2021-04-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
SD var hos JG när huvamannen iakttogs utanför LW.

Vi vet att SD stalkade henne vid ett tillfälle i november 2016. Alltså 1 1/2 år innan mordet. Mycket hade hänt sedan dess. HD hade avslöjat dem, gett SD en andra chans, begärt skilsmässa, flyttat.

Eftersom L var känd som "porrpastorn" så kan det nog ha varit folksamling utanför hennes fönster.

Hon var inte ensam i kvarteret om att ha blivit kontrollerad och avlyssnad av SD.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-29 kl. 12:47.
Citera
2021-04-29, 12:47
Medlem
Citat:
SD var hos JG när huvamannen iakttogs utanför LW.

Vi vet att SD stalkade henne vid ett tillfälle i november 2016. Alltså 1 1/2 år innan mordet. Mycket hade hänt sedan dess. HD hade avslöjat dem, gett SD en andra chans, begärt skilsmässa, flyttat.

Eftersom L var känd som "porrpastorn" så kan det nog ha varit folksamling utanför hennes fönster.

Men för i helvete ta din medicin, Så du tror inte att grannarna skulle ha uppmärksammat om det bildades en folksamling utav män i L trädgård och berättat det för polisen. Eller vad tror du själv??
Citera
2021-04-29, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Brevet låter som att han skrivit det till sig själv, att han omedvetet faktiskt beskriver sig själv.

Ja, meningen är ju att det ska låta så att han skriver till Lena, men det finns ju verkligen meningar som låter som att han beskriver sin egen situation. Den hon hade retat upp så mycket var ju han själv. Hon lyssnade inte på honom. Och hon "la sig i ".

Kanske han får en extra kick här, av att tangera sanningen?

SDs brev till Lena:

"Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du
dig i något? Jag vill veta. Går sönder av att inte veta. Det är lika jävla jobbigt som att vara anklagad
för att ha skadat dig. Snälla, maila eller skicka röksignaler till åklagaren och berätta vad som hände!
"
Citera
2021-04-29, 12:53
Medlem
Grafikers avatar
Jag läste i Geocachegruppen på Facebook att en geocachare från Örebrotrakten hittat en död person i skogen. Inget konstigt i det, om någon springer på avlidna i skog och mark så är det personer som är ute i naturen.

Inlägget fick många reaktioner från geocacharna. De bryr sig om den som råkade ut för denna, säkerligen omskakande händelse.

Sökte på sidan och hittade ett inlägg som gjordes 22 maj 2018 av en av LW:s vänner som skriver om att han är förkrossad över det som hänt.
Inlägget har inte en enda kommentar.
Varför?
Vågade inte folk?
Det känns så märkligt ...

Inlägget i helgen
https://www.bildtagg.se/bild/ig5mrk8ic2bt84ub8701zjnd

Inlägget 22 maj 2018
https://www.bildtagg.se/bild/vvxhg0xe9sdh36w7nttvn
Citera
2021-04-29, 12:55
Medlem
Citat:
Det är inget bevis. Du vet att en kvinna i Lidingö blev slagen 16 gånger med en hammare i ansikte och huvud av en random GM.

Här var det inte random.

”EJ hade träffats av 15 slag av hammaren på den högra sidan av huvudet. Sonen M, 3, hade också slagits 15 gånger i den brutala attacken. Lillasystern S, 1, slogs 13 gånger. Ambulansen som tog pojken till sjukhus hann aldrig komma fram förrän han var död. Den lilla flickan var vid liv fram till dess att läkarna lagt henne på operationsbordet. Sedan orkade hon inte kämpa längre.”

https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/christine-31-slog-ihjal-barnen-med-hammare/

Du skulle inte dra dig för att i inlägg efter inlägg svartmåla brottsoffer ens om barn var inblandade va? Då skulle du vara här och prata om brottsoffrets leverne och hur hon tog hand om sina barn och vilka hon hade sex med i inlägg efter inlägg.

