Citat:
Ursprungligen postat av
OPK123
Oves berättelse är märklig på många sätt.
Kan det vara så att han uppgav denna krångliga väg hemåt eftersom det kommit in så många tips om en blå Passat? Då kunde han alltid hävda: Ja, det var jag. Men jag var på väg hem."
Sedan att han skulle stannat på Virveln efter ett åtta timmars pass där han, enligt egen utsaga, ska ha befunnit sig på en och samma bevakningsplats. Är man verkligen sugen på att stanna till då? Vill man inte bara hem?
Sedan att han skulle ha sett någon på David Bagares Gata / Johannesgatan som bodde i närheten. När skulle han sett denna person? Och varför kommer han in med detta tips? Är det för att han observerades av någon i närheten?
Minns att det var någon som sett en polis på Tunnelgatan som personen kände igen från Bagarmossen. Ove visste kanske vem denne person var och förstått att han blivit igenkänd?
Det är något med Föllinges förklaringar som tål att grävas vidare kring. Går det att komma längre?
Robert Andersson skulle jag också vilja veta mera om.
Mörkhårig polis från Bagarmossen som talade i Walkie Talkie igenkänd mordkvällen av konstintresserad uppgiftslämnare. Oklart från sammanfattningen i den stora WT-listan om det är UL eller polisen som står vid Dekorima.
Föllinge bodde sedan många år tillbaka på Rusthållarvägen 85 i Bagarmossen vid aktuell tidpunkt. Kompletta uppslaget EH-18620-XX beställdes ut 210228.
Frågan är hur UL visste att den mannen med WT var en polis som bodde i Bagarmossen? Var UL en buse som träffat på den polisen i ''tjänsten''? Eller en poliskollega? Eller en släkting/granne? Eller ett toktips för att jävlas?
Ture Nässen:
Narkotikaspaningen pågick när mordet utfördes. En spanare på Tunnelgatan avvek i förtid. En dag ska jag berätta allt jag vet. Ett hot mot vem/vilka?
Ett antal uppgifter i tråden om narkotikaspanare som visste vem mördaren var. Uppgifter om att spanare såg mordet på avstånd utan att kunna ingripa. Spanare som talade kodspråk enligt Fernberg.
Ove är den som så här långt sticker ut i det ovan beskrivna. Plus Bjuhr-ärendet. Där alla minns att man åkte hem vid 23-tiden. Ingen använde WT och var inte i närheten av Sveavägen/Tunnelgatan. För övrigt verkan man lida av amnesi. Här har man pratat ihop sig.
Observera att Ove inte hade någonting med Bjuhr-ärendet att göra. Det handlade om ett helt annat ärende. I alla fall officiellt. Så hur kunde han hamna på Tunnelgatan i ärendet Bjuhr? Där man spanade på Sigge. Om nu Persson befann sig där. Det finns idag inga bevis för det.