2021-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Här är delar jag håller med om. Andra inte.
Vilket inte är konstigt, vi har helt olika startblock.

Enligt din vinkel är HD mer ett offer som SD snudd på hjärntvättat, hon är iaf väldigt styrd.

Enligt min vinkel är HD betydligt slugare och kraftfullare än så.

Pratar man i generella termer är HDs initiativ att ta sig an JS är för att bryta sig ur en relation, så är det sunt.

Men omständigheterna är rakt inte sunda.
Hon gör det hon gnäller själv över och är otrogen och hon tar en gift karl.
Well fine.

Hon är inte unik, det är många som skaffar sig en så kallad språngbräda och lämnar en svans med sårade personer efter sig.

Sen följer det ett mer normalt mönster. Hon tar ut skilsmässa, hon är den sårade. SD har varit dum mot henne som orsak till att hon flyttar.

1. Det intressanta är att hon inte skänker det en tanke att hon gör det samma som LW.
Att hon själv är lika hemsk och falsk mot JS fru, även SD.

HD har en extrem dubbelmoral när hon lägger all skuld på LW.

2. SD må vara orsak till skilsmässa men hon berättar aldrig att hon är lika falsk själv.

JS blir förälskad, han är ett potentiellt poljkvänsprojekt och han tar också ut skilsmässa. Lever på hoppet.

Du nämner ambivalens, hon vet inte vilket ben hon ska stå på. Hon är vacklande.
Så kan det vara.

Här ska hon framstå som rakryggad och ärlig, hon ger inga löften och hon är fortsatt tveksam.

Han är rolig att umgås med, han lyssnar och tröstar henne konstant. Lojal.

Hon pratar med SD om brist på tillit.
Hon vill gärna ha honom men han har förstört förtroendet säger hon till höger och vänster.

Det låter ju korrekt ur ett offers perspektiv.
En bild hon upprätthåller utåt.

Vi pratar inte om en övergångsperiod vid en separation.
Det är ett halvår som hon uppenbart går och suktar efter SD.

Jag har inget emot att hon gör samma mot SD, han är inte värd annat öde än att smaka på sin egen medicin, men hon är inget passivt offer i den här frågan.

Det blir väldigt konstigt iom att hon mörklägger nåt som i högsta grad kan offentliggöras.
JS är rent krasst sett inte mer än ett KK som jag då tycker hon utnyttjar maximalt i väntan på SD.

"Hon har all anledning till misstro."

Absolut.
Hon var ett offer när hon var svårt sjuk och inte vid sina sinnens fulla bruk.

Sen reser hon på sig, stället krav och sätter upp spelreglerna. Hon övervakar honom och kräver full insyn i hans digitala värld.

Hon är fortsatt ett offer för omständigheter för han är en lögnaktig mansgris, notoriskt otrogen - en manschauvinist.

Hon är bunden till SD, det var LW också men de är inte lika på en fläck.

HD och SD har en symbiotisk relation, rent farlig skulle jag vilja säga.
Det här är hon med och bevattnar, han har en optimal grogrund att frodas i och hon beskyddar honom in absurdum.
Vilket ses via hennes beteende efter mordet och det ses innan mordet via att hon trivialiserar barnamord och skjuter all skuld på LW.
SD vill bara eliminera hennes lidande och LW stalkar, trakasserar och är jobbig. Han är enligt HD ett offer för LW.

"Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar" om inte LW vore närvarande.

Hon har trots allt tagit ut skilsmässa och hon är inte ett passivt offer.

Hon ställer krav:
Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas.

Vad har hon egentligen för rätt att ställs krav på SD i det läget och varför?

Vad är det som SD uppvisa som tecken på total lojalitet mot SD?

Hon ska ligga med JS och ljuger om att han bara är en god vän - men SD ska anklagas för förtroendebrist.

De sista sex månaderna är hon mer strateg än offer. I mitt tycke.

