2021-04-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Jag förstår det, en "tidslinje" skulle onekligen underlätta. Jag hoppas du också förstår att det är svårt att finna motivation att skapa en sådan på begäran av någon ur "motståndarsidan" (i brist på bättre ord) för någon som ändå tagit dem i försvar på sättet du gjort, för i regel är det troll som slösar ens tid och energi med flit som man kommunicerar med. Jag uppfattar inte dig på så vis. Du känns mottaglig på ett annat sätt.

Du är välkommen att ringa mig om du har frågor, som i om du verkligen har en vilja att försöka förstå situationen både utifrån mitt perspektiv men också utifrån vad som går att belägga rent faktamässigt. Jag har skickat dig PM.

Du gör förstås som du vill, du är inte skyldig mig eller nån annan nånting. Jag svarade på din fråga om vad det var som var svårt att förstå, bara.
Jag är inte så investerad i detta att jag skulle ringa dig privat.
Citera
2021-04-27, 20:37
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Du gör förstås som du vill, du är inte skyldig mig eller nån annan nånting. Jag svarade på din fråga om vad det var som var svårt att förstå, bara.
Jag är inte så investerad i detta att jag skulle ringa dig privat.
Det respekterar jag, och godtar som ett rimligt svar. Tack.
Citera
2021-04-27, 21:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Din PM-inkorg är full, så jag postar här istället.

"Du är för övrigt välkommen att ringa mig också om du vill.

Den här soppan är just det -- en soppa. En satans jävla röra. Haveristernas små "runners" är rätt effektiva till och från i sin desinformation och fokusförskjutning. Det är svårt för mig att begripa ibland, så jag kan bara tänka mig hur det framstår för en utomstående.

Mitt nummer är 0723844909 och jag har absolut inga andra avsikter än den upprättelse jag kämpar för i tråden vi stött på varandra.

Om du inte ringer önskar jag dig en fortsatt trevlig kväll!

Mvh
Magnus Fernström"
Kan känna att det är svårt att ställa en rak fråga faktiskt. Om du pallar dra ihop en tidslinje vore det tacksamt.

Hur kom du och Jonas i kontakt med varandra? (Se där, I made it.)
Citera
2021-04-27, 21:47
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Aldrig någonsin sagt att jag är emot det. Men eftersom herr CubicleKid är nån slags moralisk auktoritet och eftersom det dessutom är han som begått felet här, så har han ju chansen att visa världen vilken upphöjd jävla Dalai Lama han är till skillnad från Haveristerna och komma med ett förslag på hur han ska sona sina förbrytelser. Ett förslag som är moraliskt riktigt och oantastligt ur alla perspektiv., Men man måste ju själv ta initiativet till att be om ursäkt när man har fått klart för sig att man gjort fel, eller hur? Det framhåller du ju också om dina förehavanden med ditt f d jobb, att när du fick klart för dig vad som hade hänt så bad du självmant om ursäkt?

Nu handlar det ju inte om ett litet fel eller en förolämpning, utan om ett våldshot, så det kommer ju krävas lite mer, men bollen ligger ju hos CubicleKid. Min PM-inbox är öppen.

Vilket våldshot är det du talar om?
Citera
2021-04-27, 22:02
Medlem
Citat:
Inte jag.

/Magnus Fernström

Det där betyder inte det du tror det betyder.

/Donald Trump och prinsessan Diana.

Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Vilket våldshot är det du talar om?

Precis samma som tidigare.
Citera
2021-04-27, 22:21
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Det där betyder inte det du tror det betyder.

/Donald Trump och prinsessan Diana.

Precis samma som tidigare.

Specificera så jag vet vad du pratar om.
Citera
2021-04-27, 22:27
Medlem
Citat:
Specificera så jag vet vad du pratar om.

Det finns redovisat tidigare i tråden.

Men det är talande att du inte vet exakt vilket hot det handlar om. Det börjar bli några stycken som dina stödtrupper riktat mot olika personer. T ex Henrik Johansson. Det här börjar ju eskalera utom din kontroll. Du är ansvarig för följderna.
Citera
2021-04-27, 22:35
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Det finns redovisat tidigare i tråden.

Men det är talande att du inte vet exakt vilket hot det handlar om. Det börjar bli några stycken som dina stödtrupper riktat mot olika personer. T ex Henrik Johansson. Det här börjar ju eskalera utom din kontroll. Du är ansvarig för följderna.

