Citat:
Här är delar jag håller med om. Andra inte.
Vilket inte är konstigt, vi har helt olika startblock.
Enligt din vinkel är HD mer ett offer som SD snudd på hjärntvättat, hon är iaf väldigt styrd.
Enligt min vinkel är HD betydligt slugare och kraftfullare än så.
Pratar man i generella termer är HDs initiativ att ta sig an JS är för att bryta sig ur en relation, så är det sunt.
Men omständigheterna är rakt inte sunda.
Hon gör det hon gnäller själv över och är otrogen och hon tar en gift karl.
Well fine.
Hon är inte unik, det är många som skaffar sig en så kallad språngbräda och lämnar en svans med sårade personer efter sig.
Sen följer det ett mer normalt mönster. Hon tar ut skilsmässa, hon är den sårade. SD har varit dum mot henne som orsak till att hon flyttar.
1. Det intressanta är att hon inte skänker det en tanke att hon gör det samma som LW.
Att hon själv är lika hemsk och falsk mot JS fru, även SD.
HD har en extrem dubbelmoral när hon lägger all skuld på LW.
2. SD må vara orsak till skilsmässa men hon berättar aldrig att hon är lika falsk själv.
JS blir förälskad, han är ett potentiellt poljkvänsprojekt och han tar också ut skilsmässa. Lever på hoppet.
Du nämner ambivalens, hon vet inte vilket ben hon ska stå på. Hon är vacklande.
Så kan det vara.
Här ska hon framstå som rakryggad och ärlig, hon ger inga löften och hon är fortsatt tveksam.
Han är rolig att umgås med, han lyssnar och tröstar henne konstant. Lojal.
Hon pratar med SD om brist på tillit.
Hon vill gärna ha honom men han har förstört förtroendet säger hon till höger och vänster.
Det låter ju korrekt ur ett offers perspektiv.
En bild hon upprätthåller utåt.
Vi pratar inte om en övergångsperiod vid en separation.
Det är ett halvår som hon uppenbart går och suktar efter SD.
Jag har inget emot att hon gör samma mot SD, han är inte värd annat öde än att smaka på sin egen medicin, men hon är inget passivt offer i den här frågan.
Det blir väldigt konstigt iom att hon mörklägger nåt som i högsta grad kan offentliggöras.
JS är rent krasst sett inte mer än ett KK som jag då tycker hon utnyttjar maximalt i väntan på SD.
"Hon har all anledning till misstro."
Absolut.
Hon var ett offer när hon var svårt sjuk och inte vid sina sinnens fulla bruk.
Sen reser hon på sig, stället krav och sätter upp spelreglerna. Hon övervakar honom och kräver full insyn i hans digitala värld.
Hon är fortsatt ett offer för omständigheter för han är en lögnaktig mansgris, notoriskt otrogen - en manschauvinist.
Hon är bunden till SD, det var LW också men de är inte lika på en fläck.
HD och SD har en symbiotisk relation, rent farlig skulle jag vilja säga.
Det här är hon med och bevattnar, han har en optimal grogrund att frodas i och hon beskyddar honom in absurdum.
Vilket ses via hennes beteende efter mordet och det ses innan mordet via att hon trivialiserar barnamord och skjuter all skuld på LW.
SD vill bara eliminera hennes lidande och LW stalkar, trakasserar och är jobbig. Han är enligt HD ett offer för LW.
"Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar" om inte LW vore närvarande.
Hon har trots allt tagit ut skilsmässa och hon är inte ett passivt offer.
Hon ställer krav:
Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas.
Vad har hon egentligen för rätt att ställs krav på SD i det läget och varför?
Vad är det som SD uppvisa som tecken på total lojalitet mot SD?
Hon ska ligga med JS och ljuger om att han bara är en god vän - men SD ska anklagas för förtroendebrist.
De sista sex månaderna är hon mer strateg än offer. I mitt tycke.
Vilket inte är konstigt, vi har helt olika startblock.
Enligt din vinkel är HD mer ett offer som SD snudd på hjärntvättat, hon är iaf väldigt styrd.
Enligt min vinkel är HD betydligt slugare och kraftfullare än så.
Pratar man i generella termer är HDs initiativ att ta sig an JS är för att bryta sig ur en relation, så är det sunt.
