staget etc.
Kan bare ikke huske ordet «villedning» ble brukt med samme frekvens i noen annen sak.

Skal man se på det som problematisk er liksom blitt en pott som alt man ikke finner ut av stappes opp i, og man kan få inntrykk av at den såkallede/påståtte «villedning» er et kriminelt forhold i seg selv.

Er det gjerningsmann som villeder er det naturlig, er det en annen som går inn å kludret til, for å lage det uoversiktlig er det mer villedning som en egen sak.

Helt enig med deg om "villeledning".

Jeg lurer på dette om dette med vaskingen.

Noen ryddet opp etter at Tassen hadde gjort fra seg på gulvet i husets andre etasje.
Og så brukte noen den våte rengjöringsmoppen med skaft minisvaber eller med teleskopskaft til å lage slepespor i huset.

Lørenskog-forsvinningen: Fant slepespor i huset

LØRENSKOG (VG) Politiet har funnet spor som kan tyde på at Anne-Elisabeth Hagen (69) ble slept langs gulvet da hun forsvant fra hjemmet sitt.

Oppdatert 26. februar 2019

Politiet har en teori om at Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt angrepet mens hun*var på badet.* Bakgrunnen for denne teorien skal være såkalte situasjonsspor på åstedet i eneboligen i Lørenskog.

Fra NRK
Forsvinningssaken: Fant mulige spor etter bortføring på badet

Unormale spor

Situasjonsspor er et begrep politiet bruker for å beskrive spor på et åsted som kan være med på å gi et bilde av et hendelsesforløp. Små eller store tegn på noe unormalt, for eksempel flyttede møbler eller gjenstander som er plassert andre steder enn de pleier.

På badet til familien Hagen fant politiet situasjonsspor som kan gi en pekepinn på hvordan Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt bortført.

De tydelige situasjonssporene var noe av det første kriminalteknikerne merket seg da de undersøkte boligen til ekteparet Hagen, får NRK opplyst.

Ifølge*VG*blir sporene omtalt som slepemerker.

Etter det NRK får opplyst, er det ikke noe ved boligen som gir etterforskerne et tydelig bilde av hva som skjedde da Hagen skal blitt kidnappet. Derimot er situasjonssporene på badet så uvanlige at de tyder på at noe dramatisk hadde skjedd i eneboligen utenfor Lørenskog.

Sporene skal også være bakgrunnen for at etterforskerne tidlig formulerte en teori om at Hagen ble angrepet på badet.
Citera
2021-05-01, 12:33
Medlem
Kidnapperen skriver,

«BEVISEN AV LIVET VIL VÆRE BILDEN AV ANNE-ELISABETH MED NORGE AVIS FRO SAMMEN DAG I MANGE VINKLE SO DU SER IKKE PHOTOSHOP»

For meg høres dette ut som hun lever, siden han nevner at bildet ikke vil være photoshopet.
Citera
2021-05-01, 12:45
Medlem
Citat:
Det finnes mange saker der de skyldige forsøkte også å lure seg unna, løy, lurte, staget etc.
Kan bare ikke huske ordet «villedning» ble brukt med samme frekvens i noen annen sak.

Skal man se på det som problematisk er liksom blitt en pott som alt man ikke finner ut av stappes opp i, og man kan få inntrykk av at den såkallede/påståtte «villedning» er et kriminelt forhold i seg selv.

Er det gjerningsmann som villeder er det naturlig, er det en annen som går inn å kludret til, for å lage det uoversiktlig er det mer villedning som en egen sak.

Jeg også tror noe kan ha skjedd i affekt etter samtalen mellom AEH og TEH og at dette utløste alt sammen. Det som taler i mot er at TEH må hatt voldsomt hastverk for å skaffe hjelp av RU. Trusselbrevet var langt. Har de hatt tid til å fikse alt på så kort tid ? Da hypotesen ble endret til drap, kom det nye trusler. Det kan være at dette var pga TEH begynte å skjønne at det var faren selv som ville bli siktet og måtte forsøke å forhindre det.

En annen hypotese er at RU står bak det sammen med en annen/andre.

Jeg tror ikke TH har noe som helst med det å gjøre. Det er helt usannsynlig at en eldre mann har planlagt noe slikt.
Citera
2021-05-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kidnapperen skriver,

«BEVISEN AV LIVET VIL VÆRE BILDEN AV ANNE-ELISABETH MED NORGE AVIS FRO SAMMEN DAG I MANGE VINKLE SO DU SER IKKE PHOTOSHOP»

For meg høres dette ut som hun lever, siden han nevner at bildet ikke vil være photoshopet.