Klokt.
HD är både slug och beräknande. Lömsk är ett annat passande ord, när man blir varse hur hon faktiskt agerar.

Helt otroligt att fortsätta hata Lena som är död sen 3 år tillbaka. HD tycks ha fastnat i en yster dödsdans gällande Lenas död och förmår uppenbarligen inte att ta sig ur hatet.

Samtidigt är hon sjukligt uppbunden till SD. Psykad och kontrollerad sen 20 år tillbaka, Överkörd. Vad hon nu gör är att låta SD smaka på sin egen beska medicin. Hur länge kan detta fortgå utan att allt brakar samman?

Hon behöver nog börja se sig om över axeln både en och två gånger. Ty när SD pressas vet vi ju redan vad han är kapabel till.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-27 kl. 13:05.
Citera
2021-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, det är inte konstigt. Diskussionen handlar om att @Remark ljuger och påstår att LW inte hade någon psykiatrisk diagnos och att hon därför inte åt några sådana mediciner.

De stod inte bakom SD. De stod bakom HD och eftersom hon gav SD en andra chans så fick de honom på köpet. De flesta står väl ändå på den bedragna fruns sida och inte på älskarinnans?

Hur vet du vad de tänkte? Fakta på det och här ingår inte feber heta psykos drömmar.
Citera
2021-03-27, 12:41
Medlem
Citat:
Då hade hon ännu inte varit otrogen (vad vi vet). Vilken sida tror du att Sillens exfrus vänner står på? Fruns eller älskarinnans?

Så då gäller det även LW?
LW var singel
Citera
2021-03-27, 12:48
Medlem
Citat:
De är inte gifta, sambos eller ihop. Du får nog börja visa källa för dina lögner förstör tråden.

När Lena försvann och sedermera hittades död så var extradottern och hjälpte UW med barnen. En bra lösning då dom kände varandra och umgåtts nästan som syskon sedan barnen var små och tyckte om varandra. Från absoluta början i den mest turbulenta tiden syntes hon frekvent i området och nåt år senare nämndes här i tråden att de gift sig.

Då jag själv inte reagerade särskilt bara noterade det i förbifarten kollade jag aldrig ens upp det.
Ber om ursäkt om jag därmed förmedlat felaktig information.
Citera
2021-03-27, 12:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Lägg till skriver att UW och sonen kan vara mördaren, normalt eller hur.

Teoretiskt så kan de ju det?

Vore inte första gången någon mördar sitt ex. Eller någon dödar en narcissistisk förälder.
Citera
2021-03-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det finns flera aspekter som jag inte tog med i min (alltför känslosamma och lite fåniga) "analys. Överdrev väl lite för att tydliggöra på vilket sätt jag menade å ena sidan och för att jag nästan tappar greppet om vad som är vad å andra. I princip blir det närapå som en dokussåpa, som man tittat på utifrån och tycker är överdriven, men som plötsligt kommer in i ens hjärta och vrider om i en.

HÅ, Lenas vän och reviewer, säger i ett förhör att HDs återloggande av de 17 cacherna ansågs ganska magstarkt av en del. Att hon säger det, betyder nog att hon själv tycker att det är magstarkt, men att hon känner det svårt att uttrycka det så i förhör till polisen. Jag känner att även uttrycket "magstarkt" är väl avvägt, och att hon egentligen anser att det är mer än magstarkt. Min känsla alltså.

Och det är väl så jag också kan tänka.

Jag tänker att det handlar om ett slags återtagande av revir.
Varför inte bara logga de cacher som det handlade om redan när Lena levde?

Bråket är underblåst av SD från både Lenas och HDs sida, det är vad jag tror.

