2021-04-30, 13:30
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Håller med... I dagens samhälle så verkar det som att ord är värre än handling dock.
Pedram och Oljudith har kommit undan med sexuella ofredanden men får vara kvar. Inte ens autonominerade har de blivit för det.
Säger du "Samejävel" eller "mongoloid" så blir du dock autonominerad, eller om du säger något ord i ilska så skriker alla sociala medier om att det ska kastas ut och hit och dit. Titta på Gamla BB så får ni se hur deltagarna pratade om och till varandra.. Allt är så skitnödigt idag.

Upp-och-ner-vända världen..

Förut hånade vi i Sverige Usa för deras lättkränkthet, nu har Sverige gått om Usa med råge med att vara lättkränkta.
2021-04-30, 13:31
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Folk som blir kränkta över ord 2021. Hade varit kalabalik om dessa pk-tittare kollade säsongen med rodney. Lättkränkta luffare.
Eller hur!

Visst var det 2012, den där dåren Sipan var med?

Helvete vad han spydde ur sig mot den där halvfjollan som alltid var med hon eskorttjejen från Dubai? (vad dom nu hette?) 🤔

Han hade väl fått fängelsestraff för det, om det varit nu?

Var nog Rodneys första år, 2011?
Senast redigerad av Hydraulslangen 2021-04-30 kl. 13:33.
2021-04-30, 13:31
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Kanske det inte är. Men i spelvärlden är hans ord normaliserat. Därav lättare för oss som spelar att inte bli sur över hans ordval vid förluster.

Ja jag gamear själv och utrycker mig mycket värre än vad han gör. Skillnaden är att jag säger det inte till någon. Att det är normaliserat i spelvärlden gör det tyvärr inte mer rätt men då förstår man ju att han kanske är van att kunna explodera utan att någon egentligen bryr sig. Spelvärlden är extremt toxic just för att man kan uttrycka sig utan konsekvenser.
2021-04-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
såg du inte stämningen i uppdragrummet efter hur roligt grabbarna hade? det är dem 5 surfittorna som drar ner stämningen såg du inte utegården nyss?

Jag avslutar denna diskussion nu. Jag förstår varför du gillar Simon, och jag förstår att din gräns för vad som är acceptabelt beteende är en annan än min. Jag anser att Simon betett sig riktigt svinigt vid upprepade tillfällen och jag är inte OK med det. Alls.
2021-04-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Håller med... I dagens samhälle så verkar det som att ord är värre än handling dock.
Pedram och Oljudith har kommit undan med sexuella ofredanden men får vara kvar. Inte ens autonominerade har de blivit för det.
Säger du "Samejävel" eller "mongoloid" så blir du dock autonominerad, eller om du säger något ord i ilska så skriker alla sociala medier om att det ska kastas ut och hit och dit. Titta på Gamla BB så får ni se hur deltagarna pratade om och till varandra.. Allt är så skitnödigt idag.

Upp-och-ner-vända världen..
Tacka sådana som Mammagruppen, lattemorsorna, Metoo-rörelsen och feministiskt iniativ för det.
Medlem
Är Pedram kristen?
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Förut hånade vi i Sverige Usa för deras lättkränkthet, nu har Sverige gått om Usa med råge med att vara lättkränkta.

Precis så.. Gör ett test. Gå in och kolla på valfritt avsnitt av BB från 2011. Du kommer säkert hitta minst 30 regelbrott som hade lett till att deltagaren fick lämna huset med dagens mått mätt.

Själv bryr jag mig inte speciellt mycket om ORD, om det inte är riktigt personligt nedlåtande som n-ordet
eller att kalla någon hora/slampa t.ex. Men annars tycker jag att ordet ska vara relativt fritt.

Det är lite synd för att de deltagare som går in i BB-huset nu är bakbundna med vad de kan säga.. Katti t.ex. som lade till "jävel" efter varje ord på fyllan och charadlek och därför i princip "råkade" säga "samejävel" som fick straff och det blev värsta grejen. De kan snart lägga ner konceptet helt eftersom det är så lättkränkt nuförtiden.
2021-04-30, 13:35
Medlem
Citat:
Kanske det inte är. Men i spelvärlden är hans ord normaliserat. Därav lättare för oss som spelar att inte bli sur över hans ordval vid förluster.
Prata för dig själv! Jag är också spelare men inte fan vräker jag ur mig sån skit som han till människor!
2021-04-30, 13:35
Medlem
Nardos är ju den enda av tjejerna som fattar att Simon inte är dödligt seriös när han slänger ur sig sånna saker. Sen gick hon inte med på att Simon skulle bli ”diskad” och ge vinsten till Tanja. Hon gillar ju förfan Simon mer men kände att hon inte kunde försvara honom för de sakerna han sa.
2021-04-30, 13:36
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
lär juinte hända då stora ska ställa fågor vilka dem bara kommer vinkla

Aha är det bara stora som kommer ställa frågor till lilla bb? Hade missat att det var så. Frågor till Dompa, Simon, ad och pedram alltså. Finns det nåt kul att fråga dom ens?
2021-04-30, 13:37
Medlem
Citat:

Dålig bortförklaring. Om man är van vid ett visst språk i ett visst sammanhang så krävs det inte mycket social anpassningsförmåga för att inse att det inte funkar överallt.

Interna skämt är ett tydligt exempel på det. Människor som forskar om kvantfysik pratar inte fackspråk i andra sammanhang än med varandra etc.
2021-04-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BowlingGurun
Nardos är ju den enda av tjejerna som fattar att Simon inte är dödligt seriös när han slänger ur sig sånna saker. Sen gick hon inte med på att Simon skulle bli ”diskad” och ge vinsten till Tanja. Hon gillar ju förfan Simon mer men kände att hon inte kunde försvara honom för de sakerna han sa.

Hon sa ju att hon inte orkar att någon blir arg på henne mer och därför inte kommer säga något om Simon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in