Det er fra en gammel e-post

Antatte kidnappere ville bruke ferske aviser som bevis på at Anne-Elisabeth lever

Det ble hevdet at de skulle ta bilder av den bortførte kvinnen i ulike vinkler og at de ikke skulle bruke Photoshop.

27. januar 2019 tikket det inn en kryptert mail i innboksen til advokat Svein Holden.

Mailen ble sendt med nettverket Tor, som er et anonymitetsnettverk på internett. Korrespondanse her er svært vanskelig å spore.

Skulle bruke dagsfersk avis som bevis

https://www.nettavisen.no/nyheter/antatte-kidnappere-ville-bruke-ferske-aviser-som-bevis-pa-at-anne-elisabeth-lever/s/12-95-3423991494
Citera
2021-05-01, 12:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er fra en gammel e-post

Antatte kidnappere ville bruke ferske aviser som bevis på at Anne-Elisabeth lever

Det ble hevdet at de skulle ta bilder av den bortførte kvinnen i ulike vinkler og at de ikke skulle bruke Photoshop.

27. januar 2019 tikket det inn en kryptert mail i innboksen til advokat Svein Holden.

Mailen ble sendt med nettverket Tor, som er et anonymitetsnettverk på internett. Korrespondanse her er svært vanskelig å spore.

Skulle bruke dagsfersk avis som bevis

https://www.nettavisen.no/nyheter/antatte-kidnappere-ville-bruke-ferske-aviser-som-bevis-pa-at-anne-elisabeth-lever/s/12-95-3423991494

Dette hadde jeg glemt. De var vel et eksemplar av "Pravda" de skulle bruke som "bevis" da.
Nei, det eneste livsbeviset som kunne fungert ville vært videoopptak av AEH som snakket
direkte til kamera. Det med avisen er en meget sterk indikasjon på at AEH var stein dau allerede.
Bildene kom jo aldri, fordi det ikke lenger var noen å ta bilde av.

"Kidnapperen" skulle altså kjøpe seg tid mens liket gikk i oppløsning ett eller annet sted.
Citera
2021-05-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Og det "bildet" baserer du på hva da? Til å legge så stor vekt på at dette er en kidnappingssak
og ikke en drapssak (som jo har vært hovedtema i denne tråden i over to år) så støtter du
ditt syn med forbausende lite informasjon. Én kryptotransaksjon som ifølge deg selv kunne
vært sendt av "hvem som helst" er ikke rare greiene.

Filmsnutten er forøvrig postet tidligere i denne tråden av en annen bruker, og er som du
sikkert vet tatt fra intervjuet han gjorde for NRK. Hans "nikk for et nei" er meget spesielt.

Citat:

Amen!
Citera
2021-05-01, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Villeding har en rätt styv förankring i det här fallet. Från tidigt. Jag tror man bäst ger polisen lite svängrum där.

Sen då så så brukar försök att i efterhand dölja ett brott räknas förbrytaren till last när man utmäter straffet, som då i detta fall kan bli livstids forvaring. Man brukar kunna vilja vara noga när man kartlägger uppsåtet, och sen behöver då krimvården den extra tiden för att kunna ha en chans att ”skruva förbrytaren tillbaka” innan denne lössläpps. Så man kan säga att det är ett slags flaggor i media så att Greta på akers fästning, när hon läser det, kan boka upp lokalerna i god tid.

Villeding må va nåt naturligt men det är knappast vare sig normalt eller friskt. I detta fall snarast uppenbart vrickat, och alltså uppenbart även för den vrickade selv. Vilken dock insisterar.
Senast redigerad av Lonnrot 2021-05-01 kl. 13:21.
Citera
2021-05-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette hadde jeg glemt. De var vel et eksemplar av "Pravda" de skulle bruke som "bevis" da.
Nei, det eneste livsbeviset som kunne fungert ville vært videoopptak av AEH som snakket
direkte til kamera. Det med avisen er en meget sterk indikasjon på at AEH var stein dau allerede.
Bildene kom jo aldri, fordi det ikke lenger var noen å ta bilde av.

"Kidnapperen" skulle altså kjøpe seg tid mens liket gikk i oppløsning ett eller annet sted.

Akkurat et ekte livsbevis er som du skriver at det eneste livsbeviset som kunne fungert ville vaert videoopptak av AEH som snakket direkte til kamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in