2021-04-29, 13:35
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nejdå du har skrivit mycket bra och tydligt!

För mig var det just bara en blink av att förtydliga hur vissa arbetar här.

Oj. Jag kan vara gräsligt trög-lika bra att säga det på en gång!
Här tar det ibland lång tid innan polletten trillar ner.

Jag håller dock med dig även där.
Jag vet.
Jag ser.

Även jag.
Citera
2021-04-29, 13:39
Medlem
Honan6s avatar
Har någon fått ut och publicerat hela filmen som SD regisserat för att dokumentera sitt upphittande av domkraftskaftet?

Har det inkommit någon ytterligare ny bevisning under HR-förhandlingens gång?

Om svaren finns i tråden, skulle jag uppskatta hänvisning till inlägg eftersom jag inte följt tråden till 100% senaste veckan.

---

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Citera
2021-04-29, 13:41
Medlem
Ja det finns intressanta indiciemål där HR dömt mgm skyldig till mord med bla sperma(!)spår.

https://nt.se/nyheter/hovratten-domde-ipek-till-livstids-fangelse-50718.aspx
Citera
2021-04-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, meningen är ju att det ska låta så att han skriver till Lena, men det finns ju verkligen meningar som låter som att han beskriver sin egen situation. Den hon hade retat upp så mycket var ju han själv. Hon lyssnade inte på honom. Och hon "la sig i ".

Kanske han får en extra kick här, av att tangera sanningen?

SDs brev till Lena:

"Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du
dig i något? Jag vill veta. Går sönder av att inte veta. Det är lika jävla jobbigt som att vara anklagad
för att ha skadat dig. Snälla, maila eller skicka röksignaler till åklagaren och berätta vad som hände!
"

Fetade: Ja det tror jag han får i alla samamanhang.
Gärna att sätta upp "fällor", se folks reaktioner och njuta av det.
Om det inger folk rädsla eller osäkerhet.
Ett sadistiskt drag.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-29 kl. 14:02.
Citera
2021-04-29, 13:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, fortsatte att läsa på sidan ovan ; A168E/3930

"Stefan Davidsson
Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du
dig i något? Jag vill veta. Går sönder av att inte veta. Det är lika jävla jobbigt som att vara anklagad
för att ha skadat dig. Snälla, maila eller skicka röksignaler till åklagaren och berätta vad som hände!
2 apr 2019 16:46

Stefan Davidsson
Vad fan hände med dig den kvällen? Kommer vi, dina barn och jag, någonsin få veta?
20 feb 2019 23:14

Stefan Davidsson
Den hade du gillat, kompis!
20 feb 2019 23:13

Stefan Davidsson
Stefan har skickat en bilaga.
https://www.facebook.com/Praktisk.info/posts/626473277773548
20 feb 2019 23:12

Otäckt att han inte bara skriver ett år efter hennes död i hennes messenger utan också tramsar (röksignaler) och därefter fokus på sig själv (att det är han som går sönder), och på det "Vem hade du retat".

Så fort han öppnar munnen avslöjar han sig och sitt avvikande sätt att tänka.

Visserligen är det kanske inte ovanligt att folk som sörjer skriver på h*ns facebook-sida, men här skriver han direkt i hennes messenger, som inte är avsett för andra att läsa. Man förstår ju att han vill att polisen ska läsa.

Här saknas också det som många oskyldiga men ändå misstänkta skulle skriva om det nu var så att man "gick sönder" av att inte veta; dvs har känslor för personen:

Jag saknar dig så mycket, jag hoppas att du inte led för mycket, så orättvist att ditt liv inte fick levas fullt ut, att dina barn fått ta studenten utan dig, att du inte får vara med och se dom växa upp, att du aldrig kan bli mormor eller farmor, att barnen inte kommer att ha en mamma som kan stötta dom nu när de går in i vuxenlivet, barnabarnen kommer aldrig att få ha en mormor eller farmor.......någonting av detta.

Det här är sådana tankar som man har när man förlorar någon för tidigt i livet, någon man älskar.

Jag tror inte att SD har den förmågan. Därför saknas alla sådana tankar.

Det är också därför han refererar till HD som ett tomt skal. För mig känns det så hemskt att man skule tänka så om någon man älskar.

Försöker applicera det på någon i min familj. Att om personen blir så deprimerad att h*n verkar vara "ett tomt skal", hur skulle man då tänka och känna?

Han är fan hjälplöst inkompetent som människa, den känslomässiga biten och det logiska tänkandet har nog aldrig funnits där överhuvudtaget (hagen är tom av den enkla anledningen att ingen häst någonsin satt sin hov där).
Men han är en jävel på att projicera -det är han själv som är ett tomt skal.
Citera
2021-04-29, 14:08
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kan man ju tycka, men på något märkligt sätt är juridiken utformad så att den är mer till gagn för misshandlarens rättigheter än h*ns skyldigheter. För offrets del är det tvärtom..

