2021-04-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Höll igång en miljon andra grejer när jag lyssnade på poddens senaste avsnitt. Vilken var kopplingen till Grand-maskinistens polare och Swedenborgskyrkan?

Enligt tipset LA-14752 hade Lantz högerextrema kompisar och tipset säger att Lantz kan ha ringt till en av dem, en person som nämns vid namn i tipset. Eftersom det i uppslaget HE-15241 finns en anknytning till LA-14752 är det mycket sannolikt att personen som avses var medlem i den hemliga gruppen som brukade träffas i kyrkans fastighet. (De var inte medlemmar i kyrkan).

Dessa uppgifter stöds av stora mängder annan info i PU, t.ex. förhör med Fredricius, Lantz och Hallgren i L-846, tipset D-364 och många andra uppslag under LA. Det är sant att Lantz hade sådana kompisar. Flera av dem var kollegor på Karolinska Sjukhuset. Andra var medlemmar i SAG, BSS, Narvaförbundet...
Lantz erkänner i förhör att han ringde Hallgren, men inte den personen som avses i LA-14752. Hallgren talade i sin tur med personen i LA-14752, men påstår att det var efter mordet.
Citera
2021-04-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, "Försäkringsdirektör" låter som en bra gissning.

Personligen så har jag svårt för denna typ av tips som dimper ned så lång tid efter mordet och med en detaljerad berättelse/händelseflöde av nån "som vet".
Men om någon här vet mer, hittar kopplingar.. så kan ju brevet ställas i en annan dager.

Ser ju ut som nåt av de andra breven man kan se på nätet så är väl samma brevskrivare och absolut inte Engström hur nu någon ens kan snudda vid det.
Citera
2021-04-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Information och delning av mina funderingar:

1. Jonas Nyman, ja han med Swedenborgskyrkan, har fått ut en ny ''Liggare'' som är mindre svärtad efter utslaget i Kammarrätten.

2. 2098 dokument med spaningsmöten och åklagarmöten har nu anlänt till beställaren.

Det vi väntar på är att detta ska delas och läggas ut.

Fortfarande är det så att ''Liggaren'' med enbart material som inkommit efter 200610, inte är tillgänglig. Illa! Jag förstår inte vitsen med att enbart dela med sig själv. Samtidigt som man lovar andra att lägga ut. Och öppet skryter med skalpen. Fy skäms!

Nu har runt 3 procent av materialet i PU lagts ut i tråden. Runt 15 000. Plus att vi har dokumenten hos IT-demokrati och MOP-arkivet sedan tidigare. Dokument som ingått i en rättegång kan inte censureras.

Det som förvånat mig är att den stora WT-listan blivit mycket modest modererad. Alltså underlaget till sammanställningen av WT som presenterades 2017. Som initierades av Dag Andersson några år tidigare.

Här finns det mycket klartext.

https://drive.google.com/file/d/10wphhhQ_KkUEmkZhLxhoLlcee_rarMUi/view

Stora WT-listan:

https://drive.google.com/file/d/14P2cLo2s-0t4ctjO51EZjRu4c58flc3T/view

En lista som Ölvebro gjorde allt för att ignorera. Precis som GMP och Petersson. Här har vi det som definitivt sticker ut i PU genom åren åren. För mig ljuder det varningssignaler i paritet med ''Hesa Fredrik.'' Precis som allegorin ''bandyspelare'' från Ölvebro. Att dessa personer vill ta bort WT är uppenbart.

Vem lovar något? Det är inte gjort på en kvart att fota o lägga ut material.
Citera
2021-04-28, 13:30
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vem lovar något? Det är inte gjort på en kvart att fota o lägga ut material.
Jag har tillgång till löften. Har inte påstått att det är gjort i en handvändning. Så vad är det du är ute efter?

Det handlar inte om att fota. Det handlar om att skanna och dela med sig. Och ''Svarten'' kan du glömma i sammanhanget. Det handlar inte om stolleprov.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-04-28 kl. 13:32.
Citera
2021-04-28, 13:54
Medlem
Citat:
Jag har tillgång till löften. Har inte påstått att det är gjort i en handvändning. Så vad är det du är ute efter?

Det handlar inte om att fota. Det handlar om att skanna och dela med sig. Och ''Svarten'' kan du glömma i sammanhanget. Det handlar inte om stolleprov.

Den som inte har en scanner får fota sina kopior. Så funkar det. Vad har du för belägg om Svarten? Du har ingen kunskap om honom. Att du nämner honom och blir irriterad är rätt komiskt.
Fint att du har tillgång till löften.
Senast redigerad av Cianneli 2021-04-28 kl. 13:57.
Citera
2021-04-28, 14:28
Medlem
Citat:

Fortfarande är det så att ''Liggaren'' med enbart material som inkommit efter 200610, inte är tillgänglig. Illa! Jag förstår inte vitsen med att enbart dela med sig själv. Samtidigt som man lovar andra att lägga ut. Och öppet skryter med skalpen. Fy skäms!

Dokumentet du frågar efter ligger i Palmemordsarkivet, i fliken Liggaren, och har gjort så i flera månader.
Citera
2021-04-28, 15:12
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemordsarkivet
Dokumentet du frågar efter ligger i Palmemordsarkivet, i fliken Liggaren, och har gjort så i flera månader.
Det jag skriver om är en ''Liggare'' med material som inkommit efter 200610. Det du skriver om är ''Liggaren'' med material som inkom före det datumet. Alltså mellan 860228 och 200610. Som varit tillgänglig sedan förra året.
Citera
2021-04-28, 18:01
Medlem
Citat:
Det jag skriver om är en ''Liggare'' med material som inkommit efter 200610. Det du skriver om är ''Liggaren'' med material som inkom före det datumet. Alltså mellan 860228 och 200610. Som varit tillgänglig sedan förra året.

Kolla ordentligt för står tydligt på en rad: Tillägg handlingar registrerade efter 10 juni 2020
Citera
2021-04-28, 18:15
Medlem
p.norths avatar
Tror inte att svarten skulle bli igenkänd av vittnena om han hade florerat på gatorna den kvällen? Hur såg han då ut GM?
Alias Falconetti, Glenn Miller, Leffe Boork, Krister Petterson look a like.
Citera
2021-04-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Tror inte att svarten skulle bli igenkänd av vittnena om han hade florerat på gatorna den kvällen? Hur såg han då ut GM?

Hade kanske bla glasögon som ju lätt går att ta av o på. På kvällen inte så lätt att känna igen folk o Svarten såg lite olika ut på olika bilder folk kan ha sett. Sen kan där ju varit någon som känt igen honom men vi vet inte det än.
Han var iaf lik både CP o VG.
Citera
2021-04-29, 05:00
Medlem
I told you already - I have the doppelgänger - Björn Svanberg - had an unregistered S&W - and hated OP beyond your imagination
OP visiting his factory a few days prior to his assasination must have been a crazy triggering event.

Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Citera
2021-04-29, 05:07
Medlem
HAARPs avatar
Jag begärde ut alla uppslag EAD 1094 ( Robrandt/Samson). Den springande mannen på Regeringsgatan.
https://wpu.nu/wiki/Avsnitt:EAD

Kunde inte hitta någonstans att någon annan redan fått ut dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in