Jag återkommer ofta till den dialog som HDoch SD har 2016. Den tycker jag säger en hel del om hur SD agerar:

På tal om agera, hittade jag det här:

A146/142

Förhör med K*ristin, fd arbetskamrat med Lena:

"Senaste året, i höstas, 2017 så träffas Stefan och Lena varandra i Stefans bil. J*erry hade cyklat
efter och tittat. J*erry hade efteråt frågat Stefan varför han varit på hos Lena. Lena berättar för
K*ristin att Stefan ska ha sagt att han vill få Jerry att tro att han ser i syner och förnekar därför
sin kontakt med Lena. Stefan jobbar också på samma sätt med frun. När frun har sett något
eller misstänkt något så har Stefan intalat henne at det är hennes huvud. Detta har Lena
berättat. Lena berättar att om Frun misstänker något och att Stefan intalar henne att det är
henens huvud som talar och at det är äckligt och sjukt att vara svarsjuk. Frun kan då inte fråga
för hon vill inte framstå som sjuk och äcklig. Stefan säger detta till Lena och hon säger det till
K*ristin
"

//

"K*ristin berättar att för tre år sedan 2015 får hon skärmdumpar av Lena, det är en konversation
mellan Lena och Stefan (se bild 1 och 2). Hon skickade dumprarna 2015-03-20. Lena kom
hem till K*ristin efter att Stefan hotade henne på Messenger. De sågs för att prata hemma hos
K*ristin samma dag. Hon tror att han skickade dessa till Lena på morgonen samma datum.
K*risten kommer inte riktigt ihåg vad hotet från Stefan handlade om utan att det kan ha varit
att Lena ska berätta om deras relation.
K*ristin erbjöd att Lena skulle bo kvar för att hon skulle bryta med Stefan. Hon säger till Lena
att de ska åka hem och packa. Stefan är ute och letar efter henne, han cyklar omkring. K*ristin
bor vid P*arklyckev*ägen i B*runnsp*arken. Hon försöker övertala Lena om att vara hos dem i
två veckor. Lena är så kär. Det blev lite senare på kvällen, förbi K*ristins läggdags och Lena
väljer att möta Stefan. Han håller på och skickar sms under hela kvällen. K*ristin säger till
henne att lägga undan telefonen. Stefan vet att Lena är hos Kristin. Han ska komma och möta
henne. K*ristin känner att hon inte vill var med om detta igen. Hon säger till Lena att hon får
göra vad hon vill men att hon inte vill blanda in sin familj mer. Kristin säger att Lena får göra
sitt val, men att hon finns där.
Innan det här hör Stefan av sig till Kristin, det var inget konstigt men hon kände inte att hon
kunde vara några motspelare (se bild 3-8) . Hon har aldrig träffat Stefan.
Kristin kände obehag av att han kontaktar henne därför har hon sparat detta. Han har
kontaktat Kristin via Messenger.
"

Skärmdump på ett mess som SD skickar till Kristin 20160313:

"Tja K*ristin,

Såg ditt namn på någon av
SoftisLenas bilder. Kom att
tänka på att jag nästan känner
dig. Utan att aldrig mött dig.
Om du bara visste hur varmt
hon pratar om dig. Du är
otroligt viktig för henne. Bara
så du vet. (Och eftersom jag
bryr mig om henne så ville jag
berätta det för dig så du vet).
Må solen lysa på dig, ditt
nykomna barn och andra runt
dig. Bild smiley. [Egen kommentar:En smiley, men kan inte se ansiktsuttrycket tyvärr. Ser dock ut som ögonen är som två prickar, kanske såhär 🙂] Trevlig helg!
"

Det här kan väl liknas vid stalking. Påminner om hur SD börjar kontakta T*herese, HDs kompis. Någon slags kontroll, av vilket skäl han nu har. Med tanke på vad som har hänt med Lena nu, kan meddelandet känna obehagligt med "Må solen lysa över dig, ditt nykomna barn..."

Vad var det som hände vid den här tiden. Har inte tid att fördjupa mig i det nu, men det känns som att något är anledningen och att det finns någon slags obehaglig underton, som är svår att ta på. Han visar att han vet, att han hhar kontroll och koll på allt. Vem Lena är med, vad hon gör, vem hon är med och han vill ha kontroll över även hennes vänner.

