Citat:
Ursprungligen postat av
Ridne
Precis så.. Gör ett test. Gå in och kolla på valfritt avsnitt av BB från 2011. Du kommer säkert hitta minst 30 regelbrott som hade lett till att deltagaren fick lämna huset med dagens mått mätt.
Själv bryr jag mig inte speciellt mycket om ORD, om det inte är riktigt personligt nedlåtande som n-ordet
eller att kalla någon hora/slampa t.ex. Men annars tycker jag att ordet ska vara relativt fritt.
Det är lite synd för att de deltagare som går in i BB-huset nu är bakbundna med vad de kan säga.. Katti t.ex. som lade till "jävel" efter varje ord på fyllan och charadlek och därför i princip "råkade" säga "samejävel" som fick straff och det blev värsta grejen. De kan snart lägga ner konceptet helt eftersom det är så lättkränkt nuförtiden.
Ja det där med Katti var ju bara larvigt att bli autonominerad för. Hade dom velat vara pk hade det räckt med en varning som hon fick läsa upp så alla förstod att det inte var ok enligt tv4.
Men det "goda" som kom ur det var att det diskuterades om det här i tråden och jag fick då lära mig att man inte får säga "eskimå" längre. Det är kränkande. Hade verkligen ingen aning om det, dock använder jag ju aldrig det ordet heller eller hör någon säga det eftersom det inte är ofta det kommer upp i samtal.