Det som du kallar hot och som du bygger dina anklagelser på är en satir som bygger på att jag har sexchattat med en person som jag tror är en kvinna på Discord och som ger mig adressen och bjuder in mig. Det visar sig dock vara den omanlige Henko som jag hamnar i säng med.

Det är inte hot. Det är en grov satir, av ungefär samma slag som Henko själv bedriver när han säger han gärna vill gärna slå Malcom Kyeyune på käften och slå av honom näsbenet för att testa tesen om offensivt självförsvar eller knipsa kuken av Malcom för att han tar så stora samhällsresurser i anspråk.

När jag sätter på Henko driver jag med hans spelade manlighet och försök att utmåla sig som en arbetarklasshjälte. Och det är han ömma punkt. För han är inte främst facklig aktivist, antirasist, feminist eller något annat av det han säger att han är - han är framför allt en översittare, som vill dominera, trycka ner och ”knulla” andra.

Nu blir han själv påsatt.

Och jag kommer att fortsätta att knulla Henko, i betydelsen driva med honom och håna hans översitteri. Precis som Haveristerna gör i sin podd med de människor de väljer ut som måltavlor.
Citera
2021-04-27, 22:44
Medlem
Citat:
Det som du kallar hot och som du bygger dina anklagelser på är en satir

Nej, det är inte det hotet jag menar alls. Det börjar som sagt bli så många att du inte kan hålla reda på dem, riktade mot olika personer. Bl a mig. Du är ansvarig för dem precis som Haveristerna enligt dig är ansvariga för Tim och sina "stödtrupper". Och nu frågar jag lugnt och fint vad du ska göra åt det, som den ansvarstagande hedersman du är? Det är alltså frågan. Inget annat. Inga bortförklaringar, ingen satir.
Citera
2021-04-27, 22:54
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Nej, det är inte det hotet jag menar alls. Det börjar som sagt bli så många att du inte kan hålla reda på dem, riktade mot olika personer. Bl a mig. Du är ansvarig för dem precis som Haveristerna enligt dig är ansvariga för Tim och sina "stödtrupper". Och nu frågar jag lugnt och fint vad du ska göra åt det, som den ansvarstagande hedersman du är? Det är alltså frågan. Inget annat. Inga bortförklaringar, ingen satir.

Du får alltså specificera vilket påstått hot det är. Det borde inte vara svårt. En rad.
Citera
2021-04-27, 23:14
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Det är inte hot. Det är en grov satir, av ungefär samma slag som Henko själv bedriver när han säger han gärna vill gärna slå Malcom Kyeyune på käften och slå av honom näsbenet för att testa tesen om offensivt självförsvar eller knipsa kuken av Malcom för att han tar så stora samhällsresurser i anspråk.

När jag sätter på Henko driver jag med hans spelade manlighet och försök att utmåla sig som en arbetarklasshjälte. Och det är han ömma punkt. För han är inte främst facklig aktivist, antirasist, feminist eller något annat av det han säger att han är - han är framför allt en översittare, som vill dominera, trycka ner och ”knulla” andra.

Nu blir han själv påsatt.

Malcom ville sterilisera kvinnor som tillhör grupper som enlig honom själv inte borde få föröka sig pga han anser dem vara 'parasitära på samhällskroppen '; därför tyckte haveristerna att Malcom skulle föregå med gott exempel som den parasit han själv är och knipsa kuken.

Det du beskriver är en våldtäkt.
Det är tydligt att du fantiserar om att våldta Henko som ett sätt att hävda dominans som om du vore en schimpans eller motsvarande basaldriftstyrd grottkloss med mer testosteron än vett.
Citera
2021-04-27, 23:18
Medlem
Citat:

Det roligaste med allt det här är att internet inte glömmer. Varenda människa som söker på skeletors namn kommer att bli medvetna om vilket äckligt, hotande och våldtäktsfantiserande äckel han är. Vilken otroligt bra upprättelse och hämnd hen får.

Allt det här kommer kunna hänvisas till när han gör det dumma misstaget att sticka ut sin skelletliknande haka online igen. Det kommer verkligen att se skitbra ut för honom.
Senast redigerad av LeroyJenkinz 2021-04-27 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in