Får så dåliga vibbar av beteendet att det påminner om en riktigt otäck skräckfilm.

Den här mannen har alltså HD levet med. Och hur han manipulerar och fixar och trixar precis överallt. Vem vet hur man själv skulle ha varit efter sådan behandling? Hans robot?

Jag funderar på hur mycket av HDs tankar om att ta tillbaka SD och sitt revir kommer från henne själv och hur mycket som är SDs tankar.

Vem är hon?

Usch och fy... som Du säger, påminner om sms:et SD skickade direkt när HD:s kamrat lämnade efter att ha besökt HD i hemmet.

Och här skriver han dessutom till en för honom okänd kvinna... vilken jubelidiot!
Citera
2021-03-27, 12:53
Medlem
Verkar vara lite nyhetstorka så jag slänger en bonus.

Utan att gå in på hur jag vet så har SD en sån här övervakningskamera i bostaden:

https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/natverkskameror/d-link-dcs-8000lh-tradlos-overvakningskamera-p61495

SD har enligt fup velat få med TB in i Telegrams dunkla vrår för att diskutera något som han funderat på många år som är lite halv olagligt menar han. HD är inne på att det är kameraövervakning när TB(numera kommunikationsstrateg hos polisen Örebro btw) undrar lite.
Så frågan är om kameran är riktad ”inåt” eller ”utåt”?

Om nån vill sponsra hoonom med bläckpatroner nån gång så har han en HP Deskjet 2600 skrivare också förresten.

Vidare så är det lite andra intressanta tekniskt relaterade saker som hänt i hans kvarter som jag får återkomma till senare här kanske.
Citera
2021-03-27, 12:53
Medlem
Citat:
Teoretiskt så kan de ju det?

Vore inte första gången någon mördar sitt ex. Eller någon dödar en narcissistisk förälder.
Ingen av dom har det våldskapital som krävs för att så brutalt slå ihjäl en kvinna. Så det kan du ju drömma om.

Var fick du nu narcissism ifrån? Har du hittat en ny diagnos på LW som du klistrar på henne?
Citera
2021-03-27, 12:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen av dom har det våldskapital som krävs för att så brutalt slå ihjäl en kvinna. Så det kan du ju drömma om.

Var fick du nu narcissism ifrån? Har du hittat en ny diagnos på LW som du klistrar på henne?

Citat:
Ingen av dom har det våldskapital som krävs

Det vet du ju ingenting om.

Citat:

Nej den är inte ny. Det har jag trott hela tiden.
Citera
2021-03-27, 12:57
Medlem
Citat:
Det kanske är så att det inte framkommer i FUP eftersom det inte skulle peka på SD? Precis som huvamannen inte längre var intressant när de fick veta att det inte kunde vara SD. Likadant med blodstänken. Om de inte kom från LW eller SD så kanske de sopats under mattan.

Tänk om huvamannen stod utanför och väntade på henne? Men nonchaleras eftersom det inte kan vara SD.

En del diskussioner har förts på senare tid om det kan ha varit HD. Så huvamannen är inte helt borta.
Citera
2021-03-27, 13:00
Medlem
Citat:
Det vet du ju ingenting om.

Nej den är inte ny. Det har jag trott hela tiden.

Polisen har granskat de lika hårt som alla andra, de är totalt avförda. Enbart du kan ens spekulera något liknande.

Du terroriserar en familj i sorg och stalkar den.

Du ljuger om diagnoserna, du anklagar oskyldiga, du plågar folk och du gör det i guds namn.
Citera
2021-03-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En del diskussioner har förts på senare tid om det kan ha varit HD. Så huvamannen är inte helt borta.
SD får med sig LW till kärleksnästet bakom planket.
huvvamannen-HD smyger efter kommer på dem.

Sen bara blir det som det blir. 17 slag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in