Jag förstår att du på ditt eget originella sätt försöker hitta svaren på vad som hänt LW men har du minsta respekt för henne och hennes efterlevande så är det nog dags att tagga ner den approachen för att alla fattar din agenda här.

Det är i väldigt få trådar där mordoffer baktalas på det sätt som du ägnar dig åt här. Det säger rätt mycket.

Vila tangenterna lite eller gå på de ”starka” och inte de svaga om du vågar och kan. Engagerad är du och det är ju bra men jag tror du kan använda ditt sinne för detaljer på ett mer produktivt sätt.
Citera
2021-04-29, 13:05
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men för i helvete ta din medicin, Så du tror inte att grannarna skulle ha uppmärksammat om det bildades en folksamling utav män i L trädgård och berättat det för polisen. Eller vad tror du själv??

Beskrivningen/benämningen av L som återkommer ofta (jag kallar den vidriga benämningen PP)
känns också tvångsmässig.
En provokation utan vare sig värde eller logik.

Mest sorgligt.
Eftersom jag inser, i och med den återkommande benämningen, att det finns skadade människor precis överallt.

Bästa är att strunta helt i provokationen eftersom den är mest patetisk på något vis.

Viktigast är att de flesta förstår vad som är vad.
Citera
2021-04-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Just det. Jag kikade på mitt domkraftsskaft med piggen och tänkte att det är ju idealiskt som mordvapen! Är villig att överge min tro på ficklampan. Men var har han gjort av skaftet? Man borde knacka på hos honom och höra.

Scenariot att det börjat med gräl, sen ”slagsmål” och då kanske att han dunkat ficklampan på henne vilket gjorde henne medvetslös.

Han blir rädd och stressad över att då bli anmäld för solklar misshandel och går/cyklar hem och hämtar skaftet för att i panik ”lösa” situationen.

Det kan evtl förklara anledningen till att han säger att han testcyklat några ggr på gatan och kan evtl också förklara att det ser ut som två tillhyggen även om ett tillhygge såklart kan ge olika märken.
Citera
2021-04-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det är spå ledsamt att du väljer att beskriva en mor (mördad) på det viset.
Att du väljer att smutsa ner hennes barn i dynga via respektlösa ord/benämningar.

Du har ju annars en värme och ömhet som du använder bitvis när du skriver om H
så uppenbarligen finns det värme inom dig.

Förstärk den sidan istället. Och du kan fortfarande tycka som du gör!
Bara beskriva lite mer respektfullt.

Med värdighet.

En ren reflektion av det du skrev är att man nog inte ska missta sig och tolka att visad ”värme och ömhet” grundar sig i välutvecklad EQ hos SD utan snarare verkar de som effektiva kontrollmekanismer för att uppnå egna mål.
Citera
2021-04-29, 13:15
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
En ren reflektion av det du skrev är att man nog inte ska missta sig och tolka att visad ”värme och ömhet” grundar sig i välutvecklad EQ hos SD utan snarare verkar de som effektiva kontrollmekanismer för att uppnå egna mål.

Svar ja. Jag vet.
Jag gör ett aktivt val, kan man säga, när jag skriver.

Vad gäller SD har jag inga som helst tvivel!
Det har jag varit tydlig med, hoppas jag.
Har skrivit mkt om det.
Citera
2021-04-29, 13:18
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Det var inte SD jag beskrev, med andra ord.
Citera
2021-04-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Svar ja. Jag vet.
Jag gör ett aktivt val, kan man säga, när jag skriver.

Vad gäller SD har jag inga som helst tvivel!
Det har jag varit tydlig med, hoppas jag.
Har skrivit mkt om det.

Nejdå du har skrivit mycket bra och tydligt!

För mig var det just bara en blink av att förtydliga hur vissa arbetar här.
Citera
2021-04-29, 13:30
Medlem
Nu drar det snart ihop sig ska bli intressant att se hur det här slutar. Finns indiciemål med både starkare och svagare bevisning där den misstänkte har fällts. Tänker på det här fallet där den misstänkte friades. https://www.expressen.se/nyheter/bredvid-viveka-lag-en-nejlika/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in