Men omständigheterna är rakt inte sunda.
Hon gör det hon gnäller själv över och är otrogen och hon tar en gift karl.
Well fine.
Hon är inte unik, det är många som skaffar sig en så kallad språngbräda och lämnar en svans med sårade personer efter sig.
Sen följer det ett mer normalt mönster. Hon tar ut skilsmässa, hon är den sårade. SD har varit dum mot henne som orsak till att hon flyttar.
1. Det intressanta är att hon inte skänker det en tanke att hon gör det samma som LW.
Att hon själv är lika hemsk och falsk mot JS fru, även SD.
HD har en extrem dubbelmoral när hon lägger all skuld på LW.
2. SD må vara orsak till skilsmässa men hon berättar aldrig att hon är lika falsk själv.
JS blir förälskad, han är ett potentiellt poljkvänsprojekt och han tar också ut skilsmässa. Lever på hoppet.
Du nämner ambivalens, hon vet inte vilket ben hon ska stå på. Hon är vacklande.
Så kan det vara.
Här ska hon framstå som rakryggad och ärlig, hon ger inga löften och hon är fortsatt tveksam.
Han är rolig att umgås med, han lyssnar och tröstar henne konstant. Lojal.
Hon pratar med SD om brist på tillit.
Hon vill gärna ha honom men han har förstört förtroendet säger hon till höger och vänster.
Det låter ju korrekt ur ett offers perspektiv.
En bild hon upprätthåller utåt.
Vi pratar inte om en övergångsperiod vid en separation.
Det är ett halvår som hon uppenbart går och suktar efter SD.
Jag har inget emot att hon gör samma mot SD, han är inte värd annat öde än att smaka på sin egen medicin, men hon är inget passivt offer i den här frågan.
Det blir väldigt konstigt iom att hon mörklägger nåt som i högsta grad kan offentliggöras.
JS är rent krasst sett inte mer än ett KK som jag då tycker hon utnyttjar maximalt i väntan på SD.
"Hon har all anledning till misstro."
Absolut.
Hon var ett offer när hon var svårt sjuk och inte vid sina sinnens fulla bruk.
Sen reser hon på sig, stället krav och sätter upp spelreglerna. Hon övervakar honom och kräver full insyn i hans digitala värld.
Hon är fortsatt ett offer för omständigheter för han är en lögnaktig mansgris, notoriskt otrogen - en manschauvinist.
Hon är bunden till SD, det var LW också men de är inte lika på en fläck.
HD och SD har en symbiotisk relation, rent farlig skulle jag vilja säga.
Det här är hon med och bevattnar, han har en optimal grogrund att frodas i och hon beskyddar honom in absurdum.
Vilket ses via hennes beteende efter mordet och det ses innan mordet via att hon trivialiserar barnamord och skjuter all skuld på LW.
SD vill bara eliminera hennes lidande och LW stalkar, trakasserar och är jobbig. Han är enligt HD ett offer för LW.
"Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar" om inte LW vore närvarande.
Hon har trots allt tagit ut skilsmässa och hon är inte ett passivt offer.
Hon ställer krav:
Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas.
Vad har hon egentligen för rätt att ställs krav på SD i det läget och varför?
Vad är det som SD uppvisa som tecken på total lojalitet mot SD?
Hon ska ligga med JS och ljuger om att han bara är en god vän - men SD ska anklagas för förtroendebrist.
De sista sex månaderna är hon mer strateg än offer. I mitt tycke.
Klokt.
HD är både slug och beräknande. Lömsk är ett annat passande ord, när man blir varse hur hon faktiskt agerar.
Helt otroligt att fortsätta hata Lena som är död sen 3 år tillbaka. HD tycks ha fastnat i en yster dödsdans gällande Lenas död och förmår uppenbarligen inte att ta sig ur hatet.
Samtidigt är hon sjukligt uppbunden till SD. Psykad och kontrollerad sen 20 år tillbaka, Överkörd. Vad hon nu gör är att låta SD smaka på sin egen beska medicin. Hur länge kan detta fortgå utan att allt brakar samman?
Hon behöver nog börja se sig om över axeln både en och två gånger. Ty när SD pressas vet vi ju redan vad han är kapabel till.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-27 kl. 13:05.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-27 kl. 13:05.