Ja, det är fan helt sanslöst sjukt. Framtiden kommer se oss som ologiska idioter som inte fattade bättre: "Ni vet år 2018 kunde ett psykopatwierdo dödshota en kvinna utan att bli straffad det minsta lilla, det kunde till och med komma undan med mord..., jaja, de var ju inte så logiska på den tiden som ni förstår, deras ologiska och trögtänkta samhällsapparat kunde i bästa fall gömma kvinnan för mannen..."
Citera
2021-04-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Jag läste i Geocachegruppen på Facebook att en geocachare från Örebrotrakten hittat en död person i skogen. Inget konstigt i det, om någon springer på avlidna i skog och mark så är det personer som är ute i naturen.

Inlägget fick många reaktioner från geocacharna. De bryr sig om den som råkade ut för denna, säkerligen omskakande händelse.

Sökte på sidan och hittade ett inlägg som gjordes 22 maj 2018 av en av LW:s vänner som skriver om att han är förkrossad över det som hänt.
Inlägget har inte en enda kommentar.
Varför?
Vågade inte folk?
Det känns så märkligt ...

Inlägget i helgen
https://www.bildtagg.se/bild/ig5mrk8ic2bt84ub8701zjnd

Inlägget 22 maj 2018
https://www.bildtagg.se/bild/vvxhg0xe9sdh36w7nttvn
Det känns olustigt.
Antar att geosekten är rädda för att bli utsatt för "Dsons vrede"
Eftersom han saknar filter så kan han inte känna av vad som är socialt ok.
Citera
2021-04-29, 14:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Han är fan hjälplöst inkompetent som människa, den känslomässiga biten och det logiska tänkandet har nog aldrig funnits där överhuvudtaget (hagen är tom av den enkla anledningen att ingen häst någonsin satt sin hov där).
Men han är en jävel på att projicera -det är han själv som är ett tomt skal.

Jamen, du har helt rätt.
Han är det tomma skalet.

Han påminner om en människa på något sätt, men ändå lite robotliknande.
Citera
2021-04-29, 14:21
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej då har du läst det fel.

Är man oskyldig och sitter häktad är det en klart större chans att man blir stressad än om man är skyldig. SD har nog kalkylerat med att han skulle bli förhörd och eventuellt även häktad när han planerade mordet. Så han har haft tid att mentalt förbereda sig. Därmed faller ditt resonemang platt anser jag.

Ursäkta, måste bara flika in, hade missat era repliker...

Jag håller med om att chansen är större
men den är som Carinah (?) skriver ändå inte tillförlitlig (eller användbar) i detta, eller någons, fall.

Eftersom även skyldiga kommer ut (efter häktestid eller liknande) som asplöv...
Svårt sargade. Chockade ända in i märgen.

Så det är omöjligt att vara säker i detta fall, även om jag TROR som du.
Det kan absolut finnas flera orsaker till att S har klarat prövningen så bra som han har.
Varav hans mentala förberedelse är kanske nr1.
(Jag nämnde också andra anledningar i tidigare inlägg.)

Det var väl från början en replik till mig där jag ifrågasattes om S:s stresstålighet.
Dess vara eller icke vara...

Jag håller dock fast vid det jag först skrev, eller menade, att han är stresskänslig
men det betyder inte att han är det genomgående i allt.
Citera
2021-04-29, 14:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ja, det är fan helt sanslöst sjukt. Framtiden kommer se oss som ologiska idioter som inte fattade bättre: "Ni vet år 2018 kunde ett psykopatwierdo dödshota en kvinna utan att bli straffad det minsta lilla, det kunde till och med komma undan med mord..., jaja, de var ju inte så logiska på den tiden som ni förstår, deras ologiska och trögtänkta samhällsapparat kunde i bästa fall gömma kvinnan för mannen..."

Citat:
dödshota en kvinna utan att bli straffad det minsta lilla

Hur skulle han ha kunnat bli straffad för det när hon inte anmälde det?
Istället använde hon det för att hota och utpressa till sig sex med honom.

Man kan ju fundera på vem som var mest psykopatwierdo. Att använda ett dödshot mot sin son för att tvinga till sig sex.
Citera
2021-04-29, 14:37
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur skulle han ha kunnat bli straffad för det när hon inte anmälde det?
Istället använde hon det för att hota och utpressa till sig sex med honom.

Man kan ju fundera på vem som var mest psykopatwierdo. Att använda ett dödshot mot sin son för att tvinga till sig sex.

Jag är inte det minsta förvånad över att du måste fundera på vem som är psykopatwierdot här. Du verkar överlag ha extremt dålig koll vem som är offer och vem som är förövare.
Att LW anmälde SD till polisen är klarlagt i FUP så vad yrar du om?
Citera
2021-04-29, 14:39
Medlem
Lyssna på rättsläkarens Aleksandra Lazarevic:s rapport här. (En bra bit ner):

https://gofile.io/d/UFN1m3

Inspelning 1, 29811466.mp3